Gå til innhold

Mannen blir sur om jeg blir syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn i barnehagealder, og etter at yngstemann startet i barnehagen i august føles det dom vi har blitt forfulgt av sykdom. Enten er en av ungene syke, eller så er det oss voksne. Jeg får det av en eller annen grunn ofte verst. Denne gang har jeg vært helt slått ut av halsbetennelse og feber, mens mannen «bare» hatt vondt hals (i følge han selv). Han tror da alltid at jeg har det likt som han. Bare at jeg tåler mindre og legger meg syk for ingenting.

Sist uke var jeg borte fra jobb pga dette, og han himlet med øynene og sa jaja, noen av oss må faktisk bite tenna sammen og jobbe uansett. Føler dette er et hint til meg. Men det han ikke tenker på er jo at på toppen av sykdom har jeg alltid husarbeid. Det stopper aldri uansett om man er syk. Og der gjør jeg det meste. Påpekte dette og det kumulerte ut i en kjempekrangel. 

Noen andre her som har menn som er sånn? Blir sur og klagete når kona er syk og de faktisk må bidra med middagslaging, smøring av matpakker og klesvask? 

Anonymkode: bfb17...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. En av grunnene til at jeg skilte meg. Det var aldri snakk om at han skulle ta i et ekstra tak hjemme når jeg var syk. Jeg måtte gjøre alle tingene som vanlig, og han latet seg eller puslet med sin egen hobby. Jeg måtte også passe barnet mens jeg var syk, hvis fyren ville ut og skru på bilen sin eller noe, eller at han ville dra på hobbytreff en hel søndag for eksempel og bli borte hele dagen. Spilte ingen rolle at jeg var syk.

Husker en gang jeg hadde fått solstikk, og fy så vondt det er! Smerter ut av en annen verden i hodet og sterk kvalme. Man orker bare ligge rett ut med en kald klut på hodet. Da presterte mannen å si at han skulle vekk en hel dag pga hobbyrelaterte fornøyelser, og gjorde seg klar til å dra. Mens jeg lå der kjempesyk og vi hadde en 4 åring hjemme...!? Det ble en helvetes krangel, og han var sur i evigheter fordi jeg sa (skrek til han) at han måtte se og holde seg hjemme når jeg ikke var i stand til å fly rundt med en aktiv unge og alt annet. 

Virker som menn generelt har svært lite empati og forståelse for andres situasjon. 

Anonymkode: be723...c93

• Hjerte 5
Skrevet

Hva skjer med mannfolk her inne på kg 🤦

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (52 minutter siden):

Hva skjer med mannfolk her inne på kg 🤦

Skjer det noe?

Skrevet

Samme her. Sa jeg latet som jeg var syk. Før barn var det uendelig med empati, for når jeg var syk da lå jeg jo bare og han kunne gjøre som han ville. Nå med barn betyr det at jeg er syk at han må bidra litt på tredje skiftet, og det tåler han ikke. Som så mange menn.  Derfor begynt å gå til lege når jeg blir syk, forklart hva han sier og fått hun til å bekrefte sykdommer gjennom sykemelding. Får sykemelding hver gang jeg er syk med smitte fra bhg. Hun skriver detaljerte beskrivelser i sykemeldingen som jeg ber han lese. Da sliter han med å stå på at jeg later som. Slå dere sammen med det offentlige, oppsøk familiekontoret, leger, krisesentre. Finnes ufattelig mange menn som blir gale når det kommer barn, og mange av dere klarer ikke å komme dere ut pga barna. Men oppsøk hjelp tidlig, få det dokumentert tidlig når narsissismen starter. Dette ligger iboende i mange menn dessverre og kommer først frem når de må sette noen andre foran seg selv. For å ta rotta på dem må dere være i forkant. Det ER mange sånne menn. Det er masse vold, statistikker viser det. Psykisk, fysisk. Det er psykisk vold å stikke av fra mor og barn når mor er syk. Søk hjelp umiddelbart. De på familiekontoret kan klargjøre for dere hvor lite dritt dere egentlig trenger ta fra drittmannen deres før dere begynner prosessen med å komme dere unna, helst med barna. 

Anonymkode: 29444...862

• Liker 1
Skrevet

Bare si til han at skal gi faen i å plage deg når fu er sjuk. 
Han er tydeligvis såpass dum at han ikke har peiling på helse og barneoppdragelse, og prioritering når det er utfordringer i heimen. 
Hvis han ikke skjerper seg så blir det skilsmisse og han får ansvar for barna alene under samvær. 
Da får du plutselig en etterlengtet alenetid 

Anonymkode: d33c8...921

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...