AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Har slitt med utvendige lenge og har nå blitt forverret. Finnes det noe i det hele tatt lege kan gjøre? Føles ut som man bare må leve med det. Har enda flere nå. Aner ikke hvor mange det kan være. 10 stykker? Noen gigantiske. Føles ut som jeg har en stor klump i rumpa. Er så lei. Og nå gjør det vondt også😪 Anonymkode: c0be3...326
Millinea Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Ta en tur til legen. Finnes mye behandling som er aktuelt for deg 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 ja, dette kan du få hjelp med. gå til legen, de vil henvise deg til spesialist som kan fjerne både utvendige og innvendige hemoroider. jo lengre du venter jo værre blir det. legene sjekker sikkert ut minst 10 romper daglig så det er ikke noe å være flau over. Anonymkode: 1a31d...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 Uff det høres fælt ut. Regner med du har prøvd alt av kremer og stikkpiller og i tillegg går på/sørger for bløt (ikke rennende) avføring for minimalt press? i såfall så er det mulig med kirurgi, men kommer an på hvor plaget du er. Det er altså mulig, men må vurderes av lege. Ta kontakt med fastlegen din. Lykke til! Anonymkode: 4079d...019 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 Takk for svar dere❤️ Jeg har faktisk vært hos lege i januar, men da fikk jeg høre at jada det var hemoroider og det kan være en kronisk tilstand. Og man kunne vurdere kirurgi men det var visst flere års ventertid hørtes det ut som, og virket generelt negativ til å gjøre noe med mindre det gjorde vondt. De har egentlig plaget meg hele veien, mentalt. For er virkelig sjenerende og orker ikke sex lengre. Men nå med nytt utbrudd og ENDA flere vonde kuler så orker jeg ikke mer. Kremer funker ikke. Lindrer litt med kulene forblir jo der. Har ny lege nå så får høre om det er noen annen innfallsvinkel denne gangen. Anonymkode: c0be3...326
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Er det marisker eller hemoroider? Eller kanskje en blanding? Marisker er hudfoldene som er kommet etter hemoroider. Marisker går ikke bort, de må opereres bort. Hemoroider kan gå bort, men kommer ofte lett tilbake. Man må også gjøre noe med årsaken til at du får hemoroider. Men hør med en ny lege, det kan absolutt opereres bort. Anonymkode: 68aa8...86b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det marisker eller hemoroider? Eller kanskje en blanding? Marisker er hudfoldene som er kommet etter hemoroider. Marisker går ikke bort, de må opereres bort. Hemoroider kan gå bort, men kommer ofte lett tilbake. Man må også gjøre noe med årsaken til at du får hemoroider. Men hør med en ny lege, det kan absolutt opereres bort. Anonymkode: 68aa8...86b Jeg var gravid så det er årsaken. Utbruddet jeg har nå, over et år etter aner jeg ikke årsaken til. Har ikke forstoppelse, går ofte på toalettet, presser lite. Er fysisk aktiv og spiser sunt. Er ytre hemoroider.. Jeg skal få henvisning til spesialist. Så det blir nok operasjon, om jeg vil da.. Anonymkode: c0be3...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå