AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Har møtt psykologen kun en gang. Syns ikke noe om henne og kjemien var dårlig. Kan jeg si det neste time? Hvordan si det på en fin måte? Jeg kan ikke begynne hos en psykolog jeg ikke syns noe om. Anonymkode: b743b...072 1
megda Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Si det så raskt som mulig. Dette vil faktisk psykologen ønske å høre dersom personen er en god psykolog. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Du ber bare om et bytte Anonymkode: d794b...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du ber bare om et bytte Anonymkode: d794b...8f2 Kan jeg bytte og få ny? Må jeg vente lenge på det? Anonymkode: b743b...072
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 Ikke alle steder de er positive/fleksible med terapeutbytte. Noen mener en må gi ting litt tid Anonymkode: 802cb...1c9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Jeg syns det er ekkelt å fortelle det, syns det er veldig vanskelig å si at jeg ikke liker henne. Ts Anonymkode: b743b...072
megda Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg syns det er ekkelt å fortelle det, syns det er veldig vanskelig å si at jeg ikke liker henne. Ts Anonymkode: b743b...072 det er nettopp derfor du må gjøre det. Det er mye å grave i der.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 Ja, det er veldig bra om du sier det. Anonymkode: 1b8e5...611
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 megda skrev (1 minutt siden): det er nettopp derfor du må gjøre det. Det er mye å grave i der. Men jeg skal der i morgen og gruer meg og tårene renner. Får ikke sove, vil bare få timen unnagjort. Jeg kommer til å kjenne på sterk frykt hvis jeg åpner munnen å forteller henne det. Jeg er redd for hvilken reaksjoner jeg bil få av det. Anonymkode: b743b...072
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 Hva er det som gjør at du ikke liker henne? Væremåte, noe hun sa, utseende? Anonymkode: 4fde6...1ba 1 1
Hannah80 Skrevet 12. september 2023 #11 Skrevet 12. september 2023 Du får ikke bytte psykolog etter kun èn samtale. Det er jeg temmelig sikker på. Hva var det med psykologen som gjorde henne helt uaktuell? 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det som gjør at du ikke liker henne? Væremåte, noe hun sa, utseende? Anonymkode: 4fde6...1ba Jeg likte ikke henne fordi hun framsto så stor og sterk iforhold til meg, som gjorde at jeg låste meg inne og ikke tørde å komme ut. Jeg trenger en psykolog som møter meg der jeg er, slik at jeg våger å komme fram. Når jeg satt i timen med henne, kunne jeg se så liten jeg er akkurat nå. Jeg er meget sårbar og trenger mye tid på å bli trygg på mennesker. Hun pratet for mye som gjorde at jeg syns det var skummelt å prate. Jeg trenger en psykolog som slipper meg til i mitt tempo. Jeg er egentlig en veldig pratsom og sprudlende dame. Men den våget ikke komme fram pga hun virket så selvsikker og stor på en måte, langt over meg. Som gjorde at jeg følte meg alene i rommet. Anonymkode: b743b...072 1
Hannah80 Skrevet 12. september 2023 #13 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg likte ikke henne fordi hun framsto så stor og sterk iforhold til meg, som gjorde at jeg låste meg inne og ikke tørde å komme ut. Jeg trenger en psykolog som møter meg der jeg er, slik at jeg våger å komme fram. Når jeg satt i timen med henne, kunne jeg se så liten jeg er akkurat nå. Jeg er meget sårbar og trenger mye tid på å bli trygg på mennesker. Hun pratet for mye som gjorde at jeg syns det var skummelt å prate. Jeg trenger en psykolog som slipper meg til i mitt tempo. Jeg er egentlig en veldig pratsom og sprudlende dame. Men den våget ikke komme fram pga hun virket så selvsikker og stor på en måte, langt over meg. Som gjorde at jeg følte meg alene i rommet. Anonymkode: b743b...072 Men er det ikke bedre å fortelle henne hvordan du ønsker å bli møtt, fremfor å ville bytte behandler? Du aner jo ikke hvilken mennesketype den neste psykologen er. 9
Hensatt Skrevet 12. september 2023 #14 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg likte ikke henne fordi hun framsto så stor og sterk iforhold til meg, som gjorde at jeg låste meg inne og ikke tørde å komme ut. Jeg trenger en psykolog som møter meg der jeg er, slik at jeg våger å komme fram. Når jeg satt i timen med henne, kunne jeg se så liten jeg er akkurat nå. Jeg er meget sårbar og trenger mye tid på å bli trygg på mennesker. Hun pratet for mye som gjorde at jeg syns det var skummelt å prate. Jeg trenger en psykolog som slipper meg til i mitt tempo. Jeg er egentlig en veldig pratsom og sprudlende dame. Men den våget ikke komme fram pga hun virket så selvsikker og stor på en måte, langt over meg. Som gjorde at jeg følte meg alene i rommet. Anonymkode: b743b...072 Hvorfor ikke bare klippe ut akkurat det du skriver her og sende det i en melding til henne? Det er lov å være ærlig og det kan være lettere å skrive når man er usikker. 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #15 Skrevet 12. september 2023 Hannah80 skrev (13 minutter siden): Men er det ikke bedre å fortelle henne hvordan du ønsker å bli møtt, fremfor å ville bytte behandler? Du aner jo ikke hvilken mennesketype den neste psykologen er. En av mun største frykt er å sette grenser og kreve av andre. Å be noen tilpasse meg og sette meg selv først. Mine traumer er blant annet ekstremt dårlig erfaring med å sette grenser og krav, jeg fikk store konsekvenser for å gjøre det. Jeg fikk traumatisk opplevelse av å sette grenser og si ifra. Dette er blitt til at jeg rett og slett ikke klarer det. Det er for stor steg for meg, som jeg ikke er klar til å møte. Jeg trenger å utfordre meg litt om gangen på de tingene. Si ifra på ting som ikke er stort, det er skummelt nokk for meg. Derfor burde jeg hatt en psykolog som jeg ikke må sette grenser for, men en psykolog som jeg føler meg trygg hos. Først da kan jeg våge å si min mening. Anonymkode: b743b...072
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er meget sårbar og trenger mye tid på å bli trygg på mennesker. Anonymkode: b743b...072 Det er helt naturlig og ikke rart at du ikke føler deg trygg på noen du bare har møtt en gang. Det er det samme for alle når de får ny terapeut. Dere må bli kjent først. 😊 Anonymkode: d0d80...7c9 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 En psykolog jeg hadde så tenkte jeg etter første møte at det var helt uaktuelt å gå til han, men tenkte jeg fikk gi han en sjangs og gikk dit igjen, endte med å være den beste jeg har gått til! men har jo også hatt ei jeg ikke takla i det hele tatt, selvom jeg prøvde å gå noen ganger for å se om det gikk seg til, da sendte jeg melding og sa at kjemien ikke var der og spørte om ny behandler, fiksa seg. Anonymkode: 6a054...f28 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 God morgen Ts, du takler dette, det skal gå fint i dag. Du skal klare å snakke med henne, og du skal klare å lufte tankene dine. Lag deg en kopp te, ta en dusj, en varm klut i ansiktet, rene klær. Ta det rolig og kom en halvtime før om du kan. Ha drikke med på flaske, den er noe å fikle med også. Og her i tråden har du jo nå fått skrevet akkurat hva du føler og tenker. Ta en copy/paste av dine egne ord her og lag en kort liste over hva du har behov for. Meningen med den er at du får sagt hva du vil uten å spore av. Og så er det litt viktig å nevne her at det jo ikke er nødvendigvis noe i veien med personligheten til psykologen, dere er er bare forskjellige. Eller litt like? (Hun prater mye). Derfor er det viktig at du skriver ned det du har behov for og ikke hva som er "galt" med henne. Slik jeg ser det så føler du at du har behov for en psykolog som har en roligere væremåte fordi du følte at det ble for sterke sanseinntrykk og for mye samtale, til at du klarte å slappe av. Om du vil snakke med noen andre om det enn henne så kan du sikkert spørre de i resepsjonen om hvordan du skal gå frem også, det er ikke sikkert du trenger å ta det med psykologen. Om du må, så vet du hva du skal si om du er litt forberedt. Et samarbeid går begge veier -og denne situasjonen kan du bruke for å øve på å ta vare på deg selv akkurat nok. Ikke for lite (sitte i hjørnet og bli liten) og ikke for mye (bli krevende). Balanse er fint. Og pust Ts, husk å puste. Være ute i god tid, slapp av. Det går fint dette! Bare forsøk å vær rolig inni deg for din egen skyld, så går dette kjempebra skal du se. Heier på deg! Anonymkode: 82ce9...b35 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #19 Skrevet 13. september 2023 Kom og lytt til lyset når det gryr av dag! Solen løfter sin trompet mot munnen. Lytt til hvite sommerfuglers vingeslag: Denne dag kan bli vår beste dag. Stien som vi gikk i går er like ny, hemmelig som ved vårt første morgengry. Mangt skal vi møte og mangt skal vi mestre! Dagen i dag den kan bli vår beste dag. -Erik Bye- Anonymkode: 82ce9...b35 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 Gi det en sjanse til, så du får bekreftet om det er henne du ikke liker, eller settingen i seg selv. Det kan være akkurat dette du trenger. Noen som utfordrer litt og ikke dikker med Anonymkode: d14d0...d79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå