Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har skrevet tidligere på denne siden og spurt om deres meninger, selvom ingen av dere kan vite dette eksakt. Jeg var på sykehuset i dag og tok vaginal ultralyd, der jeg fikk vite at jeg var 4-5 på vei. Han kunne ikke se om det var 4 eller 5 fordi det var såpass lite. Og han var ikke sikker på om det pusta engang. 

Jeg spurte han om det jeg har skrevet her tidligere, men fikk ikke noe svar. Kort oppsummert av hva jeg lurer på. Fyr nr 1 lå jeg med fredag 28 juli. Nr 2 lå jeg med 12 august. Pleier og ha mensen 17 hver måned men sist jeg hadde mensen var 22-24 juli. Litt usikker. Jeg var veldig full når jeg lå med fyr nr 1 og føler ikke at jeg hadde noe «sperm» i meg da. Fyr nr 2 lå jeg med 12-13 august og da kom det en god del, og jeg var edru. Husker jeg våknet opp med god del også. Fikk så ikke mensen og ukene gikk. Tok en tidlig test fra metode som het tidlig test den 28 august, og den var negativ. Da var det allerede en hel måned siden jeg lå med fyr nr 1. På sykehuset sa de først 4, men de var usikre på om det var 4 eller 5. 

Vet at vi må ta en farskapstest og at jeg muligens aldri får noe svar, men kontakten jeg har med nr 2 er bedre og vi snakker en god del om det. Dere tror ikke nr 1 kan være faren?

Anonymkode: d1596...2b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke se noe om du 4 uker på vei...du vil kanskje se noe om du tar ultralyd uke 7-9. 

Men du ville jo ta abort ikke sant?

Skrevet

Hvis det er ca 4 uker er jo sjansen størst for at det er mann 2, men det blir nok lettere å måle om noen uker. 

Anonymkode: 394e6...d17

Skrevet

Mengde sperm beviser nok ikke noe, dessverre. 

Anonymkode: 0e0cc...40a

Skrevet

Tror det er nr 1 som er faren. 

Anonymkode: 68ee6...041

Skrevet

Du skal beholde? Og ta farskap test etter fødselen?

Skrevet

Sæd kan være levedyktige i opptil ca 5-7dager i kroppen (din), så her kan kandidat nr 1 like gjerne være faren. 

Anonymkode: 9067f...512

Skrevet
Sofakona skrev (21 minutter siden):

Du vil ikke se noe om du 4 uker på vei...du vil kanskje se noe om du tar ultralyd uke 7-9. 

Men du ville jo ta abort ikke sant?

Vet ikke enda, men jeg hadde ikke eggløsning da jeg lå med mann nr 1. Da var jeg akkurat ferdig med mensen. Mann nr 2 lå jeg med før jeg skulle ha mensen. 10 dager før

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke enda, men jeg hadde ikke eggløsning da jeg lå med mann nr 1. Da var jeg akkurat ferdig med mensen. Mann nr 2 lå jeg med før jeg skulle ha mensen. 10 dager før

Om du tar abort er det jo samme hvem faren er...om du beholder så er det stor sjanse at du blir alene og ikke kan kreve noe særlig fra den som er far. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det mer sannsynlig at det er mann nr.1, med mindre du har svært kort lutealfase.

Anonymkode: 0e0cc...40a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ble gravid en dag etter mensen. 

Anonymkode: ea207...3e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ble gravid en dag etter mensen. 

Anonymkode: ea207...3e9

Da var det ikke mens du hadde..mens er etter egget ikke blir befruktet...og dermed tar det 8-14 dager å modne et egg til å kunne få eggløsning. Så du hadde en bløding...men ikke mens

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei!

Jeg har skrevet tidligere på denne siden og spurt om deres meninger, selvom ingen av dere kan vite dette eksakt. Jeg var på sykehuset i dag og tok vaginal ultralyd, der jeg fikk vite at jeg var 4-5 på vei. Han kunne ikke se om det var 4 eller 5 fordi det var såpass lite. Og han var ikke sikker på om det pusta engang. 

Jeg spurte han om det jeg har skrevet her tidligere, men fikk ikke noe svar. Kort oppsummert av hva jeg lurer på. Fyr nr 1 lå jeg med fredag 28 juli. Nr 2 lå jeg med 12 august. Pleier og ha mensen 17 hver måned men sist jeg hadde mensen var 22-24 juli. Litt usikker. Jeg var veldig full når jeg lå med fyr nr 1 og føler ikke at jeg hadde noe «sperm» i meg da. Fyr nr 2 lå jeg med 12-13 august og da kom det en god del, og jeg var edru. Husker jeg våknet opp med god del også. Fikk så ikke mensen og ukene gikk. Tok en tidlig test fra metode som het tidlig test den 28 august, og den var negativ. Da var det allerede en hel måned siden jeg lå med fyr nr 1. På sykehuset sa de først 4, men de var usikre på om det var 4 eller 5. 

Vet at vi må ta en farskapstest og at jeg muligens aldri får noe svar, men kontakten jeg har med nr 2 er bedre og vi snakker en god del om det. Dere tror ikke nr 1 kan være faren?

Hvor lange sykluser har du? Altså, hvor lenge går det mellom hver mensenperiode? Gjennomsnittet er 28 dager.

I følge NHIs terminkalkulator ble du befruktet 5 august. Men du kan ha hatt en litt tidligere eggløsning, i tillegg til at sperm kan leve i livmorhalsen i opptil flere dager. Så jeg vil påstå at det mest sannsynlig er fyr nr 1 som er faren. 

Tenker du å beholde? Det er ingen skam i å avslutte et svangerskap som hverken er planlagt eller med ønsket mann. Et barn er et enormt ansvar og en stor kostnad, samt mye jobb. Sannsynligheten for at du blir alene med barnet er stor. Om du ønsker barn, så får du sikkert muligheten på et senere tidspunkt når det passer bedre i forhold til forhold, økonomi, jobb/studier osv.

Jeg råder deg til å ringe Amathea, som er en veiledningstjeneste for gravide. Å snakke med moren din (om dere har et ok forhold) kan også være lurt. 

Ønsker du å beholde, bør du begynne å tenke allerede nå hvordan livet skal bli fremover. 

Anonymkode: 57e7b...db4

Skrevet

Pleier ikke og mensen i mere en 3 dager. Syklusen min pleier og være 28. Pleier og være ganske nøyaktig, men i juli var den omtrent en uke forsinket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor lange sykluser har du? Altså, hvor lenge går det mellom hver mensenperiode? Gjennomsnittet er 28 dager.

I følge NHIs terminkalkulator ble du befruktet 5 august. Men du kan ha hatt en litt tidligere eggløsning, i tillegg til at sperm kan leve i livmorhalsen i opptil flere dager. Så jeg vil påstå at det mest sannsynlig er fyr nr 1 som er faren. 

Tenker du å beholde? Det er ingen skam i å avslutte et svangerskap som hverken er planlagt eller med ønsket mann. Et barn er et enormt ansvar og en stor kostnad, samt mye jobb. Sannsynligheten for at du blir alene med barnet er stor. Om du ønsker barn, så får du sikkert muligheten på et senere tidspunkt når det passer bedre i forhold til forhold, økonomi, jobb/studier osv.

Jeg råder deg til å ringe Amathea, som er en veiledningstjeneste for gravide. Å snakke med moren din (om dere har et ok forhold) kan også være lurt. 

Ønsker du å beholde, bør du begynne å tenke allerede nå hvordan livet skal bli fremover. 

Anonymkode: 57e7b...db4

Men om fyr nr 1 er faren og jeg ble befruktet 5 august. Er ikke det litt lang tid? Jeg kjøpte en test fra apoteket som het «tidlig test» og testet meg 3 uker og en dag etter jeg ble befruktet og fikk enda negativ. Derfor jeg er usikker på om fyr 2 er det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg har skrevet tidligere på denne siden og spurt om deres meninger, selvom ingen av dere kan vite dette eksakt. Jeg var på sykehuset i dag og tok vaginal ultralyd, der jeg fikk vite at jeg var 4-5 på vei. Han kunne ikke se om det var 4 eller 5 fordi det var såpass lite. Og han var ikke sikker på om det pusta engang

Nei, det pusta ikke. 100%

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Endelig godt det ikke pusta.. det hadde vært mirakuløst! Hjerteslag er til og med for tidlig nå. 

Her er det fremdeles mulighet for at det kan være både nr 1 og nr 2...  

Muligens aldri får svar? Hvis du tar en DNA test etter fødsel får du svar.. Men seriøst så bør du heller tenke på om du skal beholde barnet eller ei. Hvem faren er vil du ikke vite før etter fødsel uansett.. 

Anonymkode: 22c27...94d

• Liker 2
Skrevet

Ut ifra syklusen din er det størst sannsynlighet for at du er gravid med far Nr 1 

Anonymkode: 24b87...d02

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig godt det ikke pusta.. det hadde vært mirakuløst! Hjerteslag er til og med for tidlig nå. 

Her er det fremdeles mulighet for at det kan være både nr 1 og nr 2...  

Muligens aldri får svar? Hvis du tar en DNA test etter fødsel får du svar.. Men seriøst så bør du heller tenke på om du skal beholde barnet eller ei. Hvem faren er vil du ikke vite før etter fødsel uansett.. 

Anonymkode: 22c27...94d

Dette...

5-6

GestasjonssekkenSelve fosteret måler bare et par millimeter ved uke 5-6 og kan gjerne ikke ses ved ultralyd på dette tidspunktet. Derimot ser man ofte plummesekken som er næringskilden til fosteret tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Først å fremst, gratulerer du skal forhåpentligvis bli mor. 
Så pust med magen. Ta kontakt med den du tror kan være faren å få en dna prøve. 
Deretter prøv å involver far mest mulig , om ikke mulig på barnebidrag som du har krav på. 

Lykke til, vi trenger flere nordmenn.

Anonymkode: 323b5...598

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...