Gå til innhold

Å flytte nærmere barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hovedomsorg og foreldreansvar alene. Slik har det vært siden barnet ble født, da jeg og barnefar aldri har bodd sammen. Vi bor 3-4 unna barnefar avhengig av trafikk. Barnet har samvær med far her hos oss 1-2 ganger i måneden etter ønske fra far selv. Barnet er 3 år. Jeg har nå mulighet til å få jobb som er bedre betalt 1 time unna barnefar i nærheten av mine beste venner. Men jeg er redd han da skal starte og kreve delt foreldreansvar og begynne med masse konflikter og stress hos FVK som vil ta energi fra meg som mor. Han er typen til slikt, og vi har ikke bra kommunikasjon. Han liker å ha makt og kontroll og jeg var redd for han før. Vi har kun skriftlig kontakt per i dag.

Hva er sannsynligheten for at en far får foreldreansvar etter så mange år når det ikke har vært snakk om det tidligere? Vil FVK gjennomskue det og se at han starter en konflikt ut av det blå? Det er så trist og kjedelig at jeg ikke kan stole på han eller snakke med han om ting, siden humøret hans går så opp og ned.

Anonymkode: eedcf...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...