Smørblomsten Skrevet 21. januar 2006 #1 Skrevet 21. januar 2006 Noen som har testet denne? Ser så enkelt ut - og ikke minst: MYE billigere enn frisør-farging som jeg har brukt massssssssse penger på...tenkte å teste ut dette for å spare litt penger. Er den bra, er det enkelt å farge, for så å stripe det etterpå? Kan jeg gjøre det OPPÅ et allerede farget hår som har nesten samme farge som den jeg tenker å kjøpe? http://www.lorealparis.co.uk/Catalog/produ...tier=HairColour
LilleMy28 Skrevet 21. januar 2006 #2 Skrevet 21. januar 2006 Ikke gjør det viss du har farge i håret fra før....., det hadde jeg og endte opp med tre nyanser av oransje (det som skulle bli brunt) og helt kritthvite striper. Jeg har brukt hjemmefarge mange ganger før og stripesett og aldri hatt en slik katastrofe før. Men denne gangen lærte jeg virkelig... Jeg brukte nesten kr.2000 for å fikse det igjen etterpå og håret falt nesten ut for det var slitt ut av mye kjemikalier. Ifølge frisøren vil ikke den mørke fargen der feste seg like godt på hår med gammel farge fordi det ikke er nok pigmenter i den. Og jeg valgte en farge som var nesten lik det jeg hadde fra før, så det er noe jeg bare anbefaler folk med naturlig hårfarge fra før.
lillesky Skrevet 21. januar 2006 #3 Skrevet 21. januar 2006 Jeg har brukt den og vært kjempefornøyd! Har som regel brukt 8.3, og synes den er kjempefin! Veldig grei og enkel å bruke. Jeg hadde også problemer med den, men det var min egen feil: har man lyse striper (fra frisør), må man velge ikke hele nyanser (f.eks 8.3, og ikke 8.0). Jeg brukte 8.0 og fikk både oransje og grønt hår.
Smørblomsten Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2006 Ufffnei, var ikke det svaret jeg ville ha, hehe Hmm, må jeg vente til all fargen har gått ut da, eller bruke enda mer penger hos frisøren? Sååå dumt! Tenkte jo å velge en så lik farge som nåværende som mulig...
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #5 Skrevet 22. januar 2006 Jeg tok denne fargingen og stripingen på min mor. Hun hadde farget håret fra før, men valgte en farge som var ca lik. Resultatet ble kjempebra! Men tror det kan være lurt å få litt hjelp, det er vanskelig å påføre striper på det bakerste håret alene.
Smørblomsten Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2006 Nå ble jeg jammen usikker! Kanskje en stor sjanse å ta!?? Men om jeg ikke gjør d, så vil det jo ta et par år før frisørfargen er ute av håret Da vil jeg se "lekker" ut med den etterveksten, skrekk og gru...
Dødspingvinen Skrevet 22. januar 2006 #7 Skrevet 22. januar 2006 Den fungerte fint på meg. Stripene ble ikke like lyse som jeg hadde håpt, men de syntes godt for det. Selv har jeg mørkt, farget hår, og hadde det når jeg brukte produktet og.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #8 Skrevet 22. januar 2006 Den fungerte fint på meg. Stripene ble ikke like lyse som jeg hadde håpt, men de syntes godt for det. Selv har jeg mørkt, farget hår, og hadde det når jeg brukte produktet og. ← OK, regner med du da hadde frisør-farget hår fra før? Og det gikk altså fint?! Hmmm, rådvill......
Gjest gjesta Skrevet 22. januar 2006 #9 Skrevet 22. januar 2006 Det fungerte kjempefint på meg, til tross for at jeg hadde frisørfarge i håret fra før av. Gikk fra å være "blondine" til brunette. Ble anbefalt å bruke 6.0. Hadde egentlig taket i en annen, men hun som jobba der driver også frisørsalong, og sa at den fargen jeg hadde plukka med meg kunne gjøre stripene grønne. Jeg har fått masse skryt for fargen og stripene. Det var flere på jobb som fikk hakeslepp da jeg sa at det var gjort med hjemmefarging.
lillesky Skrevet 22. januar 2006 #10 Skrevet 22. januar 2006 Hva slags hår hår du fra før, Smørblomsten? Spør gjerne i butikken, kanskje du får noen tips?
Smørblomsten Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2006 Hva slags hår hår du fra før, Smørblomsten? Spør gjerne i butikken, kanskje du får noen tips? ← Nå har jeg en normal farge a'la Dorthe Skappel-farge med gyldne striper. Den ene fargen fra Loreal finnes i en lignende, ganske lik...Ja bør vel spørre i butikken som du sier Men jeg har ANGST for at håret skal bli ødelagt, har nemlig eksperimentert litt for mye de siste årene med håret, og er nå klar for å 'roe det ned' og ikke slite det ut...
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #12 Skrevet 23. januar 2006 Det det går på er jo om du velger varm eller kald farge. Har du feks blonde striper fra før og vil ha det mørkt bør du velge en gyllen, varm farge for å unngå grønnskjær feks. Skal du farge i en lys farge ville jeg valgt en med mye ask i (kald) for å unngå oransjeskjær. Hvilken farge ville du hatt? og hva har du nå? Kan hjelpe deg jeg.. Gå inn på www.colourexperte.com Der ser du alle fargenyansene det er å velge mellom...
Smørblomsten Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2006 Det det går på er jo om du velger varm eller kald farge. Har du feks blonde striper fra før og vil ha det mørkt bør du velge en gyllen, varm farge for å unngå grønnskjær feks. Skal du farge i en lys farge ville jeg valgt en med mye ask i (kald) for å unngå oransjeskjær. Hvilken farge ville du hatt? og hva har du nå? Kan hjelpe deg jeg.. Gå inn på www.colourexperte.com Der ser du alle fargenyansene det er å velge mellom... ← 1000 takk for god link Ja setter pris på den hjelp jeg kan få Pr idag har jeg a'la Dorthe Skappel-farge med gyldne striper. Har lyst å fortsette med den fargen. Eks: Blondes nr 7.0 Biscotti Dark Blonde ser veldig fin ut. Men min orginale farge er kommuneblond, så vet ikke om nr 7.0 blir helt feil. Skal jo ta hensyn til etterveksten også. Da er kanskje 6.0 Almond Rocca bedre, men for mørk? Viktigste er at stripene/håret ikke blir misfarget i orange eller grønn!!! På forhånd takk!
lillesky Skrevet 23. januar 2006 #14 Skrevet 23. januar 2006 Har du feks blonde striper fra før og vil ha det mørkt bør du velge en gyllen, varm farge for å unngå grønnskjær feks. ← Som sagt, jeg har blondt (farget og stripet) hår og brukte 8.0 (medium blonde), som er en ren farge (siden det er 0 på slutten). Jeg fikk uheldig resultat. Men når jeg brukte 8.3 (medium GOLDEN blonde), så fikk jeg et kjempebra resultat! Hva med 7.3 (dark golden blonde) til deg, som er en varm farge. Eventuelt 6.3.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #15 Skrevet 23. januar 2006 jeg har rød/brunt hår. hvilken nyanse bør jeg ta for å unngå oransje eller grønne nyanser. har brukt denne fargen før og har flere ganger blitt oransj,spesielt av stripene. Hadde lyse frisør striper og da ble det spesielt oransje. så jeg farget det igjen og det er nå en stund siden,og nå er det rød/brunt. Hvilket nr bør jeg bruke nå da? for å få en fin farge så det blir sånn brunaktig med enten røde eller lysere striper?
Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2006 #16 Skrevet 23. januar 2006 (endret) Jeg hadde lyse striper og ble anbefalt 6.0. Skullegå fra blond til mørk. Resultatet ble veldig bra. Endret 23. januar 2006 av Xavia
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #18 Skrevet 23. januar 2006 1000 takk for god link Ja setter pris på den hjelp jeg kan få Pr idag har jeg a'la Dorthe Skappel-farge med gyldne striper. Har lyst å fortsette med den fargen. Eks: Blondes nr 7.0 Biscotti Dark Blonde ser veldig fin ut. Men min orginale farge er kommuneblond, så vet ikke om nr 7.0 blir helt feil. Skal jo ta hensyn til etterveksten også. Da er kanskje 6.0 Almond Rocca bedre, men for mørk? Viktigste er at stripene/håret ikke blir misfarget i orange eller grønn!!! På forhånd takk! ← Yepp skal vi se! Jeg ville hvertfall ikke valg 6.0 dersom du er vant til å være blond og vil fortsette å være blond.. Ser for meg at den blir veldig brun og mørk. Uansett er den kald så du KAN risikere å få grønnskjær av den (siden den gjør at du blir mørkere) Den 7.0 du nevner tror jeg vil bli veldig bra til deg. Den er kald så den vil hindre et eventuellt oransjeskjær i håret. Jeg har prøvd denne fargen før og den ble veldig bra(jeg hadde da et lys stripet hår) men den ble litt for mørk for min smak siden jeg er vant til å være lys blond. Den blir mørk blond.. husk å ta mye lyse striper i så får du et lyst inntrykk. Slå til på denne fargen! Det med ettervekst løser du bare ved å ta ekstra mye lyse striper i etterveksten så jevner det seg ut. Lykke til, spør om det er noe mer du lurer på!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #19 Skrevet 23. januar 2006 jeg har rød/brunt hår. hvilken nyanse bør jeg ta for å unngå oransje eller grønne nyanser. har brukt denne fargen før og har flere ganger blitt oransj,spesielt av stripene. Hadde lyse frisør striper og da ble det spesielt oransje. så jeg farget det igjen og det er nå en stund siden,og nå er det rød/brunt. Hvilket nr bør jeg bruke nå da? for å få en fin farge så det blir sånn brunaktig med enten røde eller lysere striper? ← Kan hjelpe deg også! Først av alt må du si meg om du vil bli lysere eller mørkere enn det du er nå? Og hvilken farge av de er mest lik den du har nå? Av det du sier tror jeg at jeg hvertfall ville valgt en KALD farge for å hindre et nytt oransjeskjær. Men så vet jeg ikke hvor mørkt eller lyst du vil ha det?
Smørblomsten Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #20 Skrevet 23. januar 2006 (endret) Yepp skal vi se! Jeg ville hvertfall ikke valg 6.0 dersom du er vant til å være blond og vil fortsette å være blond.. Ser for meg at den blir veldig brun og mørk. Uansett er den kald så du KAN risikere å få grønnskjær av den (siden den gjør at du blir mørkere) Den 7.0 du nevner tror jeg vil bli veldig bra til deg. Den er kald så den vil hindre et eventuellt oransjeskjær i håret. Jeg har prøvd denne fargen før og den ble veldig bra(jeg hadde da et lys stripet hår) men den ble litt for mørk for min smak siden jeg er vant til å være lys blond. Den blir mørk blond.. husk å ta mye lyse striper i så får du et lyst inntrykk. Slå til på denne fargen! Det med ettervekst løser du bare ved å ta ekstra mye lyse striper i etterveksten så jevner det seg ut. Lykke til, spør om det er noe mer du lurer på! ← Såå utrolig god hjelp, takk takk!!! Tror det må bli 7.0 da. Jeg har ikke MYE striper, vil gjerne ha flere nemlig. De jeg har nå er ikke så tydelige, men gylden i fargen. Hovedfargen på håret nå er veldig lik basisfargen på 7.0 Håper resultatet vil bli bra!! Endret 23. januar 2006 av Smørblomsten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå