Gå til innhold

Kalorier her og kalorier der...

Anbefalte innlegg

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg har sett av flere av trådene her at dere er veldig opptatt av kalorier, hvorfor er dere mer opptatt av det enn å spise mat som smaker? Bare et spørsmål... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man teller vel kalorier for å unngå vektoppgang. Det er ikke bare hva det smaker som betyr noe for alle, det har jo også med helse å gjøre.

Skrevet

Jeg ville trodd at sånne spørsmål hørte til på kropp&helse-forumet. Eller at det i det minste gikk an å få et underforum her for sånne spørsmål. Man hører jammen nok om det ellers i samfunnet...

Skrevet

Jeg er ikke opptatt av kalorier (Og det vises også for så vidt :ler: ), men jeg er opptatt av hvor kaloriene kommer fra, d.v.s. om de kommer fra karbohydrater i f.eks. sukker og fett eller fra proteiner og såkalte "langsomme" karbohydrater. Jeg er videre opptatt av å begrense inntaket av salt og mettet fett.

Ikke noe av dette hindrer meg i å spise mat som smaker, heller tvert i mot!

Skrevet

Smaken på mat øker ikke proporsjonalt med antall kalorier! Jeg er opptatt av å spise nogenlunde sunt og liker derfor å vite hva jeg egentlig putter i meg. Fatter ikke at noen kan gjøre det til et problem for dem? :roll:

Skrevet

Tror nok mange er så opptatt av dette fordi de ønsker sunn mat, gjerne kalorifattig - som smaker godt, og ikke kalorifattig mat samme hva det er.

Skrevet

Jeg er nødt til å vite hvor mange kcal jeg putter i meg for å ikke gå i overskudd for mange dager i uka-siden jeg vil ned i vekt. Jeg har funnet masse "slankemat" som også smaker godt! Det trenger ikke være noe likhetstegn mellom god og fet mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...