Gå til innhold

Hvor mange timer etter inntak av cipralex vil man kjenne «noe»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvor lang tid tar det før man merker et eller annet i hodet/kroppen/ bivirkninger eller annet

Anonymkode: a6833...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer nok veldig sjeldent dag 1. 

Bedring opplever man som regel etter 1 mnds tid. Men man merker det går jo gradvis.

Anonymkode: 58eb0...f09

Skrevet

Da jeg begynte, merket jeg bivirkninger i løpet av de første par timene. Men merket også bedring av angst ganske raskt.

Anonymkode: 309d9...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg begynte, merket jeg bivirkninger i løpet av de første par timene. Men merket også bedring av angst ganske raskt.

Anonymkode: 309d9...5fa

Føler meg rar i hodet osv kort tid etter..

Skrevet

Symptomene og tankene og

følelsene mine er totalt ute av kontroll i utgangspunktet så vanskelig å si hva som er hva..

Skrevet

Og siden halveringstiden er 30 timer og man skal ta ny etter 24 vil man jo få mer og mer i kroppen?

Skrevet

Svært vanlige bivirkninger på f.eks. Cipralex er hodepine og kvalme. Det betyr at 1 av 10 som prøver Cipralex opplever å få hodepine eller kvalme. Det går som regel over i løpet av 1-2 uker. Da kan man anta at dersom du ikke har fått noen bivirkninger i løpet av 1-2 uker så vil du heller ikke få noen.

De fleste bedring av depresjon eller angst i løpet av 2-6 uker.

Anonymkode: f31f4...fdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svært vanlige bivirkninger på f.eks. Cipralex er hodepine og kvalme. Det betyr at 1 av 10 som prøver Cipralex opplever å få hodepine eller kvalme. Det går som regel over i løpet av 1-2 uker. Da kan man anta at dersom du ikke har fått noen bivirkninger i løpet av 1-2 uker så vil du heller ikke få noen.

Ja det er offisiell informasjon. Men føle seg rar i hodet og få sånt etter kort tid er det vel også noen som gjør?

Skrevet

Når man har veldig angst for medisinen, vil det at den er angstdempende også hjelpe på det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man har veldig angst for medisinen, vil det at den er angstdempende også hjelpe på det?

Ja. Hvis du kan mote deg opp til å komme deg gjennom de første par ukene med Cipralex vil du antagelig føle deg mye bedre.

Stå på TS. Jeg vet du er redd, men jeg tror dette skal gå veldig bra til slutt. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men får man de rett etter inntak?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. Hvis du kan mote deg opp til å komme deg gjennom de første par ukene med Cipralex vil du antagelig føle deg mye bedre.

Stå på TS. Jeg vet du er redd, men jeg tror dette skal gå veldig bra til slutt. ❤️

Jeg blir så trigget av å føle meg så rar på alle måter 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men får man de rett etter inntak?

Det tar jo noen timer før det i det hele tatt blir tatt opp i kroppen, i tillegg starter du på laveste dose, så jeg tror det du kjenner på er angst. I og med at du har tusen spørsmål rundt noe som er helt ufarlig så virker det som at angsten din for dette er veldig høy. Da vil jeg tro det er angst det du kjenner på.

Legen din vil kunne hjelpe deg med angst for medisinoppstart, men jeg forstod det slik at du ikke har tillit til legen din så da blir det kanskje vanskelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tar jo noen timer før det i det hele tatt blir tatt opp i kroppen, i tillegg starter du på laveste dose, så jeg tror det du kjenner på er angst. I og med at du har tusen spørsmål rundt noe som er helt ufarlig så virker det som at angsten din for dette er veldig høy. Da vil jeg tro det er angst det du kjenner på.

Legen din vil kunne hjelpe deg med angst for medisinoppstart, men jeg forstod det slik at du ikke har tillit til legen din så da blir det kanskje vanskelig.

Virker ikke så ufarlig når man leser på nettet med folks opplevelser

Kan man ikke merke noe en time etterpå altså?

Skrevet

Og det man evt kjenner, vil det bli verre og verre og flere og flere ting på dag to og tre osv eller holder det seg på «samme nivå» før de avtar igjen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det man evt kjenner, vil det bli verre og verre og flere og flere ting på dag to og tre osv eller holder det seg på «samme nivå» før de avtar igjen?

Dette har jeg svart deg på mange ganger. Det går over i løpet av 1-2 uker. Det vil bli svakere og svakere for hver uke.

Skrevet

Du vil ikke få nye bivirkninger etter uke 1. Når den første uka er over vil du vite alt om bivirkningene du får.

Skrevet

Problemet er jo at jeg er helt ute av meg selv og låst i utgangspunktet, så umulig å skjønne hva som er hva og hva som egentlig er min gamle normal

Skrevet

Dette har jeg svart deg på mange ganger. Det går over i løpet av 1-2 uker. Det vil bli svakere og svakere for hver uke.

Jo men kommer alle bivirkningene man får første/andre dagen for så å holde seg der, eller blir det flere og flere per dag i løpet av de ukene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke bedring, men at man merker at noe skjer med hodet?

Mja, ofte kan det ta 3 dager for endel å merke oppstartsbivirkninger. For andre timer. 

Anonymkode: a4277...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...