Gjest Danielx Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 (endret) fjernet Endret 29. september 2023 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Du er på riktig vei. Men... ikke knyt hele din sjel og alt du har av pågangsmot til kjæresten. Dere er unge, mye kan skje. Jeg håper for deg at forholdet holder, men hun er heller ingen Gud med uendelig tålmodighet og kjærlighet. Bygg opp din resiliens innenfra!. Du er på riktig vei. Du er reflektert. Du ser hva som har gått galt. Du vet at alt det som skjedde ikke er din skyld. Bra. Stå på! Deg blir det noe stort ut av en vakker dag! Anonymkode: 27836...be7 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Du virker som en sterk person, og du er helt klart på riktig vei, så jeg tror på en fin framtid for deg! Jeg hadde prøvd å få mest mulig hjelp fra leger og psykolog ol., men tenk samtidig igjennom hva som passer for deg og ikke gjør automatisk som de sier/mener hele tiden (men som oftest, de er jo fagfolk). Anonymkode: 5712d...0d4
Gjest theTitanic Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Rus får folk til å gjøre de styggeste ting. Personlig hadde jeg kuttet ut vedkommende for alltid, men ikke alle kan leve med å gjøre det. Noen må tilgi for å komme videre selv. Du har ofret nok. Dine valg bør utelukkende være hva som er best for deg. Ikke ha en relasjon til noen av sympati. De fortjener den ikke. Håper saken går raskt. Han fortjener straff, betydelig mer enn hva han sikkert får.
Gjest Danielx Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du er på riktig vei. Men... ikke knyt hele din sjel og alt du har av pågangsmot til kjæresten. Dere er unge, mye kan skje. Jeg håper for deg at forholdet holder, men hun er heller ingen Gud med uendelig tålmodighet og kjærlighet. Bygg opp din resiliens innenfra!. Du er på riktig vei. Du er reflektert. Du ser hva som har gått galt. Du vet at alt det som skjedde ikke er din skyld. Bra. Stå på! Deg blir det noe stort ut av en vakker dag! Anonymkode: 27836...be7 Vi har allerede knyttet sjelene våres til hverandre. Jeg forstår at mye kan skje. Vi begge satser alt på oss. Jeg holder på å bygge meg selv opp, samtidig som hun holder på å bygge seg selv opp. Tusen takk for din kommentar.
Gjest Danielx Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du virker som en sterk person, og du er helt klart på riktig vei, så jeg tror på en fin framtid for deg! Jeg hadde prøvd å få mest mulig hjelp fra leger og psykolog ol., men tenk samtidig igjennom hva som passer for deg og ikke gjør automatisk som de sier/mener hele tiden (men som oftest, de er jo fagfolk). Anonymkode: 5712d...0d4 Det mener kjæresten min også, at jeg er sterk. Jeg er er sterk på grunn av alt jeg har gjennomgått, samtidig så velger jeg å være sterk for jeg vet at kjæresten min er genuin. Sist gang jeg hadde psykolog (ca 2 og et halvt år siden) så sa psykologen min rett ut at jeg ikke hadde behov for å snakke ut om ting å at det finnes ikke mer hjelp å få. Jeg hadde behov for å snakke ut om ting, kanskje jeg fremdeles har det men jeg har mistet troen på helsevesenet. Tusen takk for din kommentar. Endret 12. september 2023 av Danielx
Gjest Danielx Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 (endret) theTitanic skrev (18 minutter siden): Rus får folk til å gjøre de styggeste ting. Personlig hadde jeg kuttet ut vedkommende for alltid, men ikke alle kan leve med å gjøre det. Noen må tilgi for å komme videre selv. Du har ofret nok. Dine valg bør utelukkende være hva som er best for deg. Ikke ha en relasjon til noen av sympati. De fortjener den ikke. Håper saken går raskt. Han fortjener straff, betydelig mer enn hva han sikkert får. Sant. Hvem hadde du kuttet ut om du hadde vært i min situasjon, mor, far eller begge? Jeg har ofret nok for folk som har sviktet meg gang på gang. Han ble dømt i tingretten, fikk 1 år fengsel med strafferabatt så 8 måneder, han ble også dømt til å betale meg oppreisningserstatning men det blir opp til lagmannsretten videre å bestemme hva som skal skje etter rettsaken. Tusen takk for din kommentar. Endret 12. september 2023 av Danielx
Gjest Danielx Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 Aureka skrev (13 minutter siden): ❤️ ❤️
Gjest theTitanic Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 Danielx skrev (46 minutter siden): Sant. Hvem hadde du kuttet ut om du hadde vært i min situasjon, mor, far eller begge? Jeg har ofret nok for folk som har sviktet meg gang på gang. Han ble dømt i tingretten, fikk 1 år fengsel med strafferabatt så 8 måneder, han ble også dømt til å betale meg oppreisningserstatning men det blir opp til lagmannsretten videre å bestemme hva som skal skje etter rettsaken. Tusen takk for din kommentar. Hadde ut kuttet din mor. Hun er ikke bra for deg. Din far har ikke gjort annet galt enn å flykte. Selv om det også ble å la deg i stikken så er det ikke sikkert han kunne gjort stort for deg. Stort sett fikk mor omsorgen før og han hadde ikke fått tatt deg med utenlands uten hennes samtykke. Kanskje det er så langt han måtte unna for å berge seg selv og sin forstand.
Riktigper Skrevet 12. september 2023 #11 Skrevet 12. september 2023 Jeg er virkelig rørt av din styrke og utholdenhet gjennom de utfordrende opplevelsene du har delt. Det er tydelig at du har kjempet deg gjennom mange tøffe situasjoner og har kommet langt på din reise mot helbredelse og velvære. Det er flott å høre at du har funnet støtte og kjærlighet i forholdet ditt, og at du har noen som hjelper deg med å forsone deg med din mørke fortid. Å ha noen å stole på og dele livet med kan virkelig være en verdifull ressurs på veien mot helbredelse og bedre mental helse. Det å ha tatt skrittet med å anmelde overgriperen og stå opp for deg selv er en modig handling, selv om rettssystemet kan være krevende. Vinneren av den første rettssaken er et viktig skritt på veien mot rettferdighet, og jeg håper du får den lukket og god avslutning du fortjener i den kommende rettssaken. Det er også positivt at du har tatt valget om å kutte kontakt med personer som har vært skadelige for deg, når det er nødvendig for din egen velvære. Å sette grenser og fokusere på ditt eget velvære er avgjørende for å bygge et bedre liv. Fortsett å ta vare på deg selv, søke støtte og behandling når du trenger det, og husk at du har all grunn til å være stolt av de fremskrittene du har gjort på din reise mot helbredelse og velvære. Du er ikke alene, og det finnes hjelp og støtte tilgjengelig for deg når du trenger det.❤️
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Skrevet 12. september 2023 Det er helt greit å ikke ville ha kontakt med foreldre som sviktet deg. Psykologen kan ikke bestemme når DU føler at du har fått snakket ut. Be fastlegen om henvisning og nevn at saken din skal opp i retten snart. Det er et veldig godt råd at du nå må satse på deg selv, ikke bli altfor avhengig av kjæresten. Livet er langt, og det er fullt mulig å ha et godt liv som voksen selv om man har hatt en vanskelig start. To ting som jeg tror hjelper : å finne glede og mening i en jobb, og å gjøre ting for andre f.eks. som frivillig. Anonymkode: 2a9d7...f0a
Gjest Danielx Skrevet 12. september 2023 #13 Skrevet 12. september 2023 theTitanic skrev (6 minutter siden): Hadde ut kuttet din mor. Hun er ikke bra for deg. Din far har ikke gjort annet galt enn å flykte. Selv om det også ble å la deg i stikken så er det ikke sikkert han kunne gjort stort for deg. Stort sett fikk mor omsorgen før og han hadde ikke fått tatt deg med utenlands uten hennes samtykke. Kanskje det er så langt han måtte unna for å berge seg selv og sin forstand. Jeg kuttet permanent ut min mor for en måned siden. Min far har gjort mer enn bare å flykte i barndommen min. Han har laget sitt eget bilde av hva som skjedde under overgrepet av barnevakten som gjorde at han løg når han vitnet under den første rettsaken, som nå er med på å skape tvil i den kommende rettsaken. Jeg har alltid vært tydelig på hva som skjedde når det gjelder overgrepet. Far velger heller sin kone, stedøtre og svigersønn framfor meg, han er ikke villig til å ta tak i ting som kan gjøre at vi får et bedre forhold til hverandre.
Gjest theTitanic Skrevet 12. september 2023 #14 Skrevet 12. september 2023 Danielx skrev (1 time siden): Jeg kuttet permanent ut min mor for en måned siden. Min far har gjort mer enn bare å flykte i barndommen min. Han har laget sitt eget bilde av hva som skjedde under overgrepet av barnevakten som gjorde at han løg når han vitnet under den første rettsaken, som nå er med på å skape tvil i den kommende rettsaken. Jeg har alltid vært tydelig på hva som skjedde når det gjelder overgrepet. Far velger heller sin kone, stedøtre og svigersønn framfor meg, han er ikke villig til å ta tak i ting som kan gjøre at vi får et bedre forhold til hverandre. Da er saken en annen. En slik slange trenger du ikke i livet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå