Gå til innhold

De som kan føle andres intensjon, har de høy IQ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å føle at noe er galt, merke vibber av personen som stemmer, eller stoppe samtale emnet når man føler det kjeder en annen person. 

?

Anonymkode: f3a87...298

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok mer på sensitivitet overfor endringer. Noen som er eldig flinke til å føle oss er de jeg jobber med, som er mentalt der mellom 0 år og 10år. Den som værer oss mest er personen som er mest utviklingshemmet.

Anonymkode: c1d8f...885

• Liker 1
Skrevet

De har vel heller mer EQ og ikke nødvendigvis IQ. Selv bikkja mi har en rimelig velutvikla EQ når det kommer til små endringer i stemning eller følelser hos andre.

Anonymkode: 950fd...bf7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går nok mer på sensitivitet overfor endringer. Noen som er eldig flinke til å føle oss er de jeg jobber med, som er mentalt der mellom 0 år og 10år. Den som værer oss mest er personen som er mest utviklingshemmet.

Ts her. Da er jeg nok sensitiv... Jeg kjenner bare fort dårlige eller gode vibber fra andre. Får også en følelse på hvem som liker meg som person og ikke. Tar meget fort hint, men det går muligens mer på folkeskikk. Sier ikke jeg er smart, var elendig på skolen. Men flink til å lese kroppsspråk. 

Skrevet

De har vel heller mer EQ og ikke nødvendigvis IQ. Selv bikkja mi har en rimelig velutvikla EQ når det kommer til små endringer i stemning eller følelser hos andre.

Anonymkode: 950fd...bf7

Hva er EQ? 😶‍🌫️

Skrevet

Dette høres koko ut men jeg kan kjenne energien når feks min sønn blir fenget av noe jeg sier. Når noe "treffer han" og han spisser ørene. Jeg kjenner liksom at han spisser ørene selv om jeg ikke ser på han. Noen ganger kjenner jeg det fra andre folk også. Stemme alltid. 

Jeg er ikke spesielt smart men driver med tarot. 

Anonymkode: 98c8a...f55

Skrevet

De er neurotypiske, har derfor normal emosjonell intelligens , normal evne til å lese kroppsspråk og ansiktsmimikk, og normal  evne til selvregulering.

Anonymkode: c59c3...160

Skrevet

Noen er sensitive fordi de er i beredskap, de er vant til å lytte etter farer. 

Anonymkode: ba014...229

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Da er jeg nok sensitiv... Jeg kjenner bare fort dårlige eller gode vibber fra andre. Får også en følelse på hvem som liker meg som person og ikke. Tar meget fort hint, men det går muligens mer på folkeskikk. Sier ikke jeg er smart, var elendig på skolen. Men flink til å lese kroppsspråk. 

Her er det viktig å poengtere at man mener seg sensitiv og kjenner vibber, og "leser" personer ikke nødvendigvis betyr at det du føler nødvendigvis stemmer. 

Du kan få en følelse av at jeg ikke liker deg, men jeg mener det ikke sånn, og liker deg faktisk. Du får den følelsen fordi du tolker meg slik, og du tolker meg ut fra ditt eget ståsted. Vi mennesker er utrolig forskjellige og komplekse. 

Anonymkode: 0b7b0...a24

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette høres koko ut men jeg kan kjenne energien når feks min sønn blir fenget av noe jeg sier. Når noe "treffer han" og han spisser ørene. Jeg kjenner liksom at han spisser ørene selv om jeg ikke ser på han. Noen ganger kjenner jeg det fra andre folk også. Stemme alltid. 

Jeg er smart og "speiler" andres følelser. Tror ikke på Gud eller tarot. Er en forbannelse og ingen glede det å kunne lese folk. Og ikke minst føle folk. Man får alt for mye inn selv og blir utslitt. Er introvert og misliker andre enn brukerene jeg jobber for og egen familie.

Skrevet

Fint forklart.  

Skrevet

Kan være så banalt som at han blir roligere i kroppsspråket for å ikke lage støy selv og at han puster litt mer avventende på en måte. Det kan være ørsmå endringer hos andre som er synlig og hørbare, men som plutselig får en verdi siden det forteller oss noe.

Anonymkode: 99e33...426

Skrevet

Nei, det handler ikke om IQ.

Anonymkode: 54d4a...651

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er EQ? 😶‍🌫️

emotional quotient evt  emosjonell intelligens på norsk.
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å, dette er så sant! Og det er slitsomt, og vondt.

Anonymkode: a6b9b...eef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det å føle at noe er galt, merke vibber av personen som stemmer, eller stoppe samtale emnet når man føler det kjeder en annen person. 

?

Er ikke det bare helt normalt? 

Anonymkode: 1e5b6...1b6

Skrevet

Det kan være EQ eller handle om beredskap, men i en god del tilfeller kan det også være innbildning og at man rett og slett tar feil.

Anonymkode: 9b15c...2ee

• Liker 1
Skrevet

70 % (eller var det 90%?) er non-verbal. Det et ikke så rart om du "plukker opp" noe av det. Alle med speilnevroner gjør det.

Anonymkode: 675de...0fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å, dette er så sant! Og det er slitsomt, og vondt.

Anonymkode: a6b9b...eef

Så hva er jeg da? Er jeg høysensitiv? Selvom noen mener det ikke eksisterer🙄 Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det kan være EQ eller handle om beredskap, men i en god del tilfeller kan det også være innbildning og at man rett og slett tar feil.

Anonymkode: 9b15c...2ee

Det må jo være en årsak til at noen er i beredskap og andre ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...