Gå til innhold

Dere med erfaring med alzheimer medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er dement. Han står på alzheimer medisin, men jeg syns ikke de virker lenger. Det går veldig opp og ned, noen dager tror han ar han fortsatt skal på jobb, ganske forvirret. Andre dager er han veldig bra, og vi kan ha normale fine samtaler.

Vet det finnes forskjellige typer medisiner mot alzheimer. Legen sier han har moderat grad.

Noen som erfaring med dette? Og medisinering?

Anonymkode: 95c25...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisinen vil bare bremse utviklingen av symptomene, så uansett vil han bli værre.
Utviklingen går gjerne litt i rykk og napp, så høres ut som han har en helt normal utvikling på sykdommen. 

Skrevet

Medisiner kan til en viss grad senke hastigheten på utvikling av sykdommen, men det er ingen kur og den virker bare til en viss grad. Etterhvert vil man uansett bli dårligere og dårligere. 

Anonymkode: 19153...ed3

Skrevet

Ts her. Jeg er fullstendig klar over at han bare vil bli verre. Men sist han gikk på medisinen så ble han mer gammel lik seg. Det tok bort noen av symptomene. Det jeg håper kan skje nå også, hvertfall en periode.

Skrevet

Først vil jeg bare sende deg en klem, for jeg vet hvor tøft det er å være pårørende til noen du er så glad i, og sakte se de forsvinne pga denne grusomme sykdommen ❤️ Det passer så utrolig godt med den engelske betegnelsen "The slow goodbye", som brukes om alzheimer 💔

Mamma har hatt alzheimer i 7 år, og bor fortsatt hjemme. Dette er nok mye takket være medisinen som har senket hastigheten på utviklingen. Men etter de utallige samtalene med geriatriker, hennes fastlege og annet helsepersonell, er hvertfall min forståelse at medisinene ikke tar bort de symptomene som allerede er der 🫤

Anonymkode: 0cd03...7d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først vil jeg bare sende deg en klem, for jeg vet hvor tøft det er å være pårørende til noen du er så glad i, og sakte se de forsvinne pga denne grusomme sykdommen ❤️ Det passer så utrolig godt med den engelske betegnelsen "The slow goodbye", som brukes om alzheimer 💔

Mamma har hatt alzheimer i 7 år, og bor fortsatt hjemme. Dette er nok mye takket være medisinen som har senket hastigheten på utviklingen. Men etter de utallige samtalene med geriatriker, hennes fastlege og annet helsepersonell, er hvertfall min forståelse at medisinene ikke tar bort de symptomene som allerede er der 🫤

Anonymkode: 0cd03...7d6

Ts her. Som sagt så tok medisinen bort noen av symptomene sist, så han ble mye bedre. Derfor jeg håper det kan skje igjen, hvis han kan få prøve noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...