AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Sønnen vår på 1,5 fikk feber før han la seg, men form og allmenntilstand var helt fin ellers. Sender ham så klart ikke i barnehagen om han har feber i morgen også, men hva om han ikke har feber i morgen tidlig? Den kan jo fort komme tilbake, og en kropp som ikke er helt frisk trenger å hvile. Har mest lyst å holde ham hjemme enten han har feber eller ikke, så han uansett får morgendagen til å hente seg inn igjen. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: dd620...0c0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Hvor høy feber? 37,8 er innafor, 38,5 er ikke, tenker jeg. Anonymkode: 37146...93e 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor høy feber? 37,8 er innafor, 38,5 er ikke, tenker jeg. Anonymkode: 37146...93e 38,8. Anonymkode: dd620...0c0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Barn og voksne har høyest feber/temperatur om kvelden og lavest om morningen . Du sender ikke barnet i barnehagen i morgen av den enkle grunn at feberen mest sannsynlig kommer til å stige utover dagen. Det kommet jo an på hvorfor barnet har feber . Forkjølelse, ørebetennelse, tenner som bryter frem ??? Anonymkode: 9f430...fd7 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 Nei, det ville jeg ikke ha gjort. Det av hensyn til både barn og andre. Vil ikke at andre eventuelt skal bli smittet. Vee feber tyder det på at barnet er sykt eller brygger på noe. I barnehagen hos oss er det en regel om å være hjemme et døgn etter feber. Tenker den regelen er der av en grunn. Anonymkode: 64af4...ca6 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn og voksne har høyest feber/temperatur om kvelden og lavest om morningen . Du sender ikke barnet i barnehagen i morgen av den enkle grunn at feberen mest sannsynlig kommer til å stige utover dagen. Det kommet jo an på hvorfor barnet har feber . Forkjølelse, ørebetennelse, tenner som bryter frem ??? Anonymkode: 9f430...fd7 Stemmer det ja, tenkte ikke på det Blir definitivt hjemme i morgen. Han har vært forkjøla en stund nå. Mye sykdom i barnehagen for tiden, så ventet egentlig bare på det. Anonymkode: dd620...0c0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Ved 38,8 på kvelden ville jeg ikke vurdert en gang å sende i bhg eller på skolen dagen etter. Dersom tempen var 37,5-38 (lett feber eller subfebril) på kvelden, ville jeg sett an natta og allmenntilstanden på morgenen. Anonymkode: c9d44...b7e 3
Riktigper Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 Hei, feber er noe dritt .. vanlig retningslinje å vente til barnet har vært feberfri i minst 24 timer uten bruk av febernedsettende medisiner før du sender dem til barnehagen. Dette hjelper til med å sikre at barnet har hatt tid til å komme seg og ikke er smittsom lenger. Som du nevnte, er barnets generelle tilstand også viktig. Hvis barnet har feber, men ellers er i god form, kan det være at han føler seg bedre og er mer aktiv dagen etter. Hvis han fortsatt virker sliten eller uvel, kan det være lurt å gi ham en ekstra dag med hvile. ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 Jeg hadde holdt hjemme. Anonymkode: 913ab...7c6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 Hvorfor målte du? Jeg tenker at hvis du målte må det jo være en grunn til at du reagerte, og da er vel ikke formen helt fin? Hvis barna såvidt bikka 38 på kvelden og under 37(normaltemperatur på morgen var typisk 36,8-36,9) morgenen etter og barnet sov godt på natta uten tegn til å være plaga sendte jeg i barnehagen dagen etter, men det har hittil skjedd en gang, og da hadde han vært veldig aktiv med for mye klær(vi målte fordi han kjentes unormalt varm ut, virka ikke slapp). Vanligvis merker vi at barnet ikke er i form, og våkner gjerne med over 37,5 dagen etter. Altså ikke feber, men forhøyet temperatur. Da blir det ikke barnehage. Anonymkode: 36fd6...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Skrevet 12. september 2023 Feber på kvelden - hjemme fra barnehagen uansett allmenntilstand subfrebil - sjekker temp på morgenen og tar en avgjørelse på allmentilstand om tempen er under 37. Anonymkode: 513db...845
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #13 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor målte du? Jeg tenker at hvis du målte må det jo være en grunn til at du reagerte, og da er vel ikke formen helt fin? Hvis barna såvidt bikka 38 på kvelden og under 37(normaltemperatur på morgen var typisk 36,8-36,9) morgenen etter og barnet sov godt på natta uten tegn til å være plaga sendte jeg i barnehagen dagen etter, men det har hittil skjedd en gang, og da hadde han vært veldig aktiv med for mye klær(vi målte fordi han kjentes unormalt varm ut, virka ikke slapp). Vanligvis merker vi at barnet ikke er i form, og våkner gjerne med over 37,5 dagen etter. Altså ikke feber, men forhøyet temperatur. Da blir det ikke barnehage. Anonymkode: 36fd6...9b0 Ser nå at du målte 38,8. dette er såpass høyt at da ville jeg holdt barna hjemme uansett. Anonymkode: 36fd6...9b0
Lorieen Skrevet 12. september 2023 #15 Skrevet 12. september 2023 Nei. Vi praktiserer en feberfri dag hjemme før barnehage hvis feberen har vært over 38.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #16 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor målte du? Jeg tenker at hvis du målte må det jo være en grunn til at du reagerte, og da er vel ikke formen helt fin? Hvis barna såvidt bikka 38 på kvelden og under 37(normaltemperatur på morgen var typisk 36,8-36,9) morgenen etter og barnet sov godt på natta uten tegn til å være plaga sendte jeg i barnehagen dagen etter, men det har hittil skjedd en gang, og da hadde han vært veldig aktiv med for mye klær(vi målte fordi han kjentes unormalt varm ut, virka ikke slapp). Vanligvis merker vi at barnet ikke er i form, og våkner gjerne med over 37,5 dagen etter. Altså ikke feber, men forhøyet temperatur. Da blir det ikke barnehage. Anonymkode: 36fd6...9b0 Formen var fin, men syntes han var varm Anonymkode: dd620...0c0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #17 Skrevet 12. september 2023 Aldri. 24 timer feberfri uten febernedsettende er regelen vi følger. Håper andre også følger denne sånn at det ikke blir unødvendig smitte i barnehagen! Anonymkode: 97fc5...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #18 Skrevet 12. september 2023 Det rette svaret er nei. Du sender ikke ungen i barnehagen når han har hatt feber kvelden før. Anonymkode: 4e83e...d97
Brunello Skrevet 12. september 2023 #19 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Aldri. 24 timer feberfri uten febernedsettende er regelen vi følger. Håper andre også følger denne sånn at det ikke blir unødvendig smitte i barnehagen! Anonymkode: 97fc5...9c8 Dette er bare tull i følge FHI. Det er allmenntilstand som er avgjørende. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #20 Skrevet 12. september 2023 Jepp. Han har innimellom høy temperatur én dag/kveld og så gir det seg. Anonymkode: 92ae6...348 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå