AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Del Skrevet 12. september 2023 Hei, jeg har hele livet vært lærenem og har utviklet en teknisk forståelse som mange mangler. Ja, jeg skal innrømme at mye av det kommer fra at jeg har vært over snittet opptatt av data. Mange mener det er negativt men selv ser jeg at det er en kjempestyrke i arbeidslivet. Allikevel så kommer det med noen baksider som i perioder frustrerer meg ganske mye. Poenget mitt med tråden er å kanskje treffe noen likesinnede som kan dele noen erfaringer med hvordan de håndterte det. En av de mest åpenbare utfordringene ved å være den teknisk lærenemme på arbeidsplassen er den kontinuerlige strømmen av henvendelser fra kollegene. Det kan føles som om du har en ekstra jobb med å være "support" for andre, og dette kan raskt føre til at din egen produktivitet lider. Jeg synes dette er ganske gøy å hjelpe andre ut av en knipe, men når spørsmålene stadig handler om det samme og er noe jeg vet de kan så er det ganske frustrerende. Spesielt når det blir åpenbart at disse spørsmålene stilles i håp om at jeg skal gjøre jobben for de. Denne konstante strømmen av spørsmål gjør også at det går ut over mine arbeidsoppgaver. Jeg håndterer pr. i dag 2 stillinger i forskjellige avdelinger, men grunnet alle spørsmålene må jeg hele tiden avbryte det jeg holder på med og starte på nytt hele tiden. Dette gjør at jeg bruker mye mer tid på andres oppgaver enn jeg får tid til mine egne. Jeg føler også dette hindrer min personlige utvikling. Når det er kursing, opplæring og konferanser så kommer jeg alltid i siste rekke fordi det antas at jeg kan alt og klarer å sette meg inn i alt uansett. Derfor må de andre prioriteres. Om ikke de blir prioritert så "griner" de seg til det. Ikke bare det, men jeg har faktisk måttet si fra meg intern stilling som jeg har jobbet hardt mot kun fordi "de andre ikke klarer seg" uten meg. Nå kjenner jeg at dette er begynt å gå skikkelig inn på meg og jeg er på randen til utbrenthet. Min leder er klar over dette, men det skjer lite. Jeg vurderer sterkt å si fra meg ene stillingen jeg håndterer ekstra og begrunne det med nettopp tingene over. Jeg får ikke mer betalt av den, allikevel er det veldig synd for da mister jeg et kompetansegrunnlag jeg mener er veldig viktig for min fremtid på denne arbeidsplassen. Er det noen som har vært eller står i det samme og kan drodle frem mulige fremgangsmåter sammen med meg? Useriøse kommentarer og trolling med andres kommentarer håper jeg dere kan holde dere for god for. Anonymkode: ad3f8...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå