AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Hei! Når desember kommer, så har jeg vært sammen med typen i 7mnd mer det for tidelig å feire jul sammen? planen var at han skal komme til meg i julen og jeg feire nyttår sammen med han. Min mor mente at vi ikke har vært lenge nok sammen til å feire julaften i lag. Er ikke dette et svakt argument? hva får hun ut av det argumentet? hva skal jeg nå si til typen? - du får ikke feire jul sammen med oss, fordi vi ikke har vært i lag lenge nok? Anonymkode: 990af...a57
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 9b4c0...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Å feire jul sammen har da ingenting med hvor lenge man har vært sammen. Får han ikke bli med hjem hadde jeg feiret hos han istedenfor. Anonymkode: 56dfb...b02 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Man kan vel feire jul med hvem man vil. Det viktige i julen er å være inkluderende. Anonymkode: 97f99...f95 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Min familie er veldig inkluderende, så her er man velkommen med en gang. Det gjelder forsåvidt venner som ikke har noen å feire med også. Anonymkode: 100f2...9c3 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Om man feirer jul sammen tidlig i et forhold, eller sent i et forhold, gir ingen garantier for forholdet. Hadde du hatt barn, hadde jeg skjønt argumenter til din mor. Samtidig skal ingen sitte alene i jula. Anonymkode: 5fd4f...860
Daria Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 Skal du feire jul med ham dere to sammen? I så fall har din mor ingenting hun skulle ha sagt. Skal du ta ham med hjem til familiefeiringen hos moren din? I så fall har strengt tatt hun som vertskap siste ordet. Hvor godt kjenner han familien din? 3
Eva-Lena Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 Merkelig tankegang fra moren din. Mine foreldre lot min kjæreste få feire jul hos oss til tross for at vi var veldig unge. Sånn har det vært for mine barn også. Jeg hadde heller fullt hus på julekvelden og med det visste hva barna mine gjorde enn å lage dårlig stemning ved å nekte kjæresten å komme.
c_buk Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 (endret) For tidlig? Jeg forstår ikke helt parametrene her. Men jeg finner det noe merkelig at man skal bryte opp egne familietradisjoner for å feire med en kjæreste man har hatt i under ett år. Men dersom en eller begge av dere ikke har sterke tradisjoner for julefeiring, så burde det jo ikke være noe problem. Endret 12. september 2023 av c_buk 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #11 Skrevet 12. september 2023 Daria skrev (Akkurat nå): Skal du feire jul med ham dere to sammen? I så fall har din mor ingenting hun skulle ha sagt. Skal du ta ham med hjem til familiefeiringen hos moren din? I så fall har strengt tatt hun som vertskap siste ordet. Hvor godt kjenner han familien din? Han har ikke møtt familien min enda. foreldrene mine er veldig slik, at de vil vente med å bli introdusert til svigersønnen sin. Grunnen er vel for å spare dem fra å hilse på nye folk som bare forsvinner muligens hva vet jeg? De er jo jul når de får hilse på han. Skjønner ikke problemet. jeg har allerede møtt noen av søsknene hans og moren osv. han gleder seg veldig til å møte mine. Anonymkode: 990af...a57
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Skrevet 12. september 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Min mor mente at vi ikke har vært lenge nok sammen til å feire julaften i lag. Herregud, det er sånn voksne folk avgjør selv, ikke mammaen. Ingen periode er for kort eller for lang. Her gjelder prinsippet, har man lyst har man lov... Anonymkode: 358ae...2c9
Mrs.Under Skrevet 12. september 2023 #13 Skrevet 12. september 2023 Skjønner moren din godt jeg. Hun har ikke møtt han. Jeg ville IKKE hatt en fremmed mann hjem til meg på julaften. Har du mulighet til å la dem hilse på hverandre før jul? At de vil vente med å hilse på han som du skriver, handler vel kanskje om at de har hilst på "mange" før, og at disse forholdene dine ikke har vart så lenge. Hva vet jeg? Men nå har du iallefall fått et skikkelg ærlig svar fra et surt og bittert kvinnfolk som er passert 50. ( som du sikker syns mor di er også!) 3
Phoenix Heart Skrevet 12. september 2023 #14 Skrevet 12. september 2023 Jeg feiret jul med exen eter to måneder sammen. ...
Daria Skrevet 12. september 2023 #15 Skrevet 12. september 2023 Så du vil ta med noen ingen av de andre i familien har møtt hjem til julefeiring. Beklager, jeg er på moren din sin side her, jeg synes ikke det er tidspunktet for å introdusere en ny kjæreste. 3 1
Anonym023 Skrevet 12. september 2023 #16 Skrevet 12. september 2023 Alt gikk så fort. plutselig diskuterte vi julen, fordi vi begge er veldig opptatt av jul å synest at de er en fint og koselig tid. jeg tenkte ikke noe over at han kanskje ikke fikk lov til å feire jul hjemme hos oss, da jeg såg føre meg at de gikk fint. jeg sa ja det går nok bra, nå gleder han seg veldig og mamma har ikke tatt stilling til om han får bli med eller ikke. Hva skal jeg si til han nå?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #17 Skrevet 12. september 2023 Mrs.Under skrev (2 minutter siden): Skjønner moren din godt jeg. Hun har ikke møtt han. Jeg ville IKKE hatt en fremmed mann hjem til meg på julaften. Har du mulighet til å la dem hilse på hverandre før jul? At de vil vente med å hilse på han som du skriver, handler vel kanskje om at de har hilst på "mange" før, og at disse forholdene dine ikke har vart så lenge. Hva vet jeg? Men nå har du iallefall fått et skikkelg ærlig svar fra et surt og bittert kvinnfolk som er passert 50. ( som du sikker syns mor di er også!) Har bare hatt et forhold før han som varte i nesten 3 år Anonymkode: 990af...a57
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #18 Skrevet 12. september 2023 Min samboer (vært sammen i 8 år i år) hilste på mine foreldre rundt 1,5 måned etter vi var på første date, etter det var vi titt og ofte på besøk hos hverandre (avstandsforhold) og det ble helt naturlig at han ble inkludert på julefeiring hos oss 😄 Anonymkode: 91f7e...4e2
Anonym023 Skrevet 12. september 2023 #19 Skrevet 12. september 2023 Mrs.Under skrev (8 minutter siden): Skjønner moren din godt jeg. Hun har ikke møtt han. Jeg ville IKKE hatt en fremmed mann hjem til meg på julaften. Har du mulighet til å la dem hilse på hverandre før jul? At de vil vente med å hilse på han som du skriver, handler vel kanskje om at de har hilst på "mange" før, og at disse forholdene dine ikke har vart så lenge. Hva vet jeg? Men nå har du iallefall fått et skikkelg ærlig svar fra et surt og bittert kvinnfolk som er passert 50. ( som du sikker syns mor di er også!) Mamma vil heller ikke helse på ham før jul, fordi hun mener at da har vi vært sammen en stund så da er de greit. Men kan ikke feire jul sammen fordi da har vi ikke vært sammen lenge nok
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #20 Skrevet 12. september 2023 Dersom dere skal feire hos din mor så er det hun som bestemmer hvem som skal komme eller ikke. Akkurat julefeiring synes jeg personlig er en såpass familieorientert dag at jeg ikke synes det er et passende tidspunkt å introdusere en ny kjæreste på. Har ikke kjæresten din sin egen familie å feire med? Anonymkode: f4583...476
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå