Gå til innhold

Tenerife: østkyst eller vestkyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på Tenerife?
Jeg lurer på om kanskje noen har noe tips? Er litt usikker på om jeg skal se på steder på østkysten eller vestkysten?

Anonymkode: 7be7e...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Tenerife handler det vel mest om Nord og Sør

Men uansett så kommer det vel an på hvilken type ferie du vil ha, mer lokalt eller mer turister, by eller landsby,  strand eller vandring i natur og fjell osv.

Anonymkode: 3d23a...6a9

• Liker 1
Skrevet

Og ja, surfing, dykking, paragliding?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

På Tenerife handler det vel mest om Nord og Sør

Men uansett så kommer det vel an på hvilken type ferie du vil ha, mer lokalt eller mer turister, by eller landsby,  strand eller vandring i natur og fjell osv.

Vel, jeg tenkte å ta min eldre mor med til Syden i november. Så kanskje et rolig strøk, med nærhet til strand og restauranter. Med litt vandring (eller i det minste besøk) i natur. 

Og et sted der man kan få taxi, siden vi ikke tenkte å leie bil. (Eller bør man leie bil?)

Skrevet

Er det ikke porto del la Cruz de eldre drar mest til? Byene nærmere flyplassen er vel mer fest og fyll?

Anonymkode: 37c85...f21

Skrevet

Mest solkskinnsdager er det på siden playa de las americas ligger. Porto de la xruz har mer regn og overskyet, men er grønnere.

Anonymkode: b867b...5d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg tenkte å ta min eldre mor med til Syden i november. Så kanskje et rolig strøk, med nærhet til strand og restauranter. Med litt vandring (eller i det minste besøk) i natur. 

Og et sted der man kan få taxi, siden vi ikke tenkte å leie bil. (Eller bør man leie bil?)

Vil anbefale å ta en tur til La Gomera, flott natur og veldig trygt. Ingen kriminalitet, masete innkastere eller fest og fyll. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke porto del la Cruz de eldre drar mest til? Byene nærmere flyplassen er vel mer fest og fyll?

Det er to flyplasser på Tenerife, sør og nord. De fleste turister reiser sør-vest på Tenerife til områdene rundt Los Cristianos og Playa de las Americas. Puerto de la Cruz ligger på nord-vestsiden, det er vel litt roligere enn i sør men det kan være mye vind og regn der.

Anonymkode: 4d8fd...825

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At du forbinder sørsiden bare med fest og fyll er jo dine opplevelser evt. 

Og akkurat rundt flyplassen i sør er det faktisk veldig lokalt og rimelig stille. 

De typiske turistområdene i sør er Golf de Sur, Costa de Silencio, Los Cristianos, Playa Las Américas, Los Gigantes osv. Og disse er selvsagt veldig turistiske med store hoteller og områder hvor engelsk er det dominerende språket. Men sørsida er jo så mye mer og jeg tror de aller fleste som faktisk tilbringer tid på øya forbinder sørsiden mest med surfing, dykking (og alt av vannsport), paragliding, båtliv, fisking, motorsport osv. Og...hverdagsliv. El Médano er et godt eksempel på en liten by som både har turister (og veldig mye vind og vannsport) men som også er omgitt av lokale landsbyer og ren natur. 

---

Puerto de la Cruz er vel for alle aldre, og de har et godt uteliv der, så ungdommen er definitivt der. Det er også de som har music festivalen Phe-festival, Mueca streetart festival osv.

Men de har også, lik noen områder i sør, en god del pensjonister som har flyttet dit. 

For din bestemor Ts kan det være enkelt å oppleve ordentlig tradisjonell musikk i Puerto de la Cruz, noe som kan være vanskelig å oppdrive/oppdage andre steder.

Bajamar/Punta de Hidalgo og Tejina er også et bra område for ferie, og Candelaria og Güímar i sør likeså. Anaga er helt nydelig, og byen Taganana og stranda Benijo er verdt et besøk. Byen San Cristóbal del La Laguna er den nest største og en ganske vakker by, historisk og unviversitetsby. Mange synes det er flott å oppleve Buena Vista dé la Norte også, er veldig vakkert.

Det er mange fine strender, men jeg oppfordrer også til å dra å finne de forskjellige naturlige svømmebassengene, Piscinas naturales. Det litt spesielle i seg selv. 

Og jeg anbefaler de som har mulighet å leie en bil en dag eller to, man kan kjøre rundt hele øya på en dag og dermed oppleve masse. Det er også mange populære steder å besøke opp i fjellene. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen som har vært på Tenerife?
Jeg lurer på om kanskje noen har noe tips? Er litt usikker på om jeg skal se på steder på østkysten eller vestkysten?

Jeg anbefaler Los Cristianos. Min bestemor reiste dit flere ganger, jeg har selv vært der også. Én gang har jeg vært på ferie i Puerto De la Cruz, men der var det veldig mye vind. Vi hadde enkelte dager hvor det ikke var allright ute i det hele tatt. Vi tok bussen til Playa de las Americas og der var været strålende. De 2 sist nevnte stedene henger sammen, men jeg synes det er koseligst i Playa de las americas.

Mine foreldre var flere ganger i Los Gigantes og for all del - veldig fint der. Aberet er bratte bakker. Nå lå foreldrene mine på ett hotell på toppen av denne bakken og de gikk opp og ned denne bakken noen ganger daglig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 0.18):

Og ja, surfing, dykking, paragliding?

Blir ikkje det denne gongen 😄

Skrevet

Anbefaler Los Cristianos i Sør, nære flyplassen, sentralt, og rolig, mange pensjonerte nordmenn som drar dit og har leilighet der. 

Anonymkode: 6ede0...2cd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...