Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står nå midt i et samlivsbrudd. Nærmer meg 50 år, og kjenner på et nederlag over å bli enslig i den alderen. Bekymrer meg for alt, økonomi, bil, ensomhet, plass å bo osv. Vi har ikke barn sammen, så det er mindre «styr» med bruddet, men det gjør igjen til at jeg føler meg mer ensom. Er det flere som har blitt enslige i den alderen, og hvordan var det?

Anonymkode: 8c687...582

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke meg ( jeg ble også enslig, men yngre med barn ) - men kusina mi skilte seg når de var i midten av 50-årene, og hun grudde seg veldig. Men, når hun kom litt i vater ble det mye bedre enn forventet! Hun og meg gjenopptok litt avdabbet kontakt, og har funnet på masse. Hun storkoser seg alene i lettstelt leilighet med god veranda, spiser det hun vil/gidder lage - ser det hun vil på tv - spiller sin musikk - rydder når hun vil / lar rotet ligge når hun vil… Hun tøyser med at hun føler seg som en tenåring på hybel, bare hun har råd til ordentlig mat 😅 Tillat deg selv å ha litt kaos i hodet, men dette kommer til å gå bra ❤️ Har du noen nære venninner / slektninger i nærheten? 

Anonymkode: 50da2...df5

• Liker 7
Skrevet

TS her. Ja, jeg har venninner rundt meg, men kanskje ikke så nære…. De er etablert med familie og barnebarn er begynt å komme. Mulig at det ikke blir så ensomt som jeg frykter😬 Er jo ikke noe særlig å være 50 år og måtte flytte til en liten 2-roms🙈 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her. Ja, jeg har venninner rundt meg, men kanskje ikke så nære…. De er etablert med familie og barnebarn er begynt å komme. Mulig at det ikke blir så ensomt som jeg frykter😬 Er jo ikke noe særlig å være 50 år og måtte flytte til en liten 2-roms🙈 

Leiligheter er fantastisk 😅 når barna mine flytter ut skal jeg også ha meg lettstelt leilighet, å vedlikeholde hus og hage alene med alt det koster og alle sine bekymringer skal bli deilig å slippe…   Alle pengene jeg bruker  til husvedlikehold sparer hun til pensjon og reisekontoen sin 🙈 Dessuten har du mulighet til å utforske nye hobbyer nå.. er det noe du har vært nysgjerrig på? Lære et instrument? Ha dyr? Dansekurs? 😊 

Anonymkode: 50da2...df5

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 21.55):

Jeg er 41. Og du. Livet er herlig🎉 

Jeg har en unge da, men det er så deilig å slippe å tenke på andre enn oss. 

Har du hobby/interesser er det garantert grupper på Facebook du kan melde deg inn i og VIPPS så har du nytt nettverk med likesinnede.

Og dating😅 Jeg var livredd, men å date når du er 40+ har sine fordeler. Vi vet hva vi vil ha, hva vi tolererer og vi gidder ikke spill og drama.

Nyt!

Endret av WhisperingWind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...