AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Om barnet ditt blir invitert med på kino, bowling, badeland, tusenfryd etc. hvem betaler? Ser barnas venner drar på sånt sammen. Vi har aldri blitt spurt. Vi inviterer barn ofte hit, men sjeldnere tilbake. Barna er 6 og 7 år. Anonymkode: 1de0c...073
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Her er det vanlig at barnet som blir invitert betaler selv Anonymkode: 6a8e2...980 3
Melodiana Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Om vi inviterer jentenes venninner på besøk, betaler VI for en tur til kino eller Rush.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Melodiana skrev (23 minutter siden): Om vi inviterer jentenes venninner på besøk, betaler VI for en tur til kino eller Rush. Men da er de allerede invitert på besøk hvorpå dere gjør dette? Invitasjonen er ikke: "Vil Maja være med på bowling i morgen?" Eller? Anonymkode: 1de0c...073
Arkana Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 Her er det den som inviterer som betaler. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Den som inviterer betaler Anonymkode: 2d036...885 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Jeg vippser alltid for eget barn selv om det er invitert. Det er jo en kjempehyggelig gest å ta med barnet mitt i seg selv, så jeg ser det som en selvfølge at jeg betaler. Kino og slikt er jo heller ikke direkte billig lenger. Anonymkode: ce06d...d78 3 1
Melodiana Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 20.12): Men da er de allerede invitert på besøk hvorpå dere gjør dette? Invitasjonen er ikke: "Vil Maja være med på bowling i morgen?" Eller? Anonymkode: 1de0c...073 Min datter. - Mamma, kan Jenny komme til meg på lørdag? - Hva skal dere gjøre? - Kan vi bake muffins (gå på kine, til Rush trampoline park, svømmehall)? - Så klart. Jeg skal spørre hennes foreldre om det passer. Jeg skriver til Jenny sin mor: "Hei, P... vil gjerne invitere Jenny til oss førstkommende lørdag. Passer det i tidsrommet 10-15? Vi skal til svømmehall, kan Jenny får med badetøy og håndklet? Jeg kan hente Jenny hos dere så reiser vi til svømmehall med det samme." Svar: "Takk for invitasjon. Takk for at du henter. Alle barn som er hos oss på besøk sitter ikke med telefoner, Ipad eller liknende. Vi baker, maler, går turer og lager mat på bål, går til svømmehall eller kino. Om vi inviterer, står vi for konstnader av alle aktiviteter. Det er en god del besøk uten formel informasjon. Vi har besøk av nabobarna ca. 4 ganger i uken. Da er alle (opp til 7 stk) på trampolinen og veranda hos oss i flere timer. De kan tegne, bygge lego. Jeg har alltid is og frukt til alle.
Melodiana Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 20.12): Men da er de allerede invitert på besøk hvorpå dere gjør dette? Invitasjonen er ikke: "Vil Maja være med på bowling i morgen?" Eller? Anonymkode: 1de0c...073 Vi har ofte besøk i 4-6 timer i helgene. Om barna trenger ingen utstyr (skøyter, sparkesykkel, hjelp, badetoy), finner vi på noe selv om barna er "bare invitert til oss". Vi er gode venner og jeg vet at min datter blir også tatt med på hytte eller foto-utstilling når hun er der.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 Inviterer jeg, betaler jeg. Sånn gjør de fleste andre det også. Er det noe helt spesielt, spør jeg om jeg skal vipse noe. Men sjeldent de takker ja til det. Men så er det som oftest vi som har med og spanderer på andre. Vennene til jenta mi, har som regel flere søsken i samme aldersgruppe. Vi har bare henne, de andre barna våre er voksne. Det er litt vår måte å kompensere for at hun er attpåklatten. Anonymkode: efdbe...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå