Gå til innhold

Jeg ønsker å male leiligheten, er tilbudet jeg har fått dyrt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en leilighet på ca 100 m2. Alt i den skal males. Tak og alle veggene. Jobben la jeg ut på anbudstorget og fikk mange henvendelser. Den billigste ble ett tilbud på 24.000,- Den dyreste var 50.000,- 

Hvor mye ligger egentlig en slik jobb på? Dersom jeg tar den billigste er det da dårligere kvalitet på jobben? De hadde referanser å vise til. Om jeg tar den dyreste er det på noen måte bedre....

Aner ikke hva slik type jobb bør koste.

Anonymkode: f3ecc...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette inkludert sparkling, teiping, grunning og maling? Ville spurt de alle tilbyderne om detaljer for arbeidet. Da ser du hvem som planlegger å sparkle, grunne og male 3 strøk og hvem som bare skal male et strøk :)

Anonymkode: c3904...303

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare har skrevet maling så maler de bare...husk det. Be om et detaljert tilbud.

Anonymkode: 71ad3...2c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er dette inkludert sparkling, teiping, grunning og maling? Ville spurt de alle tilbyderne om detaljer for arbeidet. Da ser du hvem som planlegger å sparkle, grunne og male 3 strøk og hvem som bare skal male et strøk :)

Anonymkode: c3904...303

Grunne og male 3 strøk? Hva er det som skal males her, en ubehandlet treskulptur? 😛

men ja du må få detaljene på hva som er inkludert. 2 strøk er vanlig. Skal du kjøpe maling og utstyr eller de? Skal rommene tømmes eller skal de dekke til? Hva slags resultat ser du for deg? Har sett en malejobb fra mitt anbud før og da måtte det males på nytt, var skjoldete og alle overganger var stygge. Jeg maler mye selv og bruker ikke maskeringstape, men jeg løsner forsiktig på alle lister så det er enkelt å få det pent. Andre folk synes ikke det er så nøye om hvor pent det blir til slutt. 

Anonymkode: 3bb73...e0f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tilbud om 52 000 fra maler direkte (ikke Mitt Anbud) på ca samme areal (har ikke helt nøyaktig mål). Da sparklet de ujevnheter og slike ting, og malte to strøk. Det var ikke inkludert sparkling og pussing av spikerhull på gulv- og taklister, så det ble tatt separat. Det var dyrt 😬

Det som er viktig, er at det skal betales moms av pengene, og at maleren får en anstendig lønn. Hvis man feiler på det første, går det hardt ut over deg om noen skader seg på jobb. Feiler du på det andre, risikerer du slett arbeid.

Anonymkode: 94bd5...918

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de prisene var utrolig billig! Vi betalte 90.000kr, har hus på 125kvm, de malte alt unntatt walkin, 2 bad, liten bod og vaskerom - og det var ikke med tak, bare taket hadde kostet 30.000. De teipet opp, vasket, sparklet, grunnet og malte vegger og lister 2 strøk + spraymalte. Var et lokalt firma med godt omdømme og resultatet ble perfekt, ble gjort på en uke. Ville vært skeptisk til de som tok jobben billig, males det ikke riktig så synes det veldig godt 🫣

Anonymkode: c67e3...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor maler dere ikke selv? Har aldri hørt om at man leier inn folk for å male leilighet/hus. Jeg har alltid gjort det selv.

Anonymkode: 0ff97...876

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor maler dere ikke selv? Har aldri hørt om at man leier inn folk for å male leilighet/hus. Jeg har alltid gjort det selv.

Nei siden du maler selv så gjør nok alle det🙄

Anonymkode: 37562...f3c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en som ofte leier inn maler;

35000 er normal "minimum". Da betaler du et forskudd av dette, så maleren kan kjøpe inn maling o.l.

Så er det malerens ansvar om de betaler moms og gjør det hvitt.

Egen erfaring er at det er vilt forskjell på resultatet i forhold til om det er på om det er en ekte maler(mester) som gjør jobben, eller noen uten kompetanse som maler. Det har kanskje ikke så mye å si i alle rom, men jeg må si at jeg ble veldig overrasket!

Anonymkode: 5e204...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var over deg her, i vårt tilfelle hadde vi tight deadline, pluss trengte spesialutstyr for å komme oss opp i høyden i trappa feks (trappestige). Det var ikke forsvarlig å gjøre selv. Og verken vi eller noen vi kjenner hadde greid å gjøre det så bra selv, hvertfall siden de spraymalte 😊 Og nå som vi har fått gjort det profft, ser jeg desverre tydelig forskjell når jeg er hos andre (sier selvsagt ingenting, det hadde blitt hundre ganger verre hadde jeg gjort det 😂). 

Anonymkode: c67e3...b4c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Spurte en som ofte leier inn maler;

35000 er normal "minimum". Da betaler du et forskudd av dette, så maleren kan kjøpe inn maling o.l.

Så er det malerens ansvar om de betaler moms og gjør det hvitt.

Egen erfaring er at det er vilt forskjell på resultatet i forhold til om det er på om det er en ekte maler(mester) som gjør jobben, eller noen uten kompetanse som maler. Det har kanskje ikke så mye å si i alle rom, men jeg må si at jeg ble veldig overrasket!

Anonymkode: 5e204...916

Ja, ville sjekket om maler har fagbrev, og at det betales mva. Vi har leid maler både inne og ute selv. Mye billigere enn skilsmisse. 🤣

Anonymkode: 8450e...dac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stor forskjell på kvalitet, tror ikke jeg ville valgt det billigste alternativet med mindre jeg visste via bekjentskaper at de gjorde en god jobb.

Anonymkode: b1f45...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...