Gå til innhold

Jeg flytter ut- har fått nok av slappe fedre og bortskjemte bonusbarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd hos kjæresten i 3 år og vært sammen i 9 år.

Jeg har utflyttede barn mens han har et barn som går i 9 kl.

Da jeg flyttet inn avtalte vi hvem som skulle ta ansvar for forskjellig husarbeid, og også hva hans barn som er her 50%, skulle få av faste oppgaver.

Hans barn var ikke vant til å gjøre noe, og slengte bare alt fra seg uansett om det var klær på gulvet eller mat, glass/ tallerkner på kjøkkenbenken.

Jenta ble flinkere og flinkere å ta ansvar hjemme etterhvert som tiden gikk etter at jeg flyttet inn, men faren ryddet for henne og sa at hun var for liten for å rydde etter seg (10 år)

Så kom puberteten og hun fikk fast ansvar for å mate kattene morgen og kveld, leke med de og plukke ut bæsjeklumper av kattedoene annenhver dag den uken hun var her+tømme oppvaskmaskinen hvis hun så den var full, og ta med seg søpla hvis det lå en pose ved døren når hun gikk ut, men dette har sklidd helt ut, i tillegg har hun begynt å slenge fra seg klær igjen overalt og mye klær på vaskerommet som ikke trenger å vaskes , og faren sier nesten ingenting til henne, så det blir jeg som må mase.

I sommer ble samboer alvorlig syk og klarer ikke lenger å gjøre så mye i huset som før, og jeg har prolaps i nakke og rygg, så det å hjelpe til med oppvaskmaskinen og tømme kattedoene + mating av kattene og rydde etter seg er viktig at jenta gjør, men hun glemmer det hele tiden eller har ikke tid sier hun.

Feks:

I går hadde hun halve dagen på å tømme oppvaskmaskinen og plukke ut kattebæsj fra doen, men plutselig kom hun på at hun skulle i en bursdag og måtte sminke seg, og hun sa hun hadde dårlig tid og skulle gjøre oppgavene sine når hun kom hjem igjen.

Etter en halvtime på badet sa hun at hun hadde sett feil på bussruten og hadde 40 min bedre tid.

Hun forsvant da inn på rommet sitt for ordne seg enda mer.

Jeg sa til samboer at han fikk be henne komme å gjøre oppgavene sine, og da åpnet han forsiktig døren til rommet hennes og sa med forsiktig stemme:

"Lille vennen, tror du at du har tid til å tømme oppvaskmaskinen før du går?" og hun sa at det hadde hun ikke fordi hun skulle gå snart, og han sa "ok vennen" og lukket døren.

Hun gikk 20 min etter der igjen.

Han tømte deretter oppvaskmaskinen og kattedoen for henne.

I dag sa hun at hun ikke hadde tid å mate kattene fordi hun måtte sminke seg før hun skulle på kino med veninner, men at hun skulle mate de i kveld.

Da hun kom hjem i kveld hadde hun glemt mat/ vann til kattene.

Hadde en alvorlig prat med faren om at han må slutte å være så veik og sette ned foten, og at han syr puter under armene på henne, men da ble han veldig irritert.

Hadde hun vært min biologiske datter hadde jeg aldri latt henne slippe unna med å hjelpe til, og hadde tatt fra henne mobilen hvis hun ikke skjerpet seg.

Har i natt funnet ut at jeg ikke orker å oppdra andre folks bortskjemte tenåringer, og jeg mister både følelser og respekt for faren hennes og også hennes mor som ikke krever en dritt av henne.

Nå ser jeg på finn.no etter boliger hvor jeg kun skal rydde opp etter meg selv, og i mrg forteller jeg de begge at jeg er sliten og lei og ønsker å bli særboer.

Anonymkode: d359d...6ae

• Liker 29
  • Hjerte 11
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du gadd å være hushjelp så lenge som du gjorde..

Håper du finner et sted å bo og kommer deg ut.🤞

Anonymkode: 61f30...53f

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bodd hos kjæresten i 3 år og vært sammen i 9 år.

Jeg har utflyttede barn mens han har et barn som går i 9 kl.

Da jeg flyttet inn avtalte vi hvem som skulle ta ansvar for forskjellig husarbeid, og også hva hans barn som er her 50%, skulle få av faste oppgaver.

Hans barn var ikke vant til å gjøre noe, og slengte bare alt fra seg uansett om det var klær på gulvet eller mat, glass/ tallerkner på kjøkkenbenken.

Jenta ble flinkere og flinkere å ta ansvar hjemme etterhvert som tiden gikk etter at jeg flyttet inn, men faren ryddet for henne og sa at hun var for liten for å rydde etter seg (10 år)

Så kom puberteten og hun fikk fast ansvar for å mate kattene morgen og kveld, leke med de og plukke ut bæsjeklumper av kattedoene annenhver dag den uken hun var her+tømme oppvaskmaskinen hvis hun så den var full, og ta med seg søpla hvis det lå en pose ved døren når hun gikk ut, men dette har sklidd helt ut, i tillegg har hun begynt å slenge fra seg klær igjen overalt og mye klær på vaskerommet som ikke trenger å vaskes , og faren sier nesten ingenting til henne, så det blir jeg som må mase.

I sommer ble samboer alvorlig syk og klarer ikke lenger å gjøre så mye i huset som før, og jeg har prolaps i nakke og rygg, så det å hjelpe til med oppvaskmaskinen og tømme kattedoene + mating av kattene og rydde etter seg er viktig at jenta gjør, men hun glemmer det hele tiden eller har ikke tid sier hun.

Feks:

I går hadde hun halve dagen på å tømme oppvaskmaskinen og plukke ut kattebæsj fra doen, men plutselig kom hun på at hun skulle i en bursdag og måtte sminke seg, og hun sa hun hadde dårlig tid og skulle gjøre oppgavene sine når hun kom hjem igjen.

Etter en halvtime på badet sa hun at hun hadde sett feil på bussruten og hadde 40 min bedre tid.

Hun forsvant da inn på rommet sitt for ordne seg enda mer.

Jeg sa til samboer at han fikk be henne komme å gjøre oppgavene sine, og da åpnet han forsiktig døren til rommet hennes og sa med forsiktig stemme:

"Lille vennen, tror du at du har tid til å tømme oppvaskmaskinen før du går?" og hun sa at det hadde hun ikke fordi hun skulle gå snart, og han sa "ok vennen" og lukket døren.

Hun gikk 20 min etter der igjen.

Han tømte deretter oppvaskmaskinen og kattedoen for henne.

I dag sa hun at hun ikke hadde tid å mate kattene fordi hun måtte sminke seg før hun skulle på kino med veninner, men at hun skulle mate de i kveld.

Da hun kom hjem i kveld hadde hun glemt mat/ vann til kattene.

Hadde en alvorlig prat med faren om at han må slutte å være så veik og sette ned foten, og at han syr puter under armene på henne, men da ble han veldig irritert.

Hadde hun vært min biologiske datter hadde jeg aldri latt henne slippe unna med å hjelpe til, og hadde tatt fra henne mobilen hvis hun ikke skjerpet seg.

Har i natt funnet ut at jeg ikke orker å oppdra andre folks bortskjemte tenåringer, og jeg mister både følelser og respekt for faren hennes og også hennes mor som ikke krever en dritt av henne.

Nå ser jeg på finn.no etter boliger hvor jeg kun skal rydde opp etter meg selv, og i mrg forteller jeg de begge at jeg er sliten og lei og ønsker å bli særboer.

Unnskyld meg, men du virker utrolig intens og slitsom. Og er du noe bedre vokseneksempel for barna da med Tiktok,snapchat+andre apper, merkeklær, utseendefokusert  etc som du og mange andre foreldre ødelegger barna med da??? Tenk litt og gå i deg selv. Tviler på du ser dine egne feil, bare andres. Synes mer synd på barn som har overfladiske foreldre.. rart det er mobbing og vold i skolen, not!

Anonymkode: a49fc...188

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Føler med deg. Natta her nå. Jeg er dritings klarer ikke å sette meg inn i alt

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unnskyld meg, men du virker utrolig intens og slitsom. Og er du noe bedre vokseneksempel for barna da med Tiktok,snapchat+andre apper, merkeklær, utseendefokusert  etc som du og mange andre foreldre ødelegger barna med da??? Tenk litt og gå i deg selv. Tviler på du ser dine egne feil, bare andres. Synes mer synd på barn som har overfladiske foreldre.. rart det er mobbing og vold i skolen, not!

Anonymkode: a49fc...188

?

Tror du svarer på feil innlegg.

Jeg har ikke tiktok, merkeklær eller andre apper, og jeg synes at sosiale medier ødelegger barnas selvtillit og skulle ønske at det ikke fantes.

Ts 

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet

Det første jeg tenker her er hvor lenge må disse kattene vente på å få doen tømt og å få mat og vann egentlig?

Anonymkode: 67ee7...3f8

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det første jeg tenker her er hvor lenge må disse kattene vente på å få doen tømt og å få mat og vann egentlig?

Hadde ikke vi voksne/ jeg gitt de mat og tømt doen for klumper, hadde de gjort fra seg overalt og sikkert sultet ihjel.

Ts 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Når du trenger hjelp til å ta vare på kattene dine av ett barn,kan du ikke ha de.

Vaske ekstra klær er ikke jobb.

Ser ikke problemet. Leser bare om en lat voksen som vil ha hjelp til ting hun burde fikse greit selv.

Har dere ikke normal omsorgsemne og normal kapasitet, er vel verken barn eller katter noe som skal inn i det huset.

Anonymkode: 81781...07f

• Liker 24
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når du trenger hjelp til å ta vare på kattene dine av ett barn,kan du ikke ha de.

Vaske ekstra klær er ikke jobb.

Ser ikke problemet. Leser bare om en lat voksen som vil ha hjelp til ting hun burde fikse greit selv.

Har dere ikke normal omsorgsemne og normal kapasitet, er vel verken barn eller katter noe som skal inn i det huset.

Anonymkode: 81781...07f

Jeg har jo bare nevnt hennes oppgaver som hun glemmer eller dropper, fordi hun prioriterer andre ting.

En 14 åring er ikke et lite barn og klarer fint å mate katt to ganger daglig.

Man lærer barn/ tenåringer å fungere sammen som familie, og vise omsorg for mennesker og dyr, og man skal lære de å bli selvstendige.

Selvfølgelig er det mer arbeid å vaske mer klær, og bare det siste døgnet har det kommet 3 håndklær og 3 kluter, 2 hettegensere, bikini, badedrakt, tre truser+to bher treningsklær, en dongeribukse, 2 t skjorter og noen sokkepar fra tenåringen som skal vaskes, og dette er ganske vanlig hver dag.

ts

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Forstår deg så inderlig godt. Særboere er nok løsningen her, i hvert fall noen år til barnet hans blir voksen.

Jeg hadde ordnet meg med bosted før jeg annonserte det, ellers blir du livet gull og grønne skoger, før alt går tilbake til samme tralten… 

Eier dere sammen, eller kan du flytte når du vil?

Anonymkode: 46eab...bd1

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår deg så inderlig godt. Særboere er nok løsningen her, i hvert fall noen år til barnet hans blir voksen.

Jeg hadde ordnet meg med bosted før jeg annonserte det, ellers blir du livet gull og grønne skoger, før alt går tilbake til samme tralten… 

Eier dere sammen, eller kan du flytte når du vil?

Vi leier i påvente av å kjøpe felles hus, men jeg orker ikke det nå. Orker ikke å mase på at dyr skal få mat og ren do, at ingen gidder å ta med ut søpla, orker ikke å vaske hauger av rene klær til noen som fint kunne vasket de selv, orker ikke å tråkke over klær på gulvene osv.

Ts

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selvfølgelig er det mer arbeid å vaske mer klær, og bare det siste døgnet har det kommet 3 håndklær og 3 kluter, 2 hettegensere, bikini, badedrakt, tre truser+to bher treningsklær, en dongeribukse, 2 t skjorter og noen sokkepar fra tenåringen som skal vaskes, og dette er ganske vanlig hver dag.

ts

Hvor ofte skifter hun egentlig klær ...?

Man vasker ikke klær etter å ha brukt dem i noen minutter, og hvis hun mener dette er riktig, får hun vaske dem selv.

Anonymkode: f848d...977

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du egenkapital til å kjøpe en egen leilighet, så hadde jeg gjort det. 

Hus kan evt. vente til tenåringen er voksen. Ellers er det mange som trives så godt som særboere at de lever slik selv om barna flytter ut. 

Her virker det som at du ville fungert som hushjelp for både far og datteren hans. De lærer nok begge bedre av å bo sammen uten en husmor som maser om ting de egentlig klarer, men ikke gidder… det kan drepe kjærlighetsforholdet deres helt, dersom du ikke kommer deg ut.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi leier i påvente av å kjøpe felles hus, men jeg orker ikke det nå. Orker ikke å mase på at dyr skal få mat og ren do, at ingen gidder å ta med ut søpla, orker ikke å vaske hauger av rene klær til noen som fint kunne vasket de selv, orker ikke å tråkke over klær på gulvene osv.

Ts

Ta med deg kattene er du snill

• Liker 23
Skrevet

Kanskje sette opp oppgaver hun skal gjøre for å tjene penger istedet? Barnet skal da ikke være hushjelp for deg.. måte på

Anonymkode: 23183...471

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje sette opp oppgaver hun skal gjøre for å tjene penger istedet? Barnet skal da ikke være hushjelp for deg.. måte på

Anonymkode: 23183...471

I ett hjem hjelper alle til for at hverdagen skal gå opp, og det betyr at barn også må lære seg å ta del i hverdagens oppgaver uten å lære at man tjener penger ved å ta ut oppvasken. 

Anonymkode: 9744f...b25

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du egenkapital til å kjøpe en egen leilighet, så hadde jeg gjort det. 

Hus kan evt. vente til tenåringen er voksen. Ellers er det mange som trives så godt som særboere at de lever slik selv om barna flytter ut. 

Her virker det som at du ville fungert som hushjelp for både far og datteren hans. De lærer nok begge bedre av å bo sammen uten en husmor som maser om ting de egentlig klarer, men ikke gidder… det kan drepe kjærlighetsforholdet deres helt, dersom du ikke kommer deg ut.

Har du lest samme HI som meg? 

Det er ts, som er lat her og har unnskyldninger for alt...

Anonymkode: 57f1d...f16

• Liker 9
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og i en familie skal alle bidra. Egne daglige oppgaver for tenåringen er viktig for at hun skal bli selvstendig da hu en dag flyter ut selv. De som sier TS er lat, mener dere at å tømme kattedoen og å ta ut oppvaskmaskin er eneste oppgave i ett hus? 

Anonymkode: 8e5bc...2ef

• Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg synes du tar noe veldig på vei for noe ganske lite. 

Anonymkode: 1fe0a...960

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du lest samme HI som meg? 

Det er ts, som er lat her og har unnskyldninger for alt...

Anonymkode: 57f1d...f16

I hvilken verden er det du lever i? Det er faktisk på grensen til omsorgssvikt hvis man ikke tar seg bryet med å forberede barnet sitt på å leve selvstendig. Barn trenger grenser og ansvar for å bli velfungerende voksne som vet hvordan man tar vare på seg selv. 

Anonymkode: e5930...d83

• Liker 33
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...