jayjay97 Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Hei Folkens, Jeg er nytudannet vekter og imorgen har jobbintervju. Jeg snakket tidligere med noen vektere og mange av dem sier at de jobber mye overtid. Overtid er faktisk det jeg gruer meg mest til fordi jeg er redd for å miste min fritid og glemme alt av min sosialliv og relax. Kan jeg som arbeidstaker nekte overtid? hvor mye overtid kan jeg jobbe? Er det neon vektere her som kan dele med meg sin egen erfaring? Takk 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Få deg heller en lagerjobb, lett via bemanningsbyrå. Kan få grei lønn også, spesielt som fast ansatt. Ca 500+. Vekterjobb er en drittjobb, elendig lønn, dårlige arbeidstider etc... Anonymkode: 1e940...b95
jayjay97 Skrevet 12. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Få deg heller en lagerjobb, lett via bemanningsbyrå. Kan få grei lønn også, spesielt som fast ansatt. Ca 500+. Vekterjobb er en drittjobb, elendig lønn, dårlige arbeidstider etc... Anonymkode: 1e940...b95 Hei, har du erfaring med dette?? Har du jobbet tidligere som vekter?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 jayjay97 skrev (1 time siden): Hei, har du erfaring med dette?? Har du jobbet tidligere som vekter? Jeg holdt 1 mnd, skikkelig drittjobb! Dårlig betalt, alt er bare dårlig..sorry. Arbeidstidene etc. Anonymkode: 1e940...b95
jayjay97 Skrevet 12. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg holdt 1 mnd, skikkelig drittjobb! Dårlig betalt, alt er bare dårlig..sorry. Arbeidstidene etc. Anonymkode: 1e940...b95 Ok, jeg får prøve det først også sier jeg hva synes jeg 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Vet ikke noe om vekteryrket, men vil bare ønske deg lykke til! 😊 Anonymkode: 182ab...5d4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Kommer nok helt an på hvor du skal jobbe som vekter. En ting jeg hadde nok av da jeg jobbet som vekter var fritid. Anonymkode: c5b2e...cb5
Taluno Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Du kan pålegges overtid ja Her står det litt om overtidsbestemmelser Overtid (arbeidstilsynet.no) De kan altså pålegge opptil 10 timer overtid pr 7 dager, eller 25 timer pr 4. uke. Men veldig ofte blir man spurt om man kan jobbe overtid, og da kan man si nei. Det kommer veldig an på hvilke objekter man jobber på, om det er mye behov for overtid. Mange jobber knapt overtid, andre tar hele ekstra vakter ofte. Har ikke selv jobbet som vekter, men har jobbet tett på vektere flere steder.
TheOne Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 (endret) De nye kravene til vekterutdanning og relativt lav lønn har ført til store rekrutteringsproblemer i bransjen. Det er ikke store gulleroten man sitter igjen med etter et 163 timers ulønnet kurs som man i verste fall må betale nærmere 30.000 kr for å ta. Dette har nok ført til mer overtidspress. Dette er nok et spesielt stort problem i de store byene. Endret 10. oktober 2023 av TheOne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå