Gå til innhold

Problemer med apa7.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har byttet studiested, og på forrige plassen brukte vi zotero uten noe mer dill eller dall. 

På dette studiet derimot, ønsker de at vi skrive kildene akkurat slik eksemplene er skrevet på kildekompasset.no. Jeg tenkte at det sikkert ikke er noe problem å fortsette med zotero, da den i bunn og grunn bare henter infoen fra biblioteket, og setter det opp deretter (ja, den står på apa7). I tillegg holder skolen kurs i zotero. 

Likevel blir ikke alt helt likt som eksemplene på kildekompasset, og i følge foreleser er det kun det vi skal forholde oss til. Det vil dermed si at referanseverktøyet skolen selv har anbefalt og holder kurs i, ikke er pålitelig. Og det kommer til å sluke enormt med tid å manuelt skrive alle referansene. Dette var aldri et problem i apa6. 

Er det noen som har noen tips i forhold til dette? 

Anonymkode: 1a273...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du må lære deg å nyyte å bruke mange timer på å skrive referanser, akkurat som en stor del her på KG har vært igjennom allerede. Absolutt beste delen av å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Benytter du Endnote?

Anonymkode: 9c64d...c3d

Nei, ikke prøvd endnote. :)

Millinea skrev (5 minutter siden):

Tenker du må lære deg å nyyte å bruke mange timer på å skrive referanser, akkurat som en stor del her på KG har vært igjennom allerede. Absolutt beste delen av å studere.

Absolutt ikke den beste delen, nei. Forøvrig har jeg studert før, så zotero feks er ikke nytt for meg. Har studert en realfaglig utdanning tidligere (bachlor), og går i år en helt annen retning bare for å ha prøvd noe helt annet før jeg eventuelt begynner på masteren. Vi brukte IEEE og apa6, og begge fungerte godt i zotero. 

Anonymkode: 1a273...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...