Apis Skrevet 14. september 2023 #41 Skrevet 14. september 2023 Grüner skrev (2 timer siden): Det står jo ordrett at de vil si opp Paris-avtalen. Og det er direkte ansvarsfraskrivelse å mene at Norges innsats for å dempe klimaendringene kun er av symbolsk verdi. Sorry, men INP får stryk mht miljøengasjement. Paris avtalen er symbolsk på den måten at de tiltaka vi gjør, som elektrifisering av sokkelen, gjør seg i det norske klimaregnskapet, men har en veldig diskuterbar effekt på det globale. 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. september 2023 #42 Skrevet 14. september 2023 Intervence skrev (På 12.9.2023 den 4.08): Ingenting. De kommer til å bli slukt enten av AP eller Høyre, og dermed blir det heller ingen endringer. Tja Anders Langes parti sa det samme om, tulle parti som ville forsvinne… FrP heter de nå 1
Gjest Jaha1112 Skrevet 14. september 2023 #43 Skrevet 14. september 2023 Zzzzz...zzzzzzzzz.....zzzzzzzz....
Anonio Skrevet 14. september 2023 #44 Skrevet 14. september 2023 (endret) Man vet man har truffet en nerve når NRK tar inn INP i beste sendetid idag i debatten for å parafrasere partilederen når han sier han ikke er enig i hvordan Norge prioriterer sine klima-midler til å bety at han er klimafornekter. Karaktermordet er i gang, i beste sendetid. Nå skal INP tas fordi de våger å snakke AP, SP, FRP og Høyres kraftpolitikk midt imot. NRK hopper opp og ned for å bidra istedenfor å spørre de samme partiene hvorfor i helsike ingen tar oppgjør med de klare løgnene som ble fortalt om prissmitte rundt kablene, at vindturbiner er ustabile, meget inngripende og skattevask for investorer i skatteparadiser. Får håpe hvermannsen ser gjennom det som NRK nå prøver på. Endret 14. september 2023 av Anonio 6 4
Anonio Skrevet 14. september 2023 #45 Skrevet 14. september 2023 (endret) Jeg tror selv de mest hardbarkede AP-folkene i kveld så forskjellen på noen som er utdannet og har erfaring innen sitt fagfelt i forhold til en AP-broiler som presterer å kalle motdebattanter for flat earthers fordi de vil nyansere debatten. Om man ikke slutter å stemme AP får broilere som Barth Eide fortsette å fly verden rundt for å snakke om klima og la investorer fra utlandet herpe norsk natur til ingen nytte. Makan til gjøk skal man lete lenge etter. Merk dere hvor perpleks og personlig dømmende Barth Eide blir når man diskuterer hvor mye gass man fakler i utlandet istedenfor Norge, han skjønner faktisk så lite at det er skremmende. Endret 14. september 2023 av Anonio 3 3
Apis Skrevet 14. september 2023 #46 Skrevet 14. september 2023 Syntes INP klarte seg bra, skremmende å se hvor lite fag Barth Eide faktisk kan. 6
kraftwerk Skrevet 14. september 2023 #47 Skrevet 14. september 2023 Apis skrev (20 timer siden): Paris avtalen er symbolsk på den måten at de tiltaka vi gjør, som elektrifisering av sokkelen, gjør seg i det norske klimaregnskapet, men har en veldig diskuterbar effekt på det globale. Så du tenker heller at Norge ikke skal gjøre noen ting da eller, fordi det har så lite å si? 🙄. Jeez, hvis alle skulle tenkt sånn så går det jo til helvete. Norge må ta sin del, så må de andre landene ta sin del - det er sånn, i fellesskap, med felles ansvar - at endringer skjer.
kraftwerk Skrevet 14. september 2023 #48 Skrevet 14. september 2023 (endret) Anonio skrev (17 minutter siden): Jeg tror selv de mest hardbarkede AP-folkene i kveld så forskjellen på noen som er utdannet og har erfaring innen sitt fagfelt i forhold til en AP-broiler som presterer å kalle motdebattanter for flat earthers fordi de vil nyansere debatten. Om man ikke slutter å stemme AP får broilere som Barth Eide fortsette å fly verden rundt for å snakke om klima og la investorer fra utlandet herpe norsk natur til ingen nytte. Makan til gjøk skal man lete lenge etter. Merk dere hvor perpleks og personlig dømmende Barth Eide blir når man diskuterer hvor mye gass man fakler i utlandet istedenfor Norge, han skjønner faktisk så lite at det er skremmende. Jeg så ikke på det du nevner her. Snakket de om fracking? Er til og med store dokumentarer og underskriftkampanjer diverse steder i USA fordi Equinor sin fracking-virksomhet ødelegger byene deres. Og han benekter dette, eller mener han at han ikke vet om dette? Var nettopp en enorm underskriftkampanje i Australia også, hvor de heldigvis kom igjennom - Equinor som skulle bore etter olje og lage plattformer i korallrev og skjørt landskap. Endret 14. september 2023 av kraftwerk
Anonio Skrevet 14. september 2023 #49 Skrevet 14. september 2023 2 minutter siden, kraftwerk said: Så du tenker heller at Norge ikke skal gjøre noen ting da eller, fordi det har så lite å si? 🙄. Jeez, hvis alle skulle tenkt sånn så går det jo til helvete. Norge må ta sin del, så må de andre landene ta sin del - det er sånn, i fellesskap, med felles ansvar - at endringer skjer. Poenget til INP er at Norge bør bruke sine erfaringer og kunnskap innen verdens reneste utvinning av gass og olje til å ha en mye større innvirkning på andre lands utvinning, isteden for å sette opp ulovlige vindturbiner i Norge. Det er nok de fleste enige i, bortsett fra Barth Eide som da ikke kan være moralist ovenfor alle andre. 5
Apis Skrevet 14. september 2023 #50 Skrevet 14. september 2023 kraftwerk skrev (3 minutter siden): Så du tenker heller at Norge ikke skal gjøre noen ting da eller, fordi det har så lite å si? 🙄. Jeez, hvis alle skulle tenkt sånn så går det jo til helvete. Norge må ta sin del, så må de andre landene ta sin del - det er sånn, i fellesskap, med felles ansvar - at endringer skjer. Hvem sier Norge ikke skal gjøre noe? Men det er bedre å gjøre noe som faktisk reduserer klimagassutslipp globalt. 6
Anonio Skrevet 14. september 2023 #51 Skrevet 14. september 2023 4 minutter siden, kraftwerk said: Jeg så ikke på det du nevner her. Snakket de om fracking? Er til og med store dokumentarer og underskriftkampanjer diverse steder i USA fordi Equinor sin fracking-virksomhet ødelegger byene deres. Og han benekter dette, eller mener han at han ikke vet om dette? Nei, de snakket om hvordan Norge bør prioritere sine midler for å nå parisavtalens mål.
Anonio Skrevet 15. september 2023 #52 Skrevet 15. september 2023 Jeg synes for øvrig INP-lederen tok Barth Eide skikkelig godt, og man ser på kroppsspråket til Barth Eide resten av sendingen at han forstår hvor avkledd han ble når han ble konfrontert med å kalle INP flat earthers. Det minner litt om når Mjøs Pedersen var på samme program og ble totalt avkledd som karrierepolitiker med null innsikt i feltet hun var minister for. 3
Carrot Skrevet 15. september 2023 #53 Skrevet 15. september 2023 Duff skrev (På 12.9.2023 den 4.27): Er ikke de skarpeste knivene som står på inp lista i denne kommunen. synd for din kommune, her er det solide folk på listen.. Jeg tror ikke de kommer til å "bli slukt" men tvert imot vokse.. Det oser liksom litt sånn "Spetalen" av det partiet og det er jo som kjent en fyr med peiling på saker og ting.. men når det er sagt er de nok ikke til liks med andre små partier i stand til åpåvirke så mye som folket som stemte på dem ønsker desverre.. Ikke nå i allefall, men frem mot neste valg om to år har de kanskje klart å vokse nok til å bety noe mer.. Blir spennende å følge med.. 3
Exinferis Skrevet 15. september 2023 #54 Skrevet 15. september 2023 Jeg skal unngå å komme med karakteristikker av partiprogrammet. Jeg syns likevel det er noe mangelfullt. Av det jeg har sett har også INP tiltrekt seg det jeg liker å kalle politikernomader, personer som bytter parti fra år til år eller valgperiode til valgperiode. Du har en kontigent av de som har vært Frp/demokratene/FNB som nå sitter i INP. Jeg personlig har ikke den helt store tilliten til folk som skifte beitemarker hele tiden. Det finnes fornuftige folk i INP altså, men når en starter opp får en av og til noen "blindpassasjerer" som en bør kvitte seg med. Ellers noterer jeg lokalt at de er imot omtrent alt som blir foreslått bygget, og for alt som høres fint ut (varm mat til skoleunger bl.a.), imot alt av skatter (som eks eiendomsskatt), men hvordan dette skal hentes inn igjen i en trengt kommuneøkonomi er det ingen reell plan på. Jeg får si som Knut Nærum: Jeg betaler gjerne mindre skatt, men da skal jeg vite hva den ikke går til. 1
ops2 Skrevet 15. september 2023 #55 Skrevet 15. september 2023 (endret) 4 hours ago, Exinferis said: Jeg skal unngå å komme med karakteristikker av partiprogrammet. Jeg syns likevel det er noe mangelfullt. Av det jeg har sett har også INP tiltrekt seg det jeg liker å kalle politikernomader, personer som bytter parti fra år til år eller valgperiode til valgperiode. Du har en kontigent av de som har vært Frp/demokratene/FNB som nå sitter i INP. Jeg personlig har ikke den helt store tilliten til folk som skifte beitemarker hele tiden. Det finnes fornuftige folk i INP altså, men når en starter opp får en av og til noen "blindpassasjerer" som en bør kvitte seg med. Ellers noterer jeg lokalt at de er imot omtrent alt som blir foreslått bygget, og for alt som høres fint ut (varm mat til skoleunger bl.a.), imot alt av skatter (som eks eiendomsskatt), men hvordan dette skal hentes inn igjen i en trengt kommuneøkonomi er det ingen reell plan på. Jeg får si som Knut Nærum: Jeg betaler gjerne mindre skatt, men da skal jeg vite hva den ikke går til. Vel, Sløseriombudsmannen kommer med mange eksempler på penger som går til alt mulig annet enn helseomsorg, nye skoler, flere barnehager osv osv. Jeg skal ikke nevne bare Bodø med sine 700 000 kroner til en fyr som kom for å ta nakenbilder som så ble revet i stykker etter et par utstillinger, men også de utallige andre "kunstnere" som får slengt penger etter seg. Samtidig økte Bodø eiendomsskatten,, og skar kraftig ned på bevilgninger til helse og omsorg. Det er over alt i Norge. Si at det er "kunst og kultur" så bevilges det fritt. Og politikere drar på "studiereiser" og arrangerer fester for seg selv. Eller så er det en eller annen studie om kjønn, rasisme eller annen elendighet hvor utfallet allerede er bestemt. Det er gitt på forhånd at de skal finne akkurat det de vil finne. 700 000 her, en studiereise til Japan der, noen hundre tusen til ny logo, en fest til to hundre tusen for å feire logoen, og så videre, og så videre... Det blir ganske mange kroner som kan omfordeles hvis politikerene vil. Men det er utrolig så mange som lar seg smigre til å dele ut andres penger. PS: Jeg er en politisk nomade slik du sier. Jeg har god hukommelse, og går ikke lettvint tilbake til et parti som har skuffet meg. Det eneste som blir igjen, er å stemme blankt. Endret 15. september 2023 av ops2 3 1
Exinferis Skrevet 15. september 2023 #56 Skrevet 15. september 2023 Bare sånn for å klargjøre punktet om politisk nomade. Mange er jo det når de stemmer, og det er lov. De jeg tenkte på i den settingen var personer innmeldt i partiet og som stiller på listene - at disse personene er politiske nomader med 3-4 partier på samvittigheten innenfor to valgperioder oser ikke tillit for min del. 1
HøyMørk45 Skrevet 16. september 2023 #57 Skrevet 16. september 2023 Tough cookie skrev (På 12.9.2023 den 3.43): Jeg stemte faktisk på Industri og Næringspartiet og det gjorde overraskende mange andre også. Ja,det gjorde jeg også...kommer til å stemme på dem ved neste stortingsvalg også... 2
bullehurk Skrevet 17. september 2023 #58 Skrevet 17. september 2023 Duff skrev (På 12.9.2023 den 4.27): Er ikke de skarpeste knivene som står på inp lista i denne kommunen. Ikke i denne, og nabokommunen heller. Tipper de ender som bompengepartiet i Bergen.
bullehurk Skrevet 17. september 2023 #59 Skrevet 17. september 2023 Fru Uperfekt skrev (På 14.9.2023 den 8.08): Tja Anders Langes parti sa det samme om, tulle parti som ville forsvinne… FrP heter de nå Ja, det er også det eneste protestpartiet som har overlevd og vokst i Norge.
iliah Skrevet 17. september 2023 #60 Skrevet 17. september 2023 INP gjorde en veldig god figur i Debatten (eventuelt gjorde AP og MDG elendige figurer). Jeg forstår godt at Nrk ikke turte å invitere Waltherzøe til partilederdebatten, selv om både Rødt og MDG fikk delta i denne da de hadde samme størrelse på partiene. De er livredde for INP. Dette kan bli spennende frem mot Stortingsvalget. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå