AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Skrevet 12. september 2023 Er dette mest et krav hos damer som noen har nevnt her før? Eller ønsker de fleste menn at damene har minst to interesser de brenner for som friluftsliv og kunst? Når jeg ser på noen av Tinder-profilene til menn, så skriver noen av de f.eks.: «Jeg liker trening, fiske og sitte på café, er det noe spesielt du brenner for?». Eller: «Jeg er tyren, er stjernetegnene våre kompatible»? Den siste ofte uten å nevne noen interesser i profilen. Anonymkode: 0413a...162
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Skrevet 12. september 2023 Du må jo være en interessant person, hvorfor skule jeg ellers gidde å bruke tid på deg? Mennesker uten interesser og ambisjoner ser jeg på som grå og kjedelige, og da kan de neppe tilføre mitt liv noe positivt. Anonymkode: 38461...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #3 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du må jo være en interessant person, hvorfor skule jeg ellers gidde å bruke tid på deg? Mennesker uten interesser og ambisjoner ser jeg på som grå og kjedelige, og da kan de neppe tilføre mitt liv noe positivt. Anonymkode: 38461...0cf Men hvilke interesser er spennende? Ikke alle menn synes at litteratur, friluftsliv og strikking er spennende. Må jeg begynne med golf, klatring og MC, liksom? K35 Anonymkode: 0413a...162
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #4 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må jo være en interessant person, hvorfor skule jeg ellers gidde å bruke tid på deg? Mennesker uten interesser og ambisjoner ser jeg på som grå og kjedelige, og da kan de neppe tilføre mitt liv noe positivt. Anonymkode: 38461...0cf Har du ikke fått det med deg at et menneske er interessant i egenskap av å være et levende vesen, laget av en urgammel materie eldre enn solsystemet vi er omgitt av ...? Spørsmål som "Hva tror du finnes bortenfor universet vårt?" er etter min mening langt mer interessante å diskutere enn "Hva tjener du?" Kjedelige A4-mennesker som ikke ser potensialet i et annet menneske er et stort gjesp. Anonymkode: a19b5...865 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvilke interesser er spennende? Ikke alle menn synes at litteratur, friluftsliv og strikking er spennende. Må jeg begynne med golf, klatring og MC, liksom? K35 Nei du må jo velge noe du liker selv. Nøyaktig hva er ikke så viktig, bare du har noen interesser i livet liksom. Å begynne med jakt og fiske utelukkende for å tiltrekke seg en partner er jo bare fake. Anonymkode: 38461...0cf 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke fått det med deg at et menneske er interessant i egenskap av å være et levende vesen, laget av en urgammel materie eldre enn solsystemet vi er omgitt av ...? Spørsmål som "Hva tror du finnes bortenfor universet vårt?" er etter min mening langt mer interessante å diskutere enn "Hva tjener du?" Kjedelige A4-mennesker som ikke ser potensialet i et annet menneske er et stort gjesp. Jeg ender opp med eksistensielle kriser hver gang jeg begynner å tenke såpass stort, så det prøver jeg helst å unngå. Anonymkode: 38461...0cf 3 1
exictence Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er dette mest et krav hos damer som noen har nevnt her før? Eller ønsker de fleste menn at damene har minst to interesser de brenner for som friluftsliv og kunst? Når jeg ser på noen av Tinder-profilene til menn, så skriver noen av de f.eks.: «Jeg liker trening, fiske og sitte på café, er det noe spesielt du brenner for?». Eller: «Jeg er tyren, er stjernetegnene våre kompatible»? Den siste ofte uten å nevne noen interesser i profilen. Anonymkode: 0413a...162 Nei da, man behøver ikke ha spesielle interesser. Hygglig med en avslappet tone. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 Som kvinne trenger du ikke mer enn mus og meloner. Anonymkode: 8814f...cce 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ender opp med eksistensielle kriser hver gang jeg begynner å tenke såpass stort, så det prøver jeg helst å unngå. Anonymkode: 38461...0cf For min del synes jeg det er betryggende at mennesket er så uendelig lite i forhold til universet rundt oss og alt som måtte finnes bortenfor; det setter ting litt mer i perspektiv enn VG som skriver om Sophie Elise som om hun var verdens midtpunkt. Uendelighet er forresten et interessant tema med flere aspekter; om verden skulle være uendelig, finnes det også uendelig mange versjoner av oss selv i andre dimensjoner som lever helt andre liv - ved å ta andre valg på veien enn vi selv har gjort. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men hvilke interesser er spennende? Ikke alle menn synes at litteratur, friluftsliv og strikking er spennende. Må jeg begynne med golf, klatring og MC, liksom? K35 Anonymkode: 0413a...162 Spiller du piano eller et annet instrument ...? Da kan man lage en ny sang sammen. Langt mer interessant enn å diskutere golf eller strikking. Anonymkode: a19b5...865
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 Jeg har alltid data menn med interesser, og for meg hadde det vært uaktuelt å date noen uten ting de var interessert i. Aller helst vil jeg ha menn som har både felles interesser og egne interesser, ettersom jeg har mye jeg liker å henge fingra og hodet i selv. De fleste kollegene mine har faktisk ikke interesser, så det finnes jo mange av dem. Ingen av dem er single heller. Noe har jo funka for dem. De er litt sånn... liker å drikke, men ikke interessert nok til å nørde. De liker å trene, men er ikke interessert nok til å følge en plan eller diskutere metodikk/teknikk. De er glad i få servert god mat, men ikke interessert nok til å lage selv eller utforske matkultur- og teknikker selv. De har det jo helt fint, og er allrighte folk - men for meg er mangelen på nysgjerrighet, vitebegjær, utforskning og intensitet i "interessen" helt uforståelig. Selv synes jeg nettopp det er nysgjerrighet, evne til å ta til seg nye ting, vilje til å utfordre seg selv og engasjement som er noen av de mest sexy egenskapene jeg vet om og det er vel kanskje det som gjør interesseløsefolk så kjedelig for meg. Dessuten, bare for å kaste inn en brannfakkel, så synes jeg mangel på interesser får folk til å virke eldre. Fysøren så mye mer giv jeg ser i folk 50+ som har noe de er skikkelig opptatt av noe kontra de som bare eksisterer. De kan være like hyggelige, men den indre motivasjonen og livsgleden er så mye mer fraværende hos de som ikke engasjerer seg. Anonymkode: ceb1c...626 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #11 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For min del synes jeg det er betryggende at mennesket er så uendelig lite i forhold til universet rundt oss og alt som måtte finnes bortenfor; det setter ting litt mer i perspektiv enn VG som skriver om Sophie Elise som om hun var verdens midtpunkt. Uendelighet er forresten et interessant tema med flere aspekter; om verden skulle være uendelig, finnes det også uendelig mange versjoner av oss selv i andre dimensjoner som lever helt andre liv - ved å ta andre valg på veien enn vi selv har gjort. Spiller du piano eller et annet instrument ...? Da kan man lage en ny sang sammen. Langt mer interessant enn å diskutere golf eller strikking. Anonymkode: a19b5...865 Nei, jeg spiller ikke et instrument. Føler jeg liker best friluftsliv, trening og lesing. Men jeg tenker på å begynne å kjøre MC pga. at jeg synes det er spennende. K 35 Anonymkode: 0413a...162
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har alltid data menn med interesser, og for meg hadde det vært uaktuelt å date noen uten ting de var interessert i. Aller helst vil jeg ha menn som har både felles interesser og egne interesser, ettersom jeg har mye jeg liker å henge fingra og hodet i selv. De fleste kollegene mine har faktisk ikke interesser, så det finnes jo mange av dem. Ingen av dem er single heller. Noe har jo funka for dem. De er litt sånn... liker å drikke, men ikke interessert nok til å nørde. De liker å trene, men er ikke interessert nok til å følge en plan eller diskutere metodikk/teknikk. De er glad i få servert god mat, men ikke interessert nok til å lage selv eller utforske matkultur- og teknikker selv. De har det jo helt fint, og er allrighte folk - men for meg er mangelen på nysgjerrighet, vitebegjær, utforskning og intensitet i "interessen" helt uforståelig. Selv synes jeg nettopp det er nysgjerrighet, evne til å ta til seg nye ting, vilje til å utfordre seg selv og engasjement som er noen av de mest sexy egenskapene jeg vet om og det er vel kanskje det som gjør interesseløsefolk så kjedelig for meg. Dessuten, bare for å kaste inn en brannfakkel, så synes jeg mangel på interesser får folk til å virke eldre. Fysøren så mye mer giv jeg ser i folk 50+ som har noe de er skikkelig opptatt av noe kontra de som bare eksisterer. De kan være like hyggelige, men den indre motivasjonen og livsgleden er så mye mer fraværende hos de som ikke engasjerer seg. Anonymkode: ceb1c...626 Ja, derfor haster det. Jeg må finne meg interesser. Anonymkode: 0413a...162
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #13 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette mest et krav hos damer som noen har nevnt her før? Eller ønsker de fleste menn at damene har minst to interesser de brenner for som friluftsliv og kunst? Når jeg ser på noen av Tinder-profilene til menn, så skriver noen av de f.eks.: «Jeg liker trening, fiske og sitte på café, er det noe spesielt du brenner for?». Eller: «Jeg er tyren, er stjernetegnene våre kompatible»? Den siste ofte uten å nevne noen interesser i profilen. Anonymkode: 0413a...162 Du skal ikke velge interesser / hobbyer for at ANDRE skal synest de er spennende. Jeg hadde synest det var greit om en kjæreste likte å gå tur (avogtil), gjerne kafe' også. Men kan ikke si at jeg brenner for det. Jeg går gjerne på kafe' med venninner, min datter eller alene. Er ikke sånn at jeg må like hans interesser. Jeg har ikke nødvendigvis tenkt å begynne med det han gjør. Menn med massevis av hobbyer kan virke litt for mye for meg. Anonymkode: 6327c...a65 2
exictence Skrevet 12. september 2023 #14 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dessuten, bare for å kaste inn en brannfakkel, så synes jeg mangel på interesser får folk til å virke eldre. Fysøren så mye mer giv jeg ser i folk 50+ som har noe de er skikkelig opptatt av noe kontra de som bare eksisterer. De kan være like hyggelige, men den indre motivasjonen og livsgleden er så mye mer fraværende hos de som ikke engasjerer seg. Anonymkode: ceb1c...626 Både enig og uenig med deg. Mangel på livsglede, indre motivasjon og entusiasme virker negativt og kjedelig. Men jeg mener at man kan vise glede, engasjement og livsglede til mange ting, utenom å ha spesielle interesser. 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #15 Skrevet 12. september 2023 Jeg liker å holde på med hobbyer og trening. Ville følt jeg var i fengsel om typen ikke hadde andre interesser er å sitte i sofaen med MEG. Anonymkode: 35ba8...c6e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #16 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Som kvinne trenger du ikke mer enn mus og meloner. Anonymkode: 8814f...cce Ja, hvis man vil være i et forhold der man blir sett på som et objekt og ikke som en person Anonymkode: 38461...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #17 Skrevet 12. september 2023 Interesser trenger jo ikke å være hobbyer, men det kan være temaer som opptar en. For eksempel litteratur, vitenskap, musikk, filosofi osv. Anonymkode: c4e0d...d13 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #18 Skrevet 12. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har alltid data menn med interesser, og for meg hadde det vært uaktuelt å date noen uten ting de var interessert i. Aller helst vil jeg ha menn som har både felles interesser og egne interesser, ettersom jeg har mye jeg liker å henge fingra og hodet i selv. De fleste kollegene mine har faktisk ikke interesser, så det finnes jo mange av dem. Ingen av dem er single heller. Noe har jo funka for dem. De er litt sånn... liker å drikke, men ikke interessert nok til å nørde. De liker å trene, men er ikke interessert nok til å følge en plan eller diskutere metodikk/teknikk. De er glad i få servert god mat, men ikke interessert nok til å lage selv eller utforske matkultur- og teknikker selv. De har det jo helt fint, og er allrighte folk - men for meg er mangelen på nysgjerrighet, vitebegjær, utforskning og intensitet i "interessen" helt uforståelig. Selv synes jeg nettopp det er nysgjerrighet, evne til å ta til seg nye ting, vilje til å utfordre seg selv og engasjement som er noen av de mest sexy egenskapene jeg vet om og det er vel kanskje det som gjør interesseløsefolk så kjedelig for meg. Dessuten, bare for å kaste inn en brannfakkel, så synes jeg mangel på interesser får folk til å virke eldre. Fysøren så mye mer giv jeg ser i folk 50+ som har noe de er skikkelig opptatt av noe kontra de som bare eksisterer. De kan være like hyggelige, men den indre motivasjonen og livsgleden er så mye mer fraværende hos de som ikke engasjerer seg. Anonymkode: ceb1c...626 Det er jo bra man er forskjellige, jeg synes folk som deg er på grensen til slitsomme. Det holder ikke å ha det fint i livet med ting man koser seg med, man må "brenne". Jeg ser mye film, men sitter ikke og nørder over regissører og filmmusikk (jeg kan sikkert, men som regel er jeg fornøyd om det er en bra film, Marvel er tipp topp); jeg går masse på konsert, men er blodfan av svært få, og kan som regel ikke navnet på de på scenen. Jeg leser bøker sporadisk, men er ingen bokorm. Jeg kan litt om mye, men er rett og slett ikke en intens person; jeg kan sette pris på noe uten å trenge å vite alt om emnet. Jeg kan som regel holde en samtale i gang med de fleste, enten de er ufaglærte eller har en doktorgrad, nettopp fordi jeg kan litt om alt og er ganske oppegående, men bedagelig anlagt. Det er svært få som kun sitte på rompa i sofaen og ikke beveger en muskel (da kan jeg være enig i at det blir litt monotont), men som regel får de tiden til å gå likevel. Er det folk som har så snevre liv at vi neppe kunne datet, helt klart, men det gjør meg ikke til et bedre menneske enn dem, vi er bare ulike. Anonymkode: ac07c...95b 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #19 Skrevet 12. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Du må jo være en interessant person, hvorfor skule jeg ellers gidde å bruke tid på deg? Mennesker uten interesser og ambisjoner ser jeg på som grå og kjedelige, og da kan de neppe tilføre mitt liv noe positivt. Anonymkode: 38461...0cf Men da er jo du en kvinne, menn har ikke interesse-krav Anonymkode: c3850...045 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #20 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da er jo du en kvinne, menn har ikke interesse-krav Anonymkode: c3850...045 Menn som ser etter noe mer enn en tømmestasjon har det. Anonymkode: 38461...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå