Gå til innhold

Flytte til Levanger, Verdal, Steinkjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått et jobbtilbud i Steinkjer som jeg oppriktig vurderer. Jeg er midt i 20-åra og fra en helt, helt annen del av landet, men har nylig gjennomgått et samlivsbrudd og kunne trengt et miljøskifte, da jeg har bodd på samme sted hele livet.

Hvordan er livet på Innherred for en innflytter (bergenser) midt i 20-åra? Jeg vurderer nok sterkest å bo i Levanger som virker å ha et yngre miljø med flere "oppegående" mennesker, der ligger jo universitetet, sykehus og idrettsklubber.

Er likevel redd for å bli sittende alene og sture. Noen som har noen erfaringer?

Anonymkode: 71ca5...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et lite Studentmiljø i Levanger, men jeg vil tro det kan være vanskelig å bli kjent med nye mennesker der om man er ung voksen tilflytter i jobb. Det kommer nok også veldig ann på hvordan du er som person. 

Jeg kjenner ikke til Steinkjer og Verdal så godt, men ville selv tenkt at Levanger er best (men jeg er sikkert biased siden jeg har bodd der og hatt familie der hele livet).

Om du er under gjennomsnitlig utadvendt så ville jeg tenkt det kan bli utfordrende. Blir nok litt avhengig av å delta i en klubb eller noen form for idrett.

Man kan jo prøve det, også flytte tilbake om man ikke trives også. 

Har du interesser som gjør at du kan møte mennesker utenfor jobb?

Anonymkode: a76e5...ea8

Skrevet

Levanger er jo en mindre by en Steinkjer

Anonymkode: a37c5...9d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Levanger er jo en mindre by en Steinkjer

Anonymkode: a37c5...9d5

Men helt klart best av de 3 nevnte alrenativ

Steinkjer = traust, bondsk og gørrkjedelig                                                                                                                                                           Verdal = Rølp og fyll, narko og helvete.  Trøndelags svar på Jessheim/Råholt.

Anonymkode: 7d0f8...97d

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler helt klart Steinkjer fremfor Levanger. Flytta nylig hit fra en stor by. Er selv i 20-årene og i full jobb.

Steinkjer har et godt miljø og det er svært lett å bli kjent med andre i alle aldre. I tillegg er det en større by enn Levanger. Vi har også universitet, så det er mye studenter her. 

Kan også nevne at du må påregne mye pendling hver dag hvis du skal jobbe i Steinkjer og vil bo i Levanger

Anonymkode: 8aea2...057

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig å si noe om. Steinkjer og Levanger er ganske likt på hva byene har å tilby.

Foretrekker selv Steinkjer.

Anonymkode: 8b14a...e90

Skrevet

Levanger er finere enn Steinkjer. Men jeg ville ikke bosatt meg i Levanger hvis jeg hadde jobb i Steinkjer, og ikke måtte bo i Levanger pga familie, for eksempel. Pendling stjeler både tid og penger, ca 40-45 minutter hver vei. Veien er dårlig, smal og svingete, med mange trailere imot og elg i fri dressur. Toget er veldig dyrt, og går bare én gang i timen. 

Anonymkode: 6ff97...aaf

• Liker 2
Skrevet

Bor i nærheten av alle de plassene, og ville ikke anbefalt Verdal. Var der med venninne og samboer under festival og de fleste var lite imøtekommende og fikk inntrykket at det er veldig innensluttet bygdekultur - noen var direkte frekke. Kan hende at andre har bedre erfaring. 

Anonymkode: 780c3...c0b

• Nyttig 1
Skrevet

Steinkjer har McDonalds. Enkelt valg :) 

Anonymkode: c3450...d07

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vokst opp i Levanger, og bor i Levanger nå. 

Levanger er fint, og det er sant at det er et studentmiljø her, men problemet med levanger er at sentrum er dødt. Nesten alt av butikker og spisesteder er flyttet til området rundt magneten (alti) kjøpesenter, og det er bygget leiligheter der bebodd av pensjonister. Sentrum er derfor en spøkelsesby, og området rundt kjøpesenteret er laget for eldre personer. På andre siden av byen er universitetet og studentboliger. Jeg har hunder og går mye, og jeg merker ikke mye til studentene. Det er ikke så mange plasser de kan 'henge'. 

Om jeg var i 20-årene og ønsket å bo en plass hvor det var lett å møte andre og helgene ofte gikk med på å dra ut på byen, så hadde jeg ikke valgt levanger. Det er også 40-45min med pendling til Steinkjer fra Levanger. Jeg ville nok bosatt meg i Steinkjer om jeg var deg. 

Anonymkode: 7a12e...8fc

• Liker 1
Skrevet

Har bodd på Levanger og jobbet i Verdal, trivdes definitivt best i Verdal. Men om du skal jobbe i Steinkjer bør du bo der. Det er langt mellom Levanger og Steinkjer. 

Anonymkode: 6dfe1...eab

Skrevet

Skal du jobbe i Steinkjer, ville jeg ha bodd der. Begge byene er typisk småbyer og man må stå på litt selv for å bli kjent. Det er jo dessverre sånn med små plasser, at innflytting er liten. Studenter er det der, men jeg kjenner ikke til miljøet. Du får dra igang lønningspils og lignende sosiale aktiviteter på jobben, om det ikke er. 

Været blir ikke noe problem, når du er for Bergen. Regn er du vel godt vant til. Fine plasser å vokse opp, men hvordan det er å flytte dit vet jeg ikke. 

Anonymkode: 09b92...945

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 22.15):

Bor i nærheten av alle de plassene, og ville ikke anbefalt Verdal. Var der med venninne og samboer under festival og de fleste var lite imøtekommende og fikk inntrykket at det er veldig innensluttet bygdekultur - noen var direkte frekke. Kan hende at andre har bedre erfaring. 

Anonymkode: 780c3...c0b

Stemmer. Lite inkluderende, og mister iq av å være der. 

Steinkjer heller enn Levanger om du absolutt må flytte dit. Ville aldri ha anbefalt det til noen jeg vil vel, Steinkjer har rykte for å være «stengt» og veldig rølpete. Nord-Trøndelag generelt. 

Hvorfor ikke Trondheim? Du ville hatt mer garanti for å trives der.

Anonymkode: 585d0...6e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 21.23):

Jeg har vokst opp i Levanger, og bor i Levanger nå. 

Levanger er fint, og det er sant at det er et studentmiljø her, men problemet med levanger er at sentrum er dødt. Nesten alt av butikker og spisesteder er flyttet til området rundt magneten (alti) kjøpesenter, og det er bygget leiligheter der bebodd av pensjonister. Sentrum er derfor en spøkelsesby, og området rundt kjøpesenteret er laget for eldre personer. På andre siden av byen er universitetet og studentboliger. Jeg har hunder og går mye, og jeg merker ikke mye til studentene. Det er ikke så mange plasser de kan 'henge'. 

Om jeg var i 20-årene og ønsket å bo en plass hvor det var lett å møte andre og helgene ofte gikk med på å dra ut på byen, så hadde jeg ikke valgt levanger. Det er også 40-45min med pendling til Steinkjer fra Levanger. Jeg ville nok bosatt meg i Steinkjer om jeg var deg. 

Anonymkode: 7a12e...8fc

Sånn det så tenker jeg at småsteder som dette må være supre for å starte noe nytt. Folk vil inn til sentrum, og de første som gjør noe får mye besøk. Slik det var da kjøpesenteret ble lagd. Og om pensjonistene ikke er i sentrum så er det jo plass til ungdom og voksne som vil lage litt lyd. Kafeer og barer og små konserter osv. Jeg savner småbedrifter sånn! Flere skulle startet opp med ting som er gøy og spennende og interessant. Nå er alt så stort eller så strømlinjeformet. 

Anonymkode: ef01b...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...