AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Jeg har alltid vært veldig ordentlig, konservativ og «flink pike». De siste dagene har jeg begynt å snappe med en fyr som kom over min Instagram profil, (jeg har en åpen profil). Vi har begynt å snappe og chatte sammen. Og jeg er litt betatt av fyren. Han er like gammel som meg og er gift med barn. Jeg er også gift og har ett barn. Jeg kan ikke tro at dette er meg?! Jeg har alltid sett ned på kvinner og (menn) som er utro. Uff, dette er kvalmt og jeg skammer meg! Det skal sies at forholder jeg er i nå er ganske dødt. Vi har mistet gnisten og alt handler kun om barnet som er i barnehagealder. Jeg har ikke følelser for mannen lenger, og slik har det vært lenge. Men dette er overhode ingen unnskyldning for å være utro, eller som jeg gjør chatte med en annen gift fyr på snap. Jeg skammer meg! Men kan forstå hvorfor folk er utro… Fyren jeg er betatt av er overhode ikke en «ordentlig» person jeg ellers ville ha datet eller forelsket meg i. Han har lite utdanning, er utro mot kona og veldig enkel. Det eneste som tiltrekker meg er at han er alt det mannen min ikke er, altså høy, muskuløs, vågal og litt crazy. Han er typen som gjerne kommer full hjem i helgene fordi han har festet for hardt. Min mann er veldig opptatt av egen helse, tynn og slank, drikker kanskje 5-6 øl i løpet av året… Hvorfor gjør jeg dette mot meg selv?! Det er jo ikke meg! Jeg er 32 år, høyt utdannet, god jobb og har ALDRI datet en sånn fyr. Han er overhode ikke en jeg kan tenke meg å bo sammen med… Likevel er jeg helt besatt… Anonymkode: 50add...650 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Gresset er grønnest der du vanner. I stedet for å la deg fortape i oppmerksomheten fra denne nye mannen bør du heller gå inn for å pleie forholdet til mannen din og om dere sliter er parterapi neste vei, evt et brudd. Uansett er det ryddigste å ordne opp på hjemmebane først. I tillegg er det ganske urettferdig å sammenligne hvordan dere har det i et langvarig forhold med følelsene som oppstår når man blir betatt av en ny person. Hvorfor du gjør dette mot deg selv? Fordi du kan. Fordi du har lyst på de gode følelsene du får med den nye mannen, men samtidig vil beholde det gode og trygge i ekteskapet du har. Anonymkode: 5a20b...73b 4 1 4
Gjest theTitanic Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Du blir sett og liker det. Det er helt normalt å bli sjarmert av det, men legg det vekk. Sjarmøren lager rosa skyer men som du selv sier så ville du nok aldri likt å være med ham. Antagelig ville han irritert deg grenseløst. Småbarnsfasen er en unntakstilstand. Husker dere å sette av tid til hverandre og prioritere å være kjærester? Leste en artikkel om kunstig intelligens som kunne erstatte relasjoner. Det går tilogmed ann å bli forelsket, selv om dette bare er en figur på en app, fordi den tilpasser seg dine ønsker og sier de rette tingene for å lage kopi av ekte relasjoner. Dopaminsenteret i hjernen tilfredsstilles selv om vi vet at det ikke er et ekte menneske. Her opplever du noe lignende; du har ønsker om å bli sett og han ser deg. En fyr på snap er ikke mye anerledes enn om han hadde vært kunstig intelligens. Ergo er det hva han gjør, og dine egne ønske rog behov og ikke hvem han er som gir deg det du ønsker. Ganske sikker på at denne fyren som absolutt ikke er noe for deg ville irritert deg grenseløst om dere hadde blitt sammen/blitt noe i real life.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Vet ikke hva som er verst jeg. Utroskap eller å ende opp med å la seg svindle fordi man danner relasjon og blir blind med en som tilfeldig tar kontakt via insta. Anonymkode: e4683...7a3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 Har du møtt fyren? Du burde først og fremst kutte kontakt, dette høres virkelig ikke ut som en fyr du bør fortsette å bruke tid på. Hvis samboeren din finner ut at du chatter med en fyr har du potensielt ødelagt forholdet deres for ingenting. Så må du ta tak i det som EGENTLIG er problemet. Jobb med det forholdet du har. Du har barn, og du skylder barna dine å gjøre alt for å redde forholdet til mannen din. Anonymkode: 4a5ff...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du møtt fyren? Du burde først og fremst kutte kontakt, dette høres virkelig ikke ut som en fyr du bør fortsette å bruke tid på. Hvis samboeren din finner ut at du chatter med en fyr har du potensielt ødelagt forholdet deres for ingenting. Så må du ta tak i det som EGENTLIG er problemet. Jobb med det forholdet du har. Du har barn, og du skylder barna dine å gjøre alt for å redde forholdet til mannen din. Anonymkode: 4a5ff...4e7 Nei, ikke møtt han. Men han vil gjerne møtes, vi bor i samme by. Jeg er enig med deg og vet at jeg bør ta til fornuft. Anonymkode: 50add...650
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har alltid vært veldig ordentlig, konservativ og «flink pike». De siste dagene har jeg begynt å snappe med en fyr som kom over min Instagram profil, (jeg har en åpen profil). Vi har begynt å snappe og chatte sammen. Og jeg er litt betatt av fyren. Han er like gammel som meg og er gift med barn. Jeg er også gift og har ett barn. Jeg kan ikke tro at dette er meg?! Jeg har alltid sett ned på kvinner og (menn) som er utro. Uff, dette er kvalmt og jeg skammer meg! Det skal sies at forholder jeg er i nå er ganske dødt. Vi har mistet gnisten og alt handler kun om barnet som er i barnehagealder. Jeg har ikke følelser for mannen lenger, og slik har det vært lenge. Men dette er overhode ingen unnskyldning for å være utro, eller som jeg gjør chatte med en annen gift fyr på snap. Jeg skammer meg! Men kan forstå hvorfor folk er utro… Fyren jeg er betatt av er overhode ikke en «ordentlig» person jeg ellers ville ha datet eller forelsket meg i. Han har lite utdanning, er utro mot kona og veldig enkel. Det eneste som tiltrekker meg er at han er alt det mannen min ikke er, altså høy, muskuløs, vågal og litt crazy. Han er typen som gjerne kommer full hjem i helgene fordi han har festet for hardt. Min mann er veldig opptatt av egen helse, tynn og slank, drikker kanskje 5-6 øl i løpet av året… Hvorfor gjør jeg dette mot meg selv?! Det er jo ikke meg! Jeg er 32 år, høyt utdannet, god jobb og har ALDRI datet en sånn fyr. Han er overhode ikke en jeg kan tenke meg å bo sammen med… Likevel er jeg helt besatt… Anonymkode: 50add...650 Fordi det er en flukt vekk fra et liv du ikke er fornøyd med? Ville vel abslolutt avsluttet dette "forholdet" umiddelbart og begynt å ta tak i eget liv og eget forhold. For det kommer ingenting godt ut på den andre siden av å rømme fra...deg selv. Du blir med. Dette handler neppe om han, det handler om deg, og at du sitter i et kjedelig liv du ikke trives i. Men, om man innser det, så kan man jo også ta tak i nettopp det. Du og din mann kan ha godt av parterapi. Det er veldig vanlig tror jeg å tro man har mistet alle følelser for partner etter å ha fått barn. Men husk hvor kort tid siden du var kjempeforelsket og ville starte en familie med han! Følelsene er ikke borte, de er bare ikke vedlikeholdt fordi dere lot småbarnsgreier komme imellom. Fullstendig normalt. Men fullstendig reparerbart. Kan det hende du faktisk bare savner mannen din og slik dere hadde det før? Snakk med han om det! Og finn ut hvordan dere kan bygge et nytt forhold nå under andre omstendigheter, for livet før og etter barn er to ulike verdner. Hva trenger ud fra han for å ha det bra nå? Hva trenger han fra deg? Vedder mye på at dere bare har hoppet over disse viktige samtalene og håpet at ting bare ordner seg. Også fullstendig vanlig. Men urovekkende enkelt å gjøre noe med. Vi har vært der. Etter to små barn lå skilsmisse omtrent på bordet fra begge her. Men når vi fikk snakket sammen var det ikke det noen av oss ønsket. Begge var bare møkkleie og ville ha det bedre!! Så snakket vi sammen om hva det betydde for hver av oss, og hvordan vi da kunne gjøre noe med saken. Og vi hadde det jo så mye bedre bare neste dag. Tror begge var litt redde for at den andre skulle gå. Og fikk det bedre bare av å vite at det ikke var ønsket. Men vi var også helt enige i at småbarnslivet, tross de små herlige ungene, var et j**** drittliv på mange måter. Og bare være enige om at det var krevende var også fint. Jeg tror mannen min tenkte at jeg syntes det var topp. Han ble nok lettet av at jeg heller ikke synes søvnmangel, våkenetter og null egentid er topp...men at det jo må til en periode. Vi er fortsatt gift flere år etter dette, men vi må stadig jobbe med det. Lett å falle tilbake til å la ting skure når hverdagen tar over. Krever innsats å holde sammen. Men for min del verdt innsatsen. Og har man en familie, og har giftet seg, så synes jeg man skylder de såpass at man faktisk jobber med saken heller enn å være utro. Og skulle det ende med at dere går hvert til deres etter terapi og gjentatte forsøk på å finne tilbake følelsene for hverandre, ja så har du iaf gjort alt du kan. Den utro-greia er bare en feig latskapsløsning. Og jeg tror du vet det selv. Og du er voksen, det er bare en ting å gjøre, å avslutte forholdet, slette snap, slette instagram. Legg vekk MOBILEN og logg på det ekte livet ditt og gi det en oppussing så du trives i det! Det er en god start... Anonymkode: 4a7bb...4a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Hadde du likt om mannen din gikk bak ryggen din? Utrolig dårlig og simpelt gjort. Ikke bare overfor mannen din, men også barnet. Hvorfor du gjør dette mot deg selv, er det bare du som kan svare på. Om du er «flink pike» eller høyt utdannet har ingen betydning. Det er hva du gjør som teller. Anonymkode: 36140...870
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke møtt han. Men han vil gjerne møtes, vi bor i samme by. Jeg er enig med deg og vet at jeg bør ta til fornuft. Anonymkode: 50add...650 Nei, ikke ta til fornuft. Skjerpe deg, bør du. Anonymkode: 36140...870
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 Oppfør deg kvinne!! Herregud!! Hvordan er psyken din sånn ellers? Anonymkode: 87078...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 Mannen din fortjener bedre. Stakkars. Anonymkode: 36140...870 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Jeg tror du gjør dette fordi du og mannen din har et kjedelig forhold. Er du spennende selv? Hva gjør dere sammen som er morsomt? Hva ønsker du å gjøre? Helt enig i at din mann virker utrolig treg...men ofte så er partneren ganske lik..... Anonymkode: 3555b...fe1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 Du er en voksen person og har kapasitet til å ta valg basert på fornuft og ikke følelser. Er det godt å bli sett og hørt når man lever i et dødt forhold? Selvfølgelig. Vil det føles godt å bli avslørt for utroskap? Nei, og konsekvensene av det er livsomveltende og langvarige. "Mamma var utro mot pappa" er ikke en setning du vil at barnet ditt noen gang skal si. Her må du rett og slett bare skjerpe deg. Er du ulykkelig med mannen din, er det behov og ønsker du ikke får dekt, så må du faktisk gjøre noe med det og på RETT måte. Enten bestemmer du deg for at du skal vanne egen hage og får med mannen på parterapi og legge inn en innsats, eller så går du. Dette er de to valgene du har. Du bør også være obs på at denne fyren du prater med kanskje er ute etter å scamme deg. Han får deg med i prat, praten blir seksuelt ladet og kanskje dere møtes, og da har han en chattesamtale eller til og med et møte han kan bruke som blackmail. Vipps, så blir livet ditt et sant helvete. Anonymkode: 40644...a8d 1 1
Gjest Lars1009 Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 Men hvorfor fikk du barn med en så døll fyr?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 Lars1009 skrev (1 time siden): Men hvorfor fikk du barn med en så døll fyr? Fordi han var ikke så «døll» for 4 år siden, da vi bestemte oss for å få barn sammen. Da hadde han god jobb, høy utdanning, ansvarsbevisst og var veldig snill. Nå har han fremdeles samme jobb og utdanning, han tar mye ansvar for felles barn og husarbeidet hjemme, faktisk deler vi både ansvar for barn og huset 50/50. Men det stopper der, vi har mistet gnisten og lysten til å gjøre noe med det. Vi deler ikke seng lenger, sover på hvert vårt rom. Han kommer innom mitt soverom for å få sex innimellom, og det er sjeldent. Det er like mye min feil, fordi jeg er ikke tiltrukket av han lenger og avviser ofte. Anonymkode: 50add...650
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror du gjør dette fordi du og mannen din har et kjedelig forhold. Er du spennende selv? Hva gjør dere sammen som er morsomt? Hva ønsker du å gjøre? Helt enig i at din mann virker utrolig treg...men ofte så er partneren ganske lik..... Anonymkode: 3555b...fe1 Jeg er nok ikke veldig spennende og spontan selv. Vi har prøvd å ha kjærestetid 2-3 kvelder i uka og hatt besteforeldre til passe barnet vårt da. Men det er bare så bortkastet. Vi har ikke noe å snakke om lenger, bortsett fra barnet og deg praktiske rundt huset. Alt er så kjedelig. Føler jeg må tvinge meg selv til å ha sex med han, følelsene er ikke tilstede lenger. Anonymkode: 50add...650
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppfør deg kvinne!! Herregud!! Hvordan er psyken din sånn ellers? Anonymkode: 87078...cf1 Jeg vet ikke, ganske gjennomsnittlig psyke tror jeg… Anonymkode: 50add...650
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 Barnehageårene er krevende for mange. Det kan bli bedre - hvis begge vil det nok til å jobbe for det. Anonymkode: 96ed1...3a4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #19 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du likt om mannen din gikk bak ryggen din? Utrolig dårlig og simpelt gjort. Ikke bare overfor mannen din, men også barnet. Hvorfor du gjør dette mot deg selv, er det bare du som kan svare på. Om du er «flink pike» eller høyt utdannet har ingen betydning. Det er hva du gjør som teller. Anonymkode: 36140...870 Jeg tenkte akkurat slik som deg, før jeg lot meg «forføre» av han. Det er skammelig, jeg vet det. Og enda verre da jeg har høyt utdanning, og ellers gode verdier. Da skal jeg liksom være fornuftigere enn det jeg utgir meg for nå. Anonymkode: 50add...650
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tenkte akkurat slik som deg, før jeg lot meg «forføre» av han. Det er skammelig, jeg vet det. Og enda verre da jeg har høyt utdanning, og ellers gode verdier. Da skal jeg liksom være fornuftigere enn det jeg utgir meg for nå. Anonymkode: 50add...650 Det eneste riktige er å være ærlig. Si det direkte til mannen din: at du er redd for forholdet deres. At du har mindre følelser. Når man har barn så synes jeg at man kan ta seg sammen og prøve hardt å få forholdet til å fungere. Blir veldig umodent å bare skulle «la seg forføre». Om det er dette du velger, så være for guds skyld ærlig. Ikke la mannen din få oppdage at du har chattet eller evt ligget med en annen flere måneder senere. Et samlivsbrudd blir et traume for barnet ditt, uansett om dere skilles som venner. Det er noe å tenke nøye over, før du følger dine egne, egosentrerte lyster. Jeg sier det igjen: høy utdanning har ingenting å si ifm. hvor fornuftig du er. Så det kan du like gjerne la være å trekke frem. Har master i matematikk selv faktisk, uten at det er noe jeg trekker frem i hver minste situasjon. Anonymkode: 36140...870 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå