AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Del Skrevet 12. september 2023 Hei Slik ser fredsliljen ut. Pottet om for 2 uker siden og vannet samme dag. Har ikke vannet den etter det. Og slik ser den ut i dag... Trenger den bare vann? Eller er den helt dø nå?? Anonymkode: 722de...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Del Skrevet 12. september 2023 Ser litt tørst ut, ja. Anonymkode: 7c03c...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 12. september 2023 #3 Del Skrevet 12. september 2023 Ser tørst ut. Hvordan er jorda, er den fuktig? Tørr? Stikk fingeren så langt nedi jorda du kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser litt tørst ut, ja. Anonymkode: 7c03c...0a6 anon01 skrev (3 timer siden): Ser tørst ut. Hvordan er jorda, er den fuktig? Tørr? Stikk fingeren så langt nedi jorda du kommer. Jorda var tørr. Jeg ga den ca 3 dl vann. Er dette nok? Eller skal gi mer? Anonymkode: 722de...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jorda var tørr. Jeg ga den ca 3 dl vann. Er dette nok? Eller skal gi mer? Anonymkode: 722de...5c9 Det ser du ganske kjapt. Vanskelig å si, pleier ikke å måle opp vannet. Men de plantene jeg har i sånne krukker som du har der, så pleier jeg å sette de i en bøtte med vann en god stund (ofte 20-30 minutter) for da trekker selve krukken også vann. De krukkene bør også bløtlegges en times tid før du planter i de, så holder de bedre på fukten. Anonymkode: 7c03c...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Del Skrevet 12. september 2023 Fredsliljene tåler utrolig mye! Mine har nesten krøpet ut av potten i desperasjon, ligge halvdød helt ned mot gulvet... Gi dem ordentlig med vann igjen, kanskje klippe bort et par blader som ble stygge i forglemmelsen, og så kommer de seg igjen Din var bare litt tørr, det går helt fint Anonymkode: 1f148...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Del Skrevet 12. september 2023 Teracotta passer dårlig til fredslilje. La den tørke helt ut mellom hver vanning. Stikk fingeren i jorden og sjekk. Anonymkode: c8e4e...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det ser du ganske kjapt. Vanskelig å si, pleier ikke å måle opp vannet. Men de plantene jeg har i sånne krukker som du har der, så pleier jeg å sette de i en bøtte med vann en god stund (ofte 20-30 minutter) for da trekker selve krukken også vann. De krukkene bør også bløtlegges en times tid før du planter i de, så holder de bedre på fukten. Anonymkode: 7c03c...0a6 Jo jeg bløtla dem en hel natt før jeg pottet om🙂 Anonymkode: 722de...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #9 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Teracotta passer dårlig til fredslilje. La den tørke helt ut mellom hver vanning. Stikk fingeren i jorden og sjekk. Anonymkode: c8e4e...8aa Visste ikke det Anonymkode: 722de...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå