Gå til innhold

Utsette barnehagestart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å være hjemme til august 2024. Har fått plass, og er 1 år hvis han skal begynne da. Men kjenner at jeg er ikke klar, og vil være hjemme til august 2024. 
Til dere som er hjemme, og ikke har valgt barnehage, hva finner dere på? Hvordan synes du det er ? 
nå er han 9 mnd og jeg koser meg såå mye hjemmet med han.. 

Anonymkode: 52440...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her begynte gutten i barnehage når han fylte 2år. Angret aldri på det. Mitt fokus var å ha rolige fine dager hjemme, og ikke stresse med at vi måtte gjøre så veldig mye, ha planlagte aktiviteter. Er jo det som er deilig med å ikke begynne i barnehagen, at man kan fortsette å ha mye tid sammen, ute mas og jag. 

Etterhvert som han ble 1,5år var vi innimellom på åpen barnehage, men ikke noe fast, dro når jeg følte for det. Ellers var vi ute å gikk tur, lekte på lekeplasser, tur i skog, svømmehall.  Det «vanlige» man gjør når man er hjemme med barn. Mest av alt hadde vi rolige dager hjemme, og det var så utrolig deilig å få den ekstra tiden hjemme med han. 

Anonymkode: 6654b...4ea

Skrevet

Har 3 barn, hvor de har startet som 2 og 3 år (siste var tvillinger). Angrer ikke :)

Anonymkode: 9ca11...160

Skrevet

Mine har vært hjemme til 2-3 år ja, beste vi har gjort! Vi brukte åpen barnehage mye, det var fint. 

Anonymkode: e9059...afc

Skrevet

Begynte da de var 2,5 år (tvillinger). Vi hadde rolige dager. Mye ute på tur. Var også i svømmehall og noen ganger i åpen barnehage. Fant andre med barn på samme alder som vi hadde noen møtepunkter med. Viktigste var å ikke ha for mange avtaler. 

Anonymkode: e44d7...959

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Her begynte gutten i barnehage når han fylte 2år. Angret aldri på det. Mitt fokus var å ha rolige fine dager hjemme, og ikke stresse med at vi måtte gjøre så veldig mye, ha planlagte aktiviteter. Er jo det som er deilig med å ikke begynne i barnehagen, at man kan fortsette å ha mye tid sammen, ute mas og jag. 

Etterhvert som han ble 1,5år var vi innimellom på åpen barnehage, men ikke noe fast, dro når jeg følte for det. Ellers var vi ute å gikk tur, lekte på lekeplasser, tur i skog, svømmehall.  Det «vanlige» man gjør når man er hjemme med barn. Mest av alt hadde vi rolige dager hjemme, og det var så utrolig deilig å få den ekstra tiden hjemme med han. 

Anonymkode: 6654b...4ea

4 hours ago, AnonymBruker said:

Begynte da de var 2,5 år (tvillinger). Vi hadde rolige dager. Mye ute på tur. Var også i svømmehall og noen ganger i åpen barnehage. Fant andre med barn på samme alder som vi hadde noen møtepunkter med. Viktigste var å ikke ha for mange avtaler. 

Anonymkode: e44d7...959

Misunner dere som kan ha rolige dager med små barn! Min var så aktiv og urolig, kravlet kjemperaskt fra 7 mnd og gikk fra 11 mnd. Fra 13 mnd til barnehagestart rundt 18 mnd så var det full fart fra tidlig morgen. Om vi ikke lekte nok eller gikk ut eller hadde avtaler og aktiviteter så løp hun i ring i stua... For meg var det viktig å ha avtaler hver dag for å komme oss ut av huset, ha noe å gjøre, møte andre voksne osv. Og det virket som at barnet også trivdes med å få treffe andre barn og se noe annet en stua hjemme :)

Jeg var bare hjemme med min til 18 mnd (pappaperm fra 7 mnd til 11 mnd ca og så hadde jeg ulønnet et halvår) men vi møtte andre med barn hver uke, venner eller barselsgruppa. Vi var på babysang frem til hun ble for urolig og utålmodig til det. Masse på lekeplasser rundt omkring i nærområdet. LilleLab "lekeland" for de minste. Gikk på babysvømming men tror det var ferdig rundt 11 mnd alder, men det likte hun godt. Var et par ganger i svømmehallen etter det. Besøkte eller hadde besøk av besteforeldre ganske ofte (pensjonister). Trillet tur og gikk i butikker og fikk unna ærend på dagtid (trivdes ganske godt i vogn så lenge det ikke ble for lenge om gangen). Iblant gikk vi på cafe og så tok jeg en rask kaffe og bolle mens hun spiste maten sin der. Ellers lekte vi og en del hjemme, lekte med lekene hennes, leste bøker, sang masse sanger og sånt. 

Anonymkode: b36e7...772

Skrevet

Jeg var hjemme med min til hun var 2 og stortrivdes med det. Bodde i en større by på den tiden, så det var mye å finne på. Babysang, åpen barnehage, badebasseng.  Mange lekeplasser å velge mellom.  Hun likte seg også godt hjemme. Hun har alltid vært rolig av seg, så det var ikke slik at hun gikk på veggene hvis vi var inne en dag. Det varierer jo en del fra barn til barn. Det var aldri et problem å få tiden til å gå. 

Anonymkode: b2479...9ff

Skrevet

Ingen av våre begynte før etter at de var 2 år og det har jeg aldri angret på. Vi var mest hjemme, altså inne eller i hagen, eller på lekeplasser. Det var også åpen barnehage en dag i uken, men det benyttet vi oss ikke særlig av og så vet jeg mange drar på babysang, i svømmehallen eller finner andre som er hjemme med barn og vil treffes.

• 1 måned senere...
Skrevet

.

Anonymkode: 52440...9c4

Skrevet

Hvis du kan og har lyst så burde du gjøre det. Men det går fint å ha en 1 åring i barnehage å, selv om det føles litt trist. Min begynte når han var 1 år men hadde korte dager, jeg var veldig fornøyd med barnehagen da, hun ene som jobbet der var helt fantastisk ❤️

Anonymkode: 7772c...8fc

• Hjerte 1
Skrevet

Mine var 1,5 år og 1 år og 10 måneder da de startet. 1 år og 10 måneder ble noe lenge, da var jeg veldig klar for å starte på jobb igjen, men 1,5 år var perfekt - synes jeg.

Vi koste oss så mye! Hun var en «soveunge» så vi lå i senga til 09-10 og hadde så herlig start på dagen.  Vi gikk på café, var mye ute. Bare gikk rundt i parker, skog, lekeplasser. Spiste ute i naturen, badet, gikk i åpen barnehage. Tiden gikk fort og vipps så var det august og barnehagestart. 

Aldri angret på dette :)

Anonymkode: df42c...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...