Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Det kan ikke være så strengt. Jeg vil ikke knekke sammen

Anonymkode: 9746d...363

Da må du sprette BSU. Nav skal ikke sponse ditt sløseri når du allerede har en ytelse. Sykepenger er faktisk 100% av lønna du hadde. 

Anonymkode: 14753...e7e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig burde du bruke egne penger framfor å snylte på staten. Blodigle. 

Anonymkode: 1cc04...24e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Det kan ikke være så strengt. Jeg vil ikke knekke sammen

Knekker du sammen hvis du ikke får gått til frisøren? 

Anonymkode: 1916d...c4b

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har blitt halvveis forsørget tidligere. Nå skal jeg klare meg alene med å betale alt.

jeg trenger ekstra støtte fra nav. Jeg har ikke råd til å betale tannlegen feks. Bilen tar også mye bensin og bompenge, snus og mat. medisiner, frisør, strøm, telefonregning.

Jeg klarer meg ikke med sykepenger som jeg har, det er ekstrem lav lønn.

De vil be deg kvitte deg med bilen eller knerte BSU ja.

Du kommer ikke unna med å sette bsu pengene over til en "venn" nei. 

Og du kan ikke si "jeg skylder pengene til vennen min", for personlig gjeld kommer absolutt sist i rekken i slike ting.... Så her tenker du jævlig kort. 

Du blir anmeldt for trygdesvindel om du holder på sånn. 

Anonymkode: 1b6cf...e0e

• Liker 2
Skrevet
On 9/13/2023 at 12:11 PM, AnonymBruker said:

I yrker med fast overtid og tillegg vil man kun få grunnlønna som sykepenger, i min manns jobb vil det si at inntekten halveres ved sykemeldinger.

Anonymkode: e1f55...0b2

Fast overtid er vel ikke lov?

Anonymkode: 82a0f...0a7

Skrevet

Om det er snakk om sykepenger, aap eller ufør så kan du beholde BSU, er det snakk om sosialstønad så kreves det nok at du bruker opp disse først.

Kan du flytte de til en venn?  Ja, men da kommer du til å bli tatt av for trygdesvindel og du drar med deg kompisen din i dragsuget.  For det første så ville de nok sett gjennom denne ekstremt simple taktikken med en gang, men om du noengang planlegger få pengene tilbake igjen så kan vil de ta deg.

Anonymkode: 36694...e87

• Liker 1
Skrevet

Dropp snusen og la håret gro, din snyltende igle.

Anonymkode: 4ba3e...f25

Skrevet

Nav kan kreve at du tar ut de pengene du har satt inn på BSU inneværende år, men de har ikke lov å kreve at du avslutter BSU for å ta ut det som er satt inn tidligere og som er "sperret" for uttak. Noen Nav kontor forsøker å kreve dette, men de kan ikke det etter lovverket. 

Anonymkode: a9f89...e45

Skrevet

Vi ber deg ta ut det du har satt inn på BSU så langt i år. Resten av BSU kontoen får stå hvis du får sosialhjelp i en kortere periode. Om den drar ut, så vil du få beskjed om å bruke pengene først. 

Anonymkode: f30fb...f4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi ber deg ta ut det du har satt inn på BSU så langt i år. Resten av BSU kontoen får stå hvis du får sosialhjelp i en kortere periode. Om den drar ut, så vil du få beskjed om å bruke pengene først. 

"Vi" som på vårt lokale Nav kontor altså.

Men det gjøres forskjeller i kommunene.

Skrevet

Velkommen til voksenlivet, det er ikke for alle. Du må nok sette deg opp et stramt budsjett, å skrive ned alle utgiftene dine. For når man er alene om utgiftene, må man fint leve av det man har. Være syk er ikke for pyser akkurat, man må være frisk for å være syk i dag fikk jeg høre av min fastlege. Belag deg på tøfffere tider, enkelt å greit. Nav kommer ikke til å syns synd på deg fordi du ikke får gå til frisøren eller kjøpe deg snus 🤷🏻‍♀️ Er det helt krise, blir du nok sent på kurs av Nav for å lære deg å håndtere din egen økonomi. De liker å sende folk dit 😅

Anonymkode: cb6fc...42e

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Nav kan kreve at du tar ut de pengene du har satt inn på BSU inneværende år, men de har ikke lov å kreve at du avslutter BSU for å ta ut det som er satt inn tidligere og som er "sperret" for uttak. Noen Nav kontor forsøker å kreve dette, men de kan ikke det etter lovverket. 

Anonymkode: a9f89...e45

Hvor i lovverket står dette?

Anonymkode: 82a0f...0a7

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...