AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Får helt noia av tanken av å ha blitt smittet og barnet mitt fått dette på seg🤢 mine foreldre mener feks ååå men dæ ække farlig! Fordi sist de hentet sa hun ansatte på barnehagen at de som var smittet var i karantene. Men det de ikke forstår er at det tar noen uker før dette ekle skapet begynner å gi symptomer, har aldri hatt det før så får frysninger og kløing av bare tanken av hvordan i hellsikken noen har klart å drasse dette med seg i barnehagen av alle ting😡😭 jeg har hatt en skabb krem liggendes i skuffen som er ny og vurderer og bruke dette på hendene da jeg har merker jeg har blitt litt tørrere i huden, men vet ikke er blitt forskjølet samme uke som det ble sakt om skabb i barnehagen, så bittelitt svetten i nettene som gir litt kløing. Men merker litt kløing i armene og der jeg har blitt bitt av en mygg så klart🫢 de som har hatt det før mener dem at det bare tar opp til 1-3 dager og merke symptomer mens for folk som aldri har hatt opp til 3-6 uker? begynte det tidlig for dere som har hatt det? Hva var første dere merket når dere hadde det? Anonymkode: 319e8...1ef
Kaisada Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 https://nhi.no/sykdommer/hud/kloende-lidelser/skabb/?page=2 Vask hender nøye når de kommer fra barnehagen, og bruk håndkrem for å forhindre tørrhet og sprekker. Vask også håndhåndkle og sengetøy hyppigere i denne perioden. Helst på 90 grader.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 Kløe og utslett på brystet. Anonymkode: 54ad5...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå