AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Mannen min har kreftmetastaser i leveren og avsluttet behandling for et par måneder siden. De siste ukene har magen vokst litt og litt for hver uke, og nå ser jeg tydelig at den er større på høyre side der leveren ligger og magen er hard å trykke på. Han skal ta ct av leveren i dag for å finne ut hvor ille det står til inni der. For en måned siden fikk han vite av legen at han levde max til jul, men det var før magen begynte å vokse. Jeg har nå panikk og kan ikke snakke med mannen min om dette, for han vil ikke snakke sykdom Prøvde å ringe kreftforeningen i sted men de har stengt for dagen, derfor lufter jeg tankene mine her inne, og lurer på om noen har erfaring med hvor fort det går mot slutten når leveren er så stor at den vises som en kul på magen? Mannen min har ingen smerter men litt feber og kvalme som han holder i sjakk med cannabisolje og Paracet/ Ibux. Jeg har et desperat behov for å få snakke med en fagperson, men det er ingen jeg kan ringe til for han er jo gitt opp av sykehuset og skal kun ta denne ct som han selv ønsket. Trenger innspill 🙏 Anonymkode: c880b...a57 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Ring Kreftforeningen. De vet hvem du som nær pårørende kan snakke med. ❤️ Anonymkode: ff9c5...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring Kreftforeningen. De vet hvem du som nær pårørende kan snakke med. ❤️ Anonymkode: ff9c5...bc2 De har stengt for dagen Ts Anonymkode: c880b...a57
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Har ikke erfaring med leverkreft vokser på denne måten, men har erfaring med kreft som vokser slik at det synes utpå kroppen andre steder. Der var det ikke denne veksten som gjorde at personen tilslutt døde, det gikk også flere måneder fra vi så det på utsiden til det var slutt. Der var det andre organer som ga opp først. Men selvfølgelig er alle tilfeller forskjellig. Det eneste jeg kan si om tid og leverkreft er at mot slutten blir huden gul og da er det bare dager igjen. Så følg med på huden. Kreft er noe dritt, aldri føler man seg mer maktesløs enn da. Anonymkode: 6cd49...9e9 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke erfaring med leverkreft vokser på denne måten, men har erfaring med kreft som vokser slik at det synes utpå kroppen andre steder. Der var det ikke denne veksten som gjorde at personen tilslutt døde, det gikk også flere måneder fra vi så det på utsiden til det var slutt. Der var det andre organer som ga opp først. Men selvfølgelig er alle tilfeller forskjellig. Det eneste jeg kan si om tid og leverkreft er at mot slutten blir huden gul og da er det bare dager igjen. Så følg med på huden. Kreft er noe dritt, aldri føler man seg mer maktesløs enn da. Anonymkode: 6cd49...9e9 Han har tarmkreft som har spredt seg med metastaser til leveren, så det er ikke leverkreft men det fungerer vel likt når det blir for mye svulster. Ts Anonymkode: c880b...a57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå