Gå til innhold

Flere med sure menn? Helt jævlig er det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er kronisk sur

Det begynner å bli helt jævlig å komme hjem fra jobb til en kronisk sur mann. Hele energien og stemningen er surhet og mistrivsel. Jeg tror ikke jeg orker leve med dette mer. Har 1 barn.

Andre?

Anonymkode: 1421f...a52

• Liker 3
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg skal gjette er dette hovedårsaken til at folk går fra hverandre. Det mest varierende er bare om det er kona eller mannen som lar sine demoner hagle over sin liksom kjære. Skriver liksom, for det er absolutt ingen måte å behandle noen man elsker på. 

En utbredt "sykdom " i samfunnet at de man elsker behandler man dårligst. Tror veldig mange har ekstremt dårlig relasjonskompetanse. 

Anonymkode: eacc9...ae3

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Samme her vi bare krangler men elsker han what to do

Anonymkode: 14aa8...34d

• Hjerte 1
Skrevet

Er sexen bra?

Anonymkode: 8bb08...d4f

• Liker 2
Skrevet

Går fra samboer i disse dager pga det samme, sur mot meg og sur mot ungene. Han vet best og bedre enn alle andre, så lei at jeg spyr av hele mannen

Anonymkode: d6fc2...731

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, han er utrolig grinete til tider. 

Jeg måtte nylig be han om å slutte å plukke meg opp med bil etter jobb, jeg tar heller bussen. Han bare hisser seg opp over folk i trafikken, kjefter ut i lufta (som blir indirekte på meg) og kjører på en såpass stressa måte at jeg rykker rundt i setet ved siden av han.

Tror du han ble sur da jeg la frem dette? Jepp, for han kjører faktisk veldig behaglig, det skulle jeg bare vite! 

Anonymkode: 0b846...d1d

• Liker 7
  • Hjerte 6
Skrevet

Var han en positiv sprudlende person tidligere som plutselig ble pottesur?

Anonymkode: e14ab...459

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte nylig be han om å slutte å plukke meg opp med bil etter jobb, jeg tar heller bussen. Han bare hisser seg opp over folk i trafikken, kjefter ut i lufta (som blir indirekte på meg) og kjører på en såpass stressa måte at jeg rykker rundt i setet ved siden av han.

Tror du han ble sur da jeg la frem dette? Jepp, for han kjører faktisk veldig behaglig, det skulle jeg bare vite! 

Har vi samme samboer? Idioter er de!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ein eg og. Ikkje sur men elendig sjåfør. Påstår at han kjøyrer behagelig. Eg blir kasta att og fra og blir kvalm. Løyser det med at eg kjøyrer.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Min mann er kronisk sur

Det begynner å bli helt jævlig å komme hjem fra jobb til en kronisk sur mann. Hele energien og stemningen er surhet og mistrivsel. Jeg tror ikke jeg orker leve med dette mer. Har 1 barn.

Andre?

Bodde med en kronisk emo mann i lang tid. Forholdet varte i ti år, men han ble sur når vi fikk barn. 

Han var knapt hjemme, hatet familielivet og gjorde seg veldig opptatt, og ble sur når jeg behøvde hjelp. Eneste frihet jeg kjente på var når han var på jobb. Grudde meg når han var på vei hjem. 🙈 Så på seg selv som tøff og maskulin men gikk å var sur og sint og emosjonell hele tiden, og mer sur ble han når jeg var fortvilet over tilstandene. Følte meg 20 kilo lettere som singel. 

Anonymkode: bbf5d...7cc

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det jeg har lært (har ikke barn vel og merke) er å alltid kommentere det med en gang. Hvorfor er du så jævla sur?? Du får garantert et sur svar tilbake, men sur er han uansett. Fortsetter han, lag en krangel av det.

Gjør dette hver gang. Til slutt gidder han ikke være så sur, når han vet det kommer tilbake. Jeg tar heller en krangel enn å skulle gå på eggedal. Eventuelt slå opp da. 

Anonymkode: 6cbe6...b6d

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har vi samme samboer? Idioter er de!!

Ja det er så teit. Også er det jo hyggelig ment å plukke meg opp etter jobb, han tror livet mitt blir lettere. Men jeg trenger å lande litt etter jobb. Digg å bare finne en ståplass på en full buss og lukke verden uten med øretelefoner og musikk. 

Slippe mansplaining om bruk av blinklys i rundkjøringer, hvorfor alle som kjører bmw er idioter, slipper at han gasser opp for å rekke grønt (gult..) lys, for så å bråbremse når han innser at det ikke går. Kjeftning på høye fartsdumper, på de som overholder vikeplikt og på de som ikke gjør det. Retoriske spørsmål om hvorfor noen svinger for treigt, sliter i bakkestart, blinker for tidlig eller for sent. Han har bare hatt lappen i knapt to år, og er så sykt eksperta på alt. Også tror han at vi har en hyggelig tur 😂

...jeg hadde visst litt på hjertet 😅

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje dere skal se dere i speilet og lure på hvorfor han er sur. Kanskje han ser problemet i dere?

Anonymkode: eaee8...ff2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje dere skal se dere i speilet og lure på hvorfor han er sur. Kanskje han ser problemet i dere?

Anonymkode: eaee8...ff2

Enig,

er ikke så rart mannen blir sur med så jævla kravstore og sutrete kjærringer!!!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AllahBallah skrev (3 minutter siden):

Enig,

er ikke så rart mannen blir sur med så jævla kravstore og sutrete kjærringer!!!

Hva er det men menn som blir sur bare noe ikke går deres vei? Må de ta oppvasken er de sure, finner de ikke klær er de sur, morgengretten, sur om ungene krangler... Det er konstant mistrivsel og surhet at jeg blir oppriktig dårlig av dette

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er sexen bra?

Anonymkode: 8bb08...d4f

Pr nå har det vært sex bare for å gjøre han fornøyd fra min side, nå orker jeg ikke mer. Hvordan skal jeg ha lyst på en sur mann?

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Går fra samboer i disse dager pga det samme, sur mot meg og sur mot ungene. Han vet best og bedre enn alle andre, så lei at jeg spyr av hele mannen

Helt jævlig er det. Stakkars deg. Forstår deg.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja min er også en surpomp. Ble mer slitsomt enn han trodde med barn (som han ønsket seg og ba om!), så sukker og stønner seg over det meste. Grinete late menn er det mange av for tiden, tror de håndterer tidsklemma og lite egentid (sette barn og familie før seg selv) mye dårligere enn kvinner. 

Anonymkode: a3a0c...935

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvordan har han det på jobben?

Hvordan er arbeidsfordelingen på hjemmebane? Får dere begge nok alenetid? Får dere nok partid?
Er dere flinke til å se hverandre, og støtte hverandre? 

Anonymkode: 02184...64b

• Nyttig 2
Skrevet

Samme her. Vi fikk barn og han ble bare surere og surere. Måtte plutselig jobbe så voldsomt mye, mer enn noen gang. Tatt seg lange ferieturer med løgner om at han skal se etter feriebolig til oss, bare løgn og svada. I sommer reiste bare jeg og barnet til mine foreldre, for han skulle jobbe døgnet rundt med et prosjekt som skulle komme oss til gode. Viser seg nå ( i følge han) at det ikke lønnet seg. Lager aldri matpakke, takler ikke en hel dag hjemme med to åringen uten at han ringer til mammaen sin som sitter klar for å komme han til unnsetning døgnet rundt og forstår seg ikke på sin egen sønn. Presterer titt og ofte å kalle meg en dårlig mor, godt støttet opp av sin mor, som sender linker på WhatsApp konstant med hint om at jeg gir feil mat, ikke bør ha på TV-en i det hele tatt og all trass han viser dem er pga meg. Toårs trass vet de tydeligvis ikke hva er. De takler han knapt i mer enn 2-3 timer og jeg misliker å la han være alene med dem, for de blir fort irriterte og sinte begge to. Dette er et klassisk eksempel på en snart 40 år gammel mann som ble dullet og dullet med av en mor uten et liv selv, og de klarer ikke bli voksne. De forventer at kjæreste/ kone skal fortsette å være mamma og de skal bare leve livet. Har dere sønner, lær dem respekt for kvinner og klipp navlesnoren i god tid. Lær dem husarbeid og en grunnleggende forståelse av å ta ansvar. 

Anonymkode: ab029...b18

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Det finnes mang et surt menneske der ute. 

Nå gjelder nok ikke dette alle, men har noen av dere prøvd å finne ut om det er noe som plager mannen deres? Noe som virkelig verker inn i hjernebarken hans? 

Da mener jeg ikke som i å kaste ut en kommentar om hvorfor han er så sur, eller vise missnøye, men virkelig prøvd å hale ut av ham hva det er som gjør han slik? 

Veldig mange gode menn har det med å stenge det inne fordi han ikke skal laste sin kvinne med sine laster. I den ballen kan det ofte gå så langt at ved å stenge dette inne skaper mer last for kvinnen sin enn om han faktisk delte sine innerste tanker. 

Altså ... noen mannfolk er bare noen surfitter, men det finnes mange der ute som virker slik. Men det er altså noe som plager. Bry dere nok til å gi det en skikkelig sjanse, og jobb litt med ham. Hva har dere å tape? Enten leve med sur mann, gå fra ham og løse opp alt dere har / har hatt, eller jobb litt med det. Gi det en sjanse. 

123098660_10158652634631427_6830560752335169379_n.png

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Amistad skrev (7 minutter siden):

Det finnes mang et surt menneske der ute. 

Nå gjelder nok ikke dette alle, men har noen av dere prøvd å finne ut om det er noe som plager mannen deres? Noe som virkelig verker inn i hjernebarken hans? 

Da mener jeg ikke som i å kaste ut en kommentar om hvorfor han er så sur, eller vise missnøye, men virkelig prøvd å hale ut av ham hva det er som gjør han slik? 

Veldig mange gode menn har det med å stenge det inne fordi han ikke skal laste sin kvinne med sine laster. I den ballen kan det ofte gå så langt at ved å stenge dette inne skaper mer last for kvinnen sin enn om han faktisk delte sine innerste tanker. 

Altså ... noen mannfolk er bare noen surfitter, men det finnes mange der ute som virker slik. Men det er altså noe som plager. Bry dere nok til å gi det en skikkelig sjanse, og jobb litt med ham. Hva har dere å tape? Enten leve med sur mann, gå fra ham og løse opp alt dere har / har hatt, eller jobb litt med det. Gi det en sjanse. 

123098660_10158652634631427_6830560752335169379_n.png

Nei. Det er ikke noe å jobbe med på disse mennene. De som alle andre må leve med livets oppturer og nedturer. De må tåle å få liten egentid når barn kommer inn i bildet. De må tåle at de ikke kan kjøre soloshow og tjene like mye penger lenger. De må tåle å kjenne på at det er tøft å ta seg av småbarn og at det ikke er små dukker vi har skapt. Det er ikke noe mer synd på mannen enn kvinnen. All statistikk tilsier at det er kvinnen, mødrene det er synd på. De tar jobben hjemme stort sett og er i tillegg på jobb i full stilling. Det er nok nå, nok hensyn til mannen. Dere får ingen sympati lenger. Dere bærer ikke barnet, føder det ikke, ammer det ikke. Dere har sex, det er det dere gjør. Også etter alt det skal dere ikke lage matpakke, skifte bleie, lage middager eller legge ungen heller fordi dere har noen vanskelige tanker? Hadde menn vært de fødende hadde menneskeheten vært utryddet for lengst. 

Anonymkode: ab029...b18

• Liker 12
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...