Gå til innhold

Blitt kvitt katteallergi. Mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært veldig allergisk mot katt. Men nå har jeg skaffet meg katt og har hatt den helt oppi ansiktet, men er ikke allergisk lengre. Er det egentlig mulig å bli kvitt allergi? Flere som har opplevd det? 

Anonymkode: 64cd3...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, mange allergikere opplever ofte å være mindre følsomme for egne kjæledyr.
Det er også enkelte katter som har færre allergener enn andre, slik at du som allergiker ikke reagerer like mye på dem som på andre.

Såvidt meg bekjent er det potensielt mulig å "vokse av seg" allergier, feks har jeg en gammel venninne som var allergisk mot egg fra fødselen av, såpass at hun ikke kunne spise noe som helst som inneholdt egg, men i voksen alder kan hun fint spise ting som inneholder egg, selv om hun for det meste unngår å spise rene egg, mest fordi hun vokste opp med at det er "farlig" og rett og slett ikke liker smaken.

Har du reagert veldig på katter før, eller har du bare fått beskjed av foreldrene dine at du er allergisk? For det vet jeg enkelte foreldre sier til ungene for å slippe mas om kjæledyr... -.-

• Liker 1
Skrevet
Minya skrev (25 minutter siden):

Nja, mange allergikere opplever ofte å være mindre følsomme for egne kjæledyr.
Det er også enkelte katter som har færre allergener enn andre, slik at du som allergiker ikke reagerer like mye på dem som på andre.

Såvidt meg bekjent er det potensielt mulig å "vokse av seg" allergier, feks har jeg en gammel venninne som var allergisk mot egg fra fødselen av, såpass at hun ikke kunne spise noe som helst som inneholdt egg, men i voksen alder kan hun fint spise ting som inneholder egg, selv om hun for det meste unngår å spise rene egg, mest fordi hun vokste opp med at det er "farlig" og rett og slett ikke liker smaken.

Har du reagert veldig på katter før, eller har du bare fått beskjed av foreldrene dine at du er allergisk? For det vet jeg enkelte foreldre sier til ungene for å slippe mas om kjæledyr... -.-

ok :) Har reagert veldig kraftig da jeg var liten og fått det bekreftet fra legen. Har nå skaffet katt. En som var allergisk var på besøk og reagerte veldig på min katt. Men skal sjekke hos legen om det har forsvunnet. 

Anonymkode: 64cd3...060

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...