AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Noen som har erfaring med det? Jeg er ikke der at jeg kan kutte helt. Så har kontakt et par ganger i året om overflatiske ting der jeg svarer "bra", ja eller nei, helt kaldt og svarer ikke utdypende på noe (skriftlig ikke telefon). Har egentlig sagt rett ut at jeg ønsker ikke kontakt med mindre hun går til psykolog og jeg ser en stor endring i måten hun kommuniserer på. Dette skjer neppe da hun selv anser seg om den perfekte mor. Grunnen til kontakten har blitt slik er fordi jeg fikk nok av hvor giftig, baksnakkende, ufin og direkte følelsesløs hun er. Når jeg fortalte henne hvordan hun er så klikket hun helt og ville slå meg ned, men mannen min greide stanse henne. Hun fremsto som en gal person som skjærte tenner og var helt vill i øynene, trodde hun ville drepe oss. I etterkant har jeg sluttet å ta kontakt med henne, svarer en sjelden gang men møtes aldri eller ringes. Hun forsøker å bruke alle, selv svigers for å få meg til å ha kontakt med henne. Hun spiller offer overfor alle andre. Hun prøver sende ordtak og diverse videoer om tilgivelse eller helt random ting for å få en reaksjon fra meg. Et par ganger i året sender hun meldinger om hvor forferdelig datter jeg er som behandler henne slik. Og unnskyldningen hennes for at hun ville "drepe" meg og sa at hun hatet meg er sånn typ " du er grusom og blabla, men unnskyld da" eller "det er mannen din som er sjalu og kontrollerer deg derfor får du ikke ha kontakt , men unnskyld ja". I hverdagen generelt så lever jeg fint, men de meldingene som kan komme stresser meg. Og at hun driver å baksnakker meg til andre familiemedlemmer for å se på meg som syndebukken, og alle synes synd på henne stakkars. Til venninner har hun ikke sagt noe, kan ikke innrømme at hun har dårlig kontakt med barna sine. Jeg bor så langt unna at jeg får ikke fortalt min versjon til de hun kjenner. Er så rart for jeg føler jeg har null følelser for henne som mor lengre. Hun har tydeligvis null selvinnsikt når det kommer til å forstå hvorfor jeg ikke klarer å ha kontakt med henne. Tror hun oppriktig mener at hun er offeret her og at hun har en fantastisk personlighet. Dere som gikk for liten kontakt er det i det hele tatt mulig uten å stadig måtte prøve å bli lokket tilbake til normal kontakt? Anonymkode: 8c47a...d4e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Det tok noen år, og av og til har hun en periode der hun prøver å lure meg tilbake. Tror ikke det vil slutte, men jeg må bare stå i det. De gangene vi skal ses, er jeg godt forberedt, og passer på å ha flere utveier og svar klar når hun begynner. Anonymkode: d796e...8c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå