Gå til innhold

Spiser dere fra salatbaren når dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet skeptisk, siden det står åpent og tilgjengelig for alle. Hva som helst kan jo lure seg oppi der. Bryr meg ikke når jeg ikke er gravid. Hva med dere?

Anonymkode: 60514...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde ikke det når jeg var gravid. 

Anonymkode: 59b2b...6d0

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Både pga. at jeg ikke vet om grønnsakene er vasket godt nok (taxoplasmosme) og skinken/kyllingen er ikke oppvarmet (listeria).

Anonymkode: 4535e...77b

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det i kantinen på jobb.

Anonymkode: 869c4...612

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør det uten å tenke meg nevneverdig om (i kantinen på jobb), tror jeg er litt mer skeptisk av salatbaren på matbutikken, men den spiser jeg sjeldent av uansett😊 Tar samme forholdsregler som ikke-gravid 😊

Anonymkode: 22c13...a68

• Liker 2
Skrevet

Spiser fra salatbar ja. Gjort det i alle 3 tidligere svangerskap - gjør det nå også. 

Sannsynligheten for listeria og  taxoplasmosme er fryktelig liten i Norge. Aldri blitt syk av salatbar når jeg ikke er gravid, så ser ikke grunnen til å la være nå. Hadde kansje droppet det på de varmeste sommerdagene siden kjøtt og pasta da står i varme. 

Kommer langt med sunn fornuft.

Anonymkode: a9fd8...daf

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør jeg, men ikke av kjøtt/kylling, kun grønnsakene. Ikke fordi jeg er redd for noe, men fordi jeg synes kjøttet i salatbarene er ekkelt og bruskete. 

Anonymkode: 8f886...83a

Skrevet

Ikke den i butikken 

Anonymkode: a7cc4...825

• Liker 1
Skrevet

På jobb, ja. 

Anonymkode: 2f1e6...604

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...