Gå til innhold

Læreren mistet kontrollen helt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har sittet med air pods i timen på skolen. Han har hatt hjemmeundervisning i 1 år pga mobbing. Når vi endelig har fått han tilbake, og jobber så hardt er det jo en utfordring for han. Han blir litt den tøffe som setter opp en mur som selvforsvar. 
Kom på skolen i dag etter skolen var ferdig for å hente air podsene. Læreren hans mistet fullstendig hodet og kjeftet han ut så han sto å hylgrein. Hun kjeftet også ut meg?!! Spurte meg om ungen min er like ufordragelig hjemme som på skolen.. at hun ikke ønsker å ha han i klassen, at enten må han ut av klassen eller så må hun ut. 
En annen lærer kom og prøvde roe henne ned, og støtte gutten. 
til slutt måtte jeg gripe inn og si at nå er det nok! Du er den voksne her, dette kan vi ha et møte på når temperaturen har sunket litt. 
Gutten er 14 år. 
Jeg kjente at nå knekker jeg sammen og begynner å gråte eller så mister jeg hodet jeg også.. derfor avsluttet jeg samtalen med at vi må ta dette når hun roer seg ned. Så gikk vi. 
har meldt fra til rektor og jeg krever et møte.. 

Kan en lærer virkelig miste hodet og skjelle ut både elev og foreldre? Ikke ha noe form for selvkontroll? 

(jeg støttet lærer ang bruk av air pods 100% - ikke det som er problemet her. Ja jeg skjønner at en lærer kan bli irritert.. men måten hun snakket til han og meg på er det jeg reagerer på) 

Anonymkode: ed839...533

• Liker 2
  • Hjerte 40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var ille! 
Er denne læreren kjent med at sønnen har blitt mobbet og har vært borte fra skolen i ett år? 
Hvorfor satt sønnen din med air pods i skoletimen? 
Det får vel de andre ikke lov til ? 
Ellers så er det bare å anmelde læreren for trakkasering og psykisk mobbing 

Anonymkode: 4676d...f78

• Liker 10
Skrevet

Vanskelig å gi noe svar når man ikke kjenner saken, men lærer skal selvsagt klare å kontrollere sitt sinne.

Har dere ikke snakket med lærer i forkant ang hans utfordringer? Og er dette noe som har foregått over lengre tid og er det "kun" air podsene, eller ligger det mer bak som har foregått over tid?

Anonymkode: d7b3c...0b3

• Liker 18
Skrevet

En lærer er et vanlig menneske, så ja den kan også revne. Det betyr ikke at dette er greit. En bør jo forvente en viss selvkontroll. Jeg har også sagt ang enkelte elever at det blir den eller meg. Men ikke til elev/foresatt. Dette er da tatt på kammerset til leder og gjerne etter at man har meldt inn behov om assistanse opp til flere ganger. 

Jeg vil jo si at lærer har en opprydningsjobb å gjøre i forhold til dere. Det er nok også på tide at denne læreren tar seg en pause fra jobben. 

Anonymkode: 4ccf3...8da

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Han har vært hjemme et år fordi han ble mobbet, og når han er tilbake igjen så blir han skreket til av lærer fordi han brukte air pods? 

Anonymkode: cea1c...cb8

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En lærer er et vanlig menneske, så ja den kan også revne. Det betyr ikke at dette er greit. En bør jo forvente en viss selvkontroll. Jeg har også sagt ang enkelte elever at det blir den eller meg. Men ikke til elev/foresatt. Dette er da tatt på kammerset til leder og gjerne etter at man har meldt inn behov om assistanse opp til flere ganger. 

Jeg vil jo si at lærer har en opprydningsjobb å gjøre i forhold til dere. Det er nok også på tide at denne læreren tar seg en pause fra jobben. 

Anonymkode: 4ccf3...8da

Dette er en lærer, ikke kontaktlærer. Jeg prøvde forklare henne kort om forhistorien med mobbing, men det vet hun. Hun sa: jeg driter i det som har vært før.. han skal høre etter i mine timer. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Å fy faen, hadde jeg opplevd noe sånt så hadde jeg nok ikke greid å holde meg som deg, ts, så kudos for det. Og nå har det seg faktisk slik at jeg er utdanna lærer, jobba på ungdomsskole og har selv måttet holde meg mer rolig enn jeg egentlig ville i møte med visse elever. Men det gjør man jo, spesielt sårbare elever. 

Vi hadde en hos oss som hadde som tilrettelegging at hen fikk ha på hodetelefoner, her ville jeg jo tro at det viktigste for sønnen din er at han kommer seg på skolen. 

Anonymkode: dc4e4...d84

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Han har vært hjemme et år fordi han ble mobbet, og når han er tilbake igjen så blir han skreket til av lærer fordi han brukte air pods? 

Riktig! Hun skjønner seg ikke på ungdom, og han har hatt henne i 3 uker. 
klart det er en overgang for han å starte i ny klasse, nye lærere etter et helt år hjemme. Han er jo livredd for å dumme seg ut slik at noen kan mobbe han, derfor setter han på litt tøff maske ved å plugge inn air pods. 
Det er jo overhode ikke greit, men en lærer må jo ha en annen framtoning enn dette. 
Jeg sto der og ble utkjeftet av en lærer i dag??! Inni meg tenkte jeg.. skjer dette? Står hun å kjefter ut meg foran min sønn? Og forteller meg at ungen min er ufordragelig?? Han står å griner.. 

hadde jeg hatt henne på tomannshånd hadde jeg sagt tydelig fra, men siden sønnen min sto der måtte kunne jo ikke jeg sette henne på plass, 

• Liker 1
  • Hjerte 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en lærer, ikke kontaktlærer. Jeg prøvde forklare henne kort om forhistorien med mobbing, men det vet hun. Hun sa: jeg driter i det som har vært før.. han skal høre etter i mine timer. 

Da hadde jeg aldri gitt meg! Ledelsen må lage sak på det der!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å fy faen, hadde jeg opplevd noe sånt så hadde jeg nok ikke greid å holde meg som deg, ts, så kudos for det. Og nå har det seg faktisk slik at jeg er utdanna lærer, jobba på ungdomsskole og har selv måttet holde meg mer rolig enn jeg egentlig ville i møte med visse elever. Men det gjør man jo, spesielt sårbare elever. 

Vi hadde en hos oss som hadde som tilrettelegging at hen fikk ha på hodetelefoner, her ville jeg jo tro at det viktigste for sønnen din er at han kommer seg på skolen. 

Anonymkode: dc4e4...d84

Nettopp! Saken endte med at han tok med seg alle sakene sine hjem og nå vil han ikke tilbake.. etter å ha bygd han opp under år var dette brutt ned på 20 min. Ja, hun sto i nesten en halvtime og trykte han ned. Selv om det sto en annen lærer der og sa henne i mot. 

• Liker 1
  • Hjerte 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig! Hun skjønner seg ikke på ungdom, og han har hatt henne i 3 uker. 
klart det er en overgang for han å starte i ny klasse, nye lærere etter et helt år hjemme. Han er jo livredd for å dumme seg ut slik at noen kan mobbe han, derfor setter han på litt tøff maske ved å plugge inn air pods. 
Det er jo overhode ikke greit, men en lærer må jo ha en annen framtoning enn dette. 
Jeg sto der og ble utkjeftet av en lærer i dag??! Inni meg tenkte jeg.. skjer dette? Står hun å kjefter ut meg foran min sønn? Og forteller meg at ungen min er ufordragelig?? Han står å griner.. 

hadde jeg hatt henne på tomannshånd hadde jeg sagt tydelig fra, men siden sønnen min sto der måtte kunne jo ikke jeg sette henne på plass, 

Jeg hadde definitivt satt henne på plass!

• Liker 16
Skrevet

Da hadde jeg aldri gitt meg! Ledelsen må lage sak på det der!

Jeg har snakket både med kontaktlærer og med rektor og bedt om et møte. 
Men usikker om rektor kommer til å ta tak, eller om han tar ryggen hennes. Eller sin egen rygg med at skolen igjen har laget krøll for han. 
han må absolutt høre etter og følge de reglene som er på skolen, men det er mange måter å kommunisere på,

• Liker 6
Skrevet

Nettopp! Saken endte med at han tok med seg alle sakene sine hjem og nå vil han ikke tilbake.. etter å ha bygd han opp under år var dette brutt ned på 20 min. Ja, hun sto i nesten en halvtime og trykte han ned. Selv om det sto en annen lærer der og sa henne i mot. 

Hvorfor grep du ikke inn med en gang du kom da?

Anonymkode: 53c79...c38

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde definitivt satt henne på plass!

Har vært så opprørt etter jeg kom hjem at jeg føler meg varm i toppen enda. 

Skrevet

Hvorfor grep du ikke inn med en gang du kom da?

Jeg og sønnen min sto å ventet på henne da hun kom med airpodsa hans. Det var da hun fyrte løs. Jeg har aldri snakket med henne i skolesammenheng før, og trodde først hun bare ville fortelle han at det ikke var greit med pods, men så mistet hun det helt. Da stoppet jeg henne og sa at nå er det nok, du er den voksne her. 
Så sier hun at gutten ikke gjør en dritt i timene og bare satt der.. den andre læreren som sto der sa at det ikke stemte og han jobbet godt i timene, og gjør det han skal og mer enn mange andre. 

• Liker 7
  • Hjerte 6
Skrevet

Hva slags lærer er dette?? Er hun ny i jobben eller har hun vært der lenge?

Anonymkode: f18b6...a91

• Liker 3
Skrevet

Har vært så opprørt etter jeg kom hjem at jeg føler meg varm i toppen enda. 

Du kan også ta kontakt med sosiallærer, helsesykepleier, miljøterapeut, studieinspektør. Og den læreren som var vitne til alt sammen. Kjør på! Sørg for at rektor får opprettet sak og dere får laget en handlingsplan. De er forpliktet til å skape et trygt læringsmiljø for sønnen din - innen ganske kort tid.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det finnes alltid minst to sider av en sak! Hva skjedde i timen før hun ble så sint?

Hun ble provosert da han satt med AirPods..  og det skjønner jeg. 
Er enig med henne der. 
Poenget er at hun roper og skjeller han ut, bruker ord som en voksen, spesielt lærer ikke bør bruke, kjefter ut meg, overdriver og lyver om at han ikke følger med i timen, mens den andre læreren sa imot henne. 
Kommunikasjonen jeg reagerer på, en sier ikke til en elev det er enten du eller meg som må ut! Foran elev og mor, mens gutten står å hylgriner. 
Hun kunne ringt meg, kalt meg inn på møte, etc. hvis det er et problem. Eller diskutert saken med andre kollegaer om hun står fast. 
Jeg jobber selv med barn, hadde jeg snakket slik til foreldre og barn hadde sjefen min bedt meg pakke tingene mine.. 

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...