Gå til innhold

Gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja selvfølgelig familien og nære venner.. Men tar dere med noen fra arbeidsplassen??

Vi er ikke så mange og bare damer, vi har et fint forhold. Jeg har ikke vært der så lenge men har lyst å be dem til kaffe. Kan jeg da utelukke mennene deres?? Eller er det kipt å ikke gjøre det?

Det er vel vanlig å invitere med følge i et bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjøre akkurat som du vil.

Men det er vel kanskje ikke vanlig å invitere arbeidskamerater med mindre man også pleier omgang utenom arbeidstid.

Vil du invitere noen fra jobben, synes jeg du skal be med følge.

Skrevet

Du gjør akkurat som du vil - og bryr deg ikke om hva andre enn du og mannen din synes! Det er deres dag - og ingen andre bestemmer over den!!!

Skrevet

Vi ber alle fra hans jobb inkl partnere, Fra min jobb ber vi alle uten partnere... Jeg har snakket med jentene om dette, og de var helt enige med meg. Vi skal ha alle til middag, og ingen som kommer utenom til kaffe...

Lykke til med ditt valg... ;)

Skrevet

Hvis du ikke har jobbet der så lenge, ville jeg invitert uten følge. Jeg hadde blitt ganske paff om jeg ble invitert i et bryllup til noen jeg ikke kjente - eks kollegaer av min mann..

Hadde heller ikke reagert på at mannen min ble invitert alene, så lenge det er til folk jeg ikke aner hvem er.. Med mindre alle de andre kollegaene ble invitert med følge da..

Skrevet

Så lenge du ikke har noen kontakt med mennene deres ville jeg ikke sett på det som rart at du kun innviterer kollegane dine

Skrevet

Jeg ville bedt uten følge hvis de kjenner andre og er en "gjeng" med damer som da kommer i sammen. Ba selv mine studievenninner uten følge, kjente ikke kjærestene/samboerne dems og de andre jentene kjente heller ikke de andre guttene så godt.

Skrevet

Ikke lett det der med hvem etc, det går jo litt på økonomi selvsagt. Jeg har et spørsmål til som jeg lurer på hva er vanlig og ikke.

Vi skal invitere et par fetter / kusiner, som vi kun ser i slike tilsteldninger. Og det går gjerne år mellom hver gang. Inviterer man da med følge???

Skrevet

Fettere og kusiner bør inviteres med følge syntes jeg. Noe annet blir rart..

Skrevet

Enig i at søskenbarn inviteres med følge. Vi skal ha alle søskenbarna våre i vårt bryllup. (med deres respektive) Det blir mange, men føler at ber vi en, så må vi be alle. Vil ikke gjøre forskjell, det er tross alt familie.

Skrevet

Vi inviterte mine arbeidskollegaer, fordi jeg hadde jobbet med dem i 5 år, og siden vi også var en del sammen på fritiden. jeg inviterte alle, (tror det var 16), men jeg visste på forhånd at kun de jeg kjenner godt og omgås med på fritiden kom til å takke ja. Dette stemte, det var 5 stk som kom.

Mannens kollegaer inviterte vi ikke, fordi da hadde han kun jobbet der i noen mnd og det føltes ikke naturlig å gjøre det.

Skrevet

Ingen forpliktelser pga blodsbånd. Slekta har ikke for vane å gifte seg eller døpe barna sine lenger, så vi inviterte bare de vi hadde kontakt med. Noen søskenbarn ble derfor ikke bedt i det hele tatt. Det var tross alt vår store dag, og da vil man vel omgi seg med folk man kjenner???

Skrevet

For meg vil det være helt utenkelig å innvitere noen uten følge, såfremst det ikke var en ren jentefest.

Ellers så er det jo du og din tilkommende som skal være enige og komfortable med hvem dere deler dagen med.

Vi innviterte ikke søskenbarn som vi ikke hadde noen form for kontakt med. Skulle vi gjort det har vi ikke kommet til å giftet oss pga. pengemangel da vi her en stor familie når en regner med alle søskenbarn.

Vi innviterte noen nåværende og tidligere kollegaer m.partnere siden vi har en del kontakt med dem utenfor arbeid også.

Skrevet

Venner og nærmeste familie, 3 besteforeldre :)

Ber følge til de som er samboere/gifte, selv om det er litt kjipt siden ingen av oss kjenner 3 av de.. :sjenert: Når det er våres dag.. Men vil ikke fornærme noen så vi måtte dessverre betale 3000,- mer for folk vi ikke har sett før.. :ler:

Skrevet

Vi ber familie - med tanter og onkler og alt som er. Av venner ber vi de nærmeste og de eldste. Vi har valgt å ikke be noen fra arbeidsplassene våre. Vi skal tross alt betale dette selv, og man kan da ikke be halve arbeidsplassen når man ikke pleier kontakt med noen av dem....

Jeg har et problem når det gjelder invitasjonene - da bryllupet ble kjent inviterte ei jente på min arbeidsplass seg selv i bryllupet. På den tida hadde hun samboer, og vi var litt sammen av og til. Det var ikke så ille da, i og med at vi hadde litt kontakt, og gutta gikk godt sammen. Etterhvert har samboeren hennes flytta ut, hun lever singellivet - og har akkurat nå en kjæreste jeg ikke har møtt. Vi har ikke hatt noe kontakt i det siste i det hele tatt, og nå snakker vi bare sammen når vi er på jobb sammen. Vi har ikke noe uoppgjort eller noe, vi har bare mista kontakten. Men inviterer jeg henne da...? Når jeg ikke skal invitere noen andre fra arbeidsplassen?

Det skal ikke være enkelt... :forvirret:

Skrevet

Vi inviterer klassen min (eg er student) til kaffe, dei skal vere servitørar under middagen. Servitør-jobben gjer dei gratis, mot av vi betaler overnatting for dei. Vi kjem til å be nokre frå jobben til mannen til kaffe, då med følge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...