Gå til innhold

Gutt som er blitt mobbet og har traumer, men besteforeldre forstår ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboers nevø har opplevd mobbing på skolen og sliter nå litt med skolevegring. Humøret hans går veldig opp og ned, og den ene uken hater han alt og alle og kan være utagerende, og neste uke kan han fortelle med et stort smil at han hadde det kjempegøy i friminuttet på skolen. Så han har heldigvis noen gode dager innimellom, men det er dessverre langt flere av de vonde dagene. Han sliter også med søvnen. Han skal nå begynne med traumebehandling hos helsesøster, så forhåpentlig blir ting bedre med tiden.  

Problemet er at hans besteforeldre (mine svigerforeldre) ikke forstår noe av hva han sliter med, og de kommer med bagatelliserende kommentarer. De mener at skolevegring er tull, og at gutter må være tøffe og ikke gråte. De klager en del over at guttungen er vanskelig. De vil ikke ha ham på besøk, men har gjerne hans søsken og våre barn på besøk. De eneste gangen han får være på besøk hos dem er hvis hans foreldre, samboeren min eller jeg er der, sånn at svigers slipper å måtte håndtere ham hvis han får et raserianfall. 

Samboeren min og jeg har veldig vondt av nevøen vår. Han er en utrolig fin gutt, men han oppfører seg ikke helt som seg selv for tiden (forståelig nok). Samboeren min har prøvd å snakke til foreldrene sine hundre ganger, men blir bare avfeid. Vi v

Anonymkode: d6fce...2f8

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor drar de andre på besøk? 

Anonymkode: 4cca4...ffa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...