Gå til innhold

Mat etter operasjon i munn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har idag hatt en operasjon i et område i munnen i forbindelse med en resorpsjon i en tann.Har da også sting i munnen.Jeg tenker at jeg må spise bløt mat første dagene/uken.Siden jeg ikke får pusse tennene i dette området på en uke,bare bruke klorheksidi-munnskyll tenker jeg at det er lurt å være litt ekstra nøye med hva jeg putter i munnen.

Jeg tenkte selv på smoothie,men da bør de vel være fri for frukt kanskje og ha bare grønnsaker?

Noen som har konkrete tips til hva som er sunt ,lett å spise når en har operert i munnen og ikke så skadelig for tennene??😄 Hilsen sulten dame😂

Anonymkode: 4419e...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetstappe

Supper 

Grøt

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste helt glatt suppe med sugerør 😊

Anonymkode: c2d94...b42

Skrevet

Jeg gikk for min depresjonsklassiker, makaroni med kjøttdeig og bernaisesaus. 

Anonymkode: c1a11...936

Skrevet

Her moste jeg kjøttkaker, poteter etc i en blender. Brukte enten skje eller sprøyter (kjøpt på apoteket) for å få det inn i munnen. 

Du kan også kjøpe næringsdrikker.

Anonymkode: 7a4ff...90d

Skrevet

Næringsdrikker på apoteket! Inneholder alle makro- og mikronæringsstoffer kroppen trenger og typisk 3-400 kcal per flaske, altså tilsvarende et måltid mat.

Finnes i ulike smaker, både søte milkshakelignende, syrlige drikkeyoghurtaktige, fruktsmoothie og også noen grønnsakssuppevarianter (må som regel bestilles). Drikk dem gjerne med sugerør for minst mulig kontakt med tennene. De har selvsagt en del karbohydrater.

(Bortsett fra "ufresh" følelse i munnen, er det egentlig så skadelig om tannhygienen er noe mangelfull i noen dager? Klorheksidin dreper det meste, tror ikke du får flere nye hull eller noe selv om du ikke får pusset som vanlig i en liten uke).

Anonymkode: d639e...e3a

Skrevet

Spiste mye eggerøre, most banan, tomatsuppe, yoghurt og drakk mye milkshake de gangene jeg opererte ut mine visdomstenner. 

Anonymkode: 4841f...c3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...