Gå til innhold

Monja og monjamannen 30. august 2003!

monja

Anbefalte innlegg

Hei Monja!

Har sittet og lest litt i dagboka di - arti :D

Har sett at du skal forsegle invitasjonene med

lakkstang i gull, og hjertestempel, og da lurer jeg

på hvor du har fått kjøpt det? Jeg har også tenkt den samme

tanken, men har funnet bare rød lakkstang, og alle mulige andre stempelmotiver enn hjerte... Det er jo hjerte jeg vil ha!

Håper du kan hjelpe meg :D

Lykke til vidre med planlegginga!

Klæm fra K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så koselig med besøk da jenter :D Jepp, jeg har bursdag 10. august. Det er en skikkelig fin dato det..... :ler2:

Lakkstang og hjertestempel har jeg kjøpt hos PanduroHobby, men jeg har sendt deg en pm på det. Håper du finner det du leter etter - og lykke til med planlegginga :D

Trodde jeg hadde gjort meg ferdig med gjestelista for et par dager siden, jeg, men nå har jeg kutta ned litt til :-? . Så nå er det en total på "bare" 110 personer. Det er jo masse folk likevel det. Og siden de fleste kjenner hverandre godt fra før kommer det nok til å bli moro. Ikke bare for oss, men for dem også :ler: . Og det at jeg kanskje ikke klarer å snakke med alle iløpet av kvelden tar jeg alldeles med ro. Jeg skal nok få tid, for kjolen min er uegna til dansing, og da blir det nok masse tid til å "mingle" litt.

Vi har fortsatt ikke fått pris på maten, men skal ringe dem i morgen... :x At det blir "kompispris" gjør det jo bedre. Jammen godt det finnes kontakter i ulike bransjer.

Skal også bestille blomster og kake snart. Og så skal vi ha fotograf til å ta et lite album med "actionbilder" fra vielsen, så han må vel bestilles snart. Tror han skulle ha 500 kroner for det. Resten av bildene skal vi ha en såkalt amatør til å ta. Tror det kan bli bra jeg. Skal fotograferes med både digialkamera, speilreflekskamera og to andre kamera, så det blir nok bilder. Vi skal også bruke digitalkamera til å fotografere gjestene etterhvert som de kommer, og så redigere det om til sort/hvitt, og så ha det i gjesteboka vi skal lage. Alle gjestene får skrive sin hilsen, og så setter vi inn bilder av dem over. Tror det blir kjempebra. :D

Siden jeg ikke vil ha noe ordinært album fra bryllupet, men en scrapbook, istedet tror jeg at jeg kjøper et album der jeg får plass til gjestedelen først og så kanskje resten av bildene og litt tekst etter det. Er sikkert mye enklere å ha det samlet i en bok. Men jeg ikke nei....Vi får se om jeg finner noen egnet album når jeg drar til Oslo.....

Nå får jeg håpe at alt går på skinner framover, og at jeg endelig er ferdig med å justere på gjestelisten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Tusen takk for at du skryter om kjolen min, Håper *blir jo helt forlegen jeg....*

Idag ble det klart at middagsavtalen gikk i dass.....knurr :frustrert: Så nå må vi finne en annen løsning på den....jaja....

Vi ringte også på klær til sambo idag. Det finnes hele tre butikker som driver med dress og herreklær i byen ,og to av dem hadde aldri hørt om diplomatfrakk før :forvirra: . "Ehhh, sånn nesten ned til knærne dressjakke vet du" stotra sambo - "Nei, det har vi ikke" var svaret. De gidda ikke å sjekke om de kunne skaffe heller engang :fy:

Men så ringte vi til dem som omtaler seg selv som spesialister på dress... De hadde vettu :hoppe: og for både jakken og buksa kosta det 3100 kroner. Mulig at jeg er helt på bærtur nå, men det var ikke så ille det vel? Nå aner jeg ikke hvilket meerke det var, men det er liksom ikke vesentlig heller da. Så nå blir det sort jakke/bukse, grå vest og hvit skjorte på gutten. Hadde det bare vært like enkelt for meg - sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag dro vi til gudmora mi, som jobber på ei blomstersjappe her, for å finne blomster til bryllupet. Så nå er den bestemt - det ble en enkel bukett med roser, eføy og brudeslør. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en bukett med hvite roser jeg da, men kanskje det blir teit med hvite roser og brudeslør? Alt det blir alt for hvitt? Skal innom i morgen for å bestemme det endelig og da skal jeg høre med de. Og så skal vi ha tre små brudepikebuketter med bare tre roser og litt brudeslør, og fem knapphullsblomster. Sambo skal jo ha, han har to forlovere og vi har to fedre, så....Alt dette kom på mellom 2000 og 2500 kroner. Vi skal ikke bestille kirkepynt fra dem for det skal vi lage selv av ting vi finner ute. Mamma er en kløpper på sånt, og til begravelsa til farmora mi hadde hun laga all pynten i kirka.....Hun babler allerede om furu og rogn så vi får se. Det er jo ikke mye av blomster igjen utenørs den 30. august, så....

Skal også prøve å ta kontakt med hun som skal sy kjolen min snart. Tenk, det er 8 mnd igjen, og jeg er er stressa for at den ikke skal bli ferdig i tide...hihi. Neida, det er nå helst prisen jeg sikler etter. Blir det dyrere enn å bestille den gjør jeg heller det. Skal ta mål og maile henne i morgen så hun kan regne ut hva stoffet kommer til å koste etc. Jammen meg mye man skal huske også....

Vi holder nemlig på å skrive budsjett gitt....Nå skal pengene virkelig få bein å gå på :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt blomster idag :D Det ble en nydelig bukett med creme roser, brudeslør og eføy....Det ble ikke så hvitt som jeg trodde likevel, så jeg gikk for creme jeg. Men så har jeg tenkt myyyye til og fra og da. Hadde med bilde av kjolen min nedover idag så de fikk se den også. Så nå henger jeg på tavla deres over kommende bruder :D I tillegg blir det 5 knapphullsblomster og 3 brudepikebuketter. Kom på mellom 2500 og 3000 sa de, og det synes jeg ikke er så veldig dyrt akkurat.

Det har blitt så virkelig nå. Jeg kan nesten ikke tro at det snart går mot lysere tider, og at dagen kommer nærmere og nærmere. Før jul var det på papir, men nå er det liksom begynt å vokse litt. Spennende.....

Var innom min kommende svigermor idag, og hun foreslo at hun, monjamannens pappa (de er skilt), mine foreldre og vi spleiser på middagen. Da blir det ca 1300 på hver - totalt 5200 kroner. Det hadde vært toppers da, men vi må nok diskutere det med de andre først. Da skal vi i såfall be alle tanter og onkler på middagen også.....Huff, for et styr. Heldigvis er det rimelig lenge til da, så vi har tid til å forandre enda en stund. Fram og tilbake er like langt...... :lol: Kanskje vi skal be foreldrene våre på "planlegge bryllup kaffe" en kveld? Hadde i såfall vært skikkelig kos det da.

Nå har jeg også begynt å lure på om jeg skal sende bestiling på kjolen framfor å få den sydd, men da må jeg sikkert kjappe meg, så jeg får den i god tid. Aner ikke hvor lang tid det tar jeg.....Skal maile dem etterpå tenker jeg.

I morgen skal vi innom lokalet vi skal ha festen. Skal se på bordene, finne ut hvordan vi skal ha det, skissere og prøve å lage bordkart. Skal også lure med meg det digitale kameraet vårt så vi får tatt litt bilder. Kan være greit å ha til senere så vi ser hvor bord ol skal plasseres.

Det var iallefall dagens gjøremål i forbindelse med bryllupet. Synes vi har kommet godt igang jeg. Skal lage ferdig innbydelsene i helga også så er jeg ferdig med det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte mail til henne med kjolen i USA, men nå tviler jeg igjen, for jeg har akkurat fått mail fra henne som skal sy den her - hun kan begynne på skjørtet nå..... :hoppe:

Skal sende over målene mine i morgen, så får vi se hva det blir til - jippi, vi er igang..... :hoppe:

Lurer bare på prisen jeg :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEIIIII!!!!! Har printa ut alle innbydelsene......*stolt av meg selv altså* Nå gjenstår bare å sette dem sammen til noe kreativt da :lol: Tenkte jeg skulle gjøre det i kveld og jeg. Ikke mye søvn på meg nei....

Vi var på Vic og titta på diplomatfrakk idag og monjamannen syntes den var kjempefin. Dessverre var den de hadde der litt for liten for min bredskuldra brudgom så de må bestille opp noen til :ler: Og den de hadde var sort, noe han ikke ville ha. Nå ville han ha grå dress med sort vest istedet. Det kan jo bli skikkelig stilig det. Og sorte sko såklart. Så i februar skal noen av de første kronasjene få bein å gå på. :lol:

Har sendt over mål til hun som skal sy brudekjolen min idag. Hun skal visst begynne på skjørtet nå tror jeg. Det blir i brudesateng og organza. Blir sikkert kjempefin. Så håper jeg hun gjør den hel istedet for todelt som originalen er. Hadde vært kjedelig om den "sprekker" opp midt under bryllupet også. :oops:

I morgen skal vi besøke lokalet vi har leid for å ta litt bilder, skissere litt og se hvordan bordene er. Skulle egentlig idag, men det ble visst ikke. Alt for travelt til det..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Monja!

Tenkte jeg skulle skrive en hilsen her i dagboka di! Du er så produktiv, blir helt svett av å lese dagboken din! Strever selv veldig med å finne ut hvordan vi vil ha invitasjonene nå... Vanskelige greier! Buketten din høres flott ut, kanskje mest fordi den virker litt slik jeg ønsker min! Kjolen din er også veldig fin! Den er litt anderledes, og det er stilig! Min kjole er veldig meg, veldig klassisk, og veldig krevende! Gleder meg til å stå brud :D Dagene kan liksom ikke gå fort nok!

Lykke til videre i planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Solstrålen! Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi. Lykke til videre i planleggingen.....

Nå er invitasjonene nesten ferdige, men når jeg går gjennom gjestelista og sjekker (for n'te gang) navnene der mot dem jeg har skrevet innvitasjon til tror jeg at jeg har glemt noen - grøss :o Så nå må jeg sjekke en gang til og eventuelt printe ut noen til.....høh..... :x Satt i hele går kveld og forsegla dem med lakk og stempel, og jeg som trodde at en lakkstang var nok. Hvor feil kan man ta :lol: Så nå har jeg kjøpt en til og skal ta resten før jeg drar på jobb igjen i 14 tiden. Har ca en time på meg da.

Vi var ute i lokalet vi har leid på søndag og parkerte bord slik vi kan tenke oss å ha dem. Men på grunn av at det forhåpentligvis kommer masse folk ble det fryktelig trangt med småbord for 4-6 stykker. Så for å frigjøre mer dansegulv satte vi sammen til "små" langbord på 10-14 personer istedet. Tro om ikke det blir litt mer sosialt likevel? Kanskje vi klarer å blande folk litt også. Så satte vi bordet vi skal sitte ved i en krok slik at vi har toppers utsikt mot alle, bortsett fra ett 14 manns bord vi ikke kommer til å se. Ja ja, vi får ta den endelige avgjørelsen når foreldrene våre skal være med. Kan ikke se for meg at mamma bare skal gå å nikke uten å si noe i det hele tatt :ler: Hun har som regel alltid noe hun skulle ha sagt hun.....

Vi talte til og med teskjeer..... :hoho: Men det var jammen ikke så teit det, for det mangla 5 stykker.....hva om vi ikke hadde oppdaga det før på bryllupsdagen? Gosh, det hadde blitt et problem det :o Nå kan vi iallefall ta med noen hjemmefra eller noe.....Ellers var det nok av det meste....

Og prisen på kjolen? Mellom 5000 og 6500 kroner. Ikke noen upris synes jeg. Sydd på mål, og antakeligvis i hendene mine før påske. Gleder meg masse.

Men nå må jeg gjøre ferdig invitasjonene......og kanskje begynne å levere ut noen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Monja!

Jeg vil bare at det er koselig å lese i dagboka di :oops:

Har ikke ordna meg selv, men kanskje jeg skulle ha gort det??

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann K.

Du burde absolutt skrive bryllupsdagbok :D Jeg skal printe den ut og ha den i albumet vi skal lage i forbindelse med bryllupet. Koselig det blir med alle de fine hilsenene fra andre, og minnene fra hvordan vi planla.... Så jeg anbefaler det på det sterkeste :D

Nå har vi levert ut de første innbydelsene :D Vi fant ut at vi skulle ta en runde med dem i går kveld, men enda er det mange igjen da. Noen må jo sendes, men jeg gidder ikke å bruke 300 kroner i porto når mesteparten kan leveres i lokalområdet. Da stikker vi heller innom med dem - og det er ingen som har sagt "nei" enda da :D

Og i helga skal jeg se litt mer på bordkortene. De er sånn halvferdige, men jeg skal ha en liten detalj på dem som jeg kom på igår. De er laget av marmorfarget (lys lilla/rosa) papir, med en rose i lilla eller lys lilla og perler i et hjørne. Rundt denne "buketten" er det knytt en hvit sløyfe, men nå skal jeg lime på doble hjerter i gull under dem igjen. Det blir så søtt. Så skal jeg skrive navn med sølvtusj, og henge den på glassene med en liten sølvfarga klesklype.....Blir bare såååå nusk tror jeg :kyss:

Vi ordna også bordplasseringa til middagen i går. Det ble et E-bord med plass til 55 personer. Faktisk ble jeg veldig fornøyd jeg :Nikke: Så nå er det bare å tegne det opp og planlegge pynt o.l, men det får vente litt....

Vi eer inne i en sånn nedoverbakke igjen nå. Må holde igjen litt så det ikke går for fort fram :ler:

Sjekka priser på trykksaker idag. Vi skal designe egne kirkeprogrammer og festprogrammer, og maila layouten til et trykkeri her. For å få pris da. Og da må man jo ta i betraktning at alle kommer. Altså: 110 eksemplarer av hvert......Da ble prisen (inkl mva)....Kirkeprogram 11.82 kr pr stk..... Festprogram 50 kr pr stk. Og totalsummen: For kirkeprogram 1300 kroner og for festprogram 5500 kroner :sjokk: Tror vi satser på å lage dem selv jeg - slik vi egentlig hadde tenk.....hihi..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for koselig hilsen i min dagbok! Min forlovedes bror har akkurat fått barn nummer tre, så vi har babykosen felles!

Lykke til med planleggingen videre!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja!

Koselig å lese bryllupsdagboken din!

Det er litt godt å vite at det finnes andre giftesyke enn bare meg. Vi skal gifte oss helga før deg. Jeg har vært på begge brudeshowene i Trondheim, og det ga meg en masse inspirasjon til planleggingen!

Lykke til videre!

Hilsen Johanne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lykke til med planlegginga Johanne. Det er ikke lenge til nå nei. Tiden går så innmari fort.

Fikk telefon fra hun som syr kjolen min for et par dager siden. Trodde jeg fikk den til påske, men nå kommer den kanskje alt i februar. Blir kostende mellom 5500 og 6000 og det er ikke så ille det. Og så har mamma sagt at hun kommer til å betale 5000 kroner på den :D Jeg hadde ikke forventa det, men hun overraska meg totalt der gitt. Jeg ble bare kjempeglad jeg. Nå blir det litt mer å rutte med andre steder.

Hun sa også at hun skulle betale middagen delvis, samt å steike kjøttkaker som vi skal ha i tillegg til steika. Det blir flott det da. Hun en nå snill og ja :wink:

Vi har også regna litt på alkoholforbruk idag. Hørte med et vennepar av oss som gifta seg i sommer. De hadde 130 gjester og da gikk det med

10 kasser øl (som ble for lite)

50 liter sprit (alt inkludert)

20 flasker vin (hadde bare til maten de)

Vi skal ikke ha mer enn 110 gjester, men har beregna følgende:

10 kasser øl

3 kasser "rusbrus"

15 flasker hvitvin

20 flasker rødvin

30 liter sprit (alt inkludert)

vet ikke helt hvordan vi skal beregne det, for noen er mest glade i øl, andre i vin osv. Da får vi heller returnere det som blir til overs da. Heldigvis for at det går. Og summen på alt dette? ca 9000 kroner...... Vi skal kjøpe inn det underveis. Vi begynner med 10 flasker hvitvin i februar. Så får vi se hva vi får råd til innimellom strømregninger og kommunale avgifter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen min er ferdig.......jippiiiii :hoppe:

Hun som har sydd den ringte akkurat nå og fortalte at nå hang den på dukken hennes, og venta på å bli pakka og sendt. Så det blir den i morgen. Og til en fornuftig pris - 5800 kroner. Det var jo ikke ille i det hele tatt. Og siden den er sydd på mål regner jeg med at den passer meg perfekt (selv om jeg har tatt av noen kilo i det siste tror jeg ikke at jeg har forandra meg så mye siden målene ble tatt :wink: ). Og det beste av alt - mamma har sagt hun skal betale den. Uansett tror jeg det kom litt brått på henne dette. Hun hadde nok ikke forventa at den kom før til påske. Ja ja, men jeg gleder meg masse til å se den. Hun sa at den var alldeles nydelig iallefall :D

Og nå over til reklamen:

Randi som sydde har hjemmeside også hun - anbefales

Oppdaterer når jeg har prøvd og alt er klart.....gleder meg gleder meg.... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har endelig fått kjolen...... :hoppe:

Nå henger den pent og pyntelig i skapet mitt. Måtte jo bare prøve den da jeg fikk den og som jeg trodde var den for stor. Den er todelt, og må sys inn relativt mye i livet. Den falt jo ned på hoftene og det var ikke så veldig vakkert akkurat - "sæggekjole" :ler:

Men den skal sys inn til sommeren så det ordner seg nok.

Og så har sambo funnet klær også, og DA ble jeg bare imponert altså. Han har gått og kverna om at han skulle ha seg ny dress til bryllupet, men nå har han kommet på andre tanker. Han vil giftes i NORSK FOLKEDRAKT tror jeg det het. Med bunadssko og greier.....Jeg fikk se bilde av drakten og den var kjempefin. Tror han blir flott i den. Jakke, bukse, vest, skjorte, tinnknapper, bunadssko.....puh....Han blir så flott. Og så er det jo litt spesielt da. Vi skal skaffe en slik til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.....forandringer igjen. Skulle egentlig ikke ha vin på festen, noe som virker vanlig, og som jeg synes virker helteit....Men nå har vi kommet fram til at vi skal lage vin selv :D Blir jo mye billigere det. Da kommer 96 flasker på 1200 kroner, og det er jo mer enn nok drikke for tørste trøndere....Tenker også på tanken om å lage øl selv, men det er ikke helt bestemt enda. Kan hende vi kjøper i Sverige. Vi får se. Til middagen skal vi ha "pol vin" :D Det har svigerfar bestemt :ler:

Vi måtte jo krympe inn på budsjettet nå som motoren klikka, men det virker da som om vi skal klare det likevel. Mamma og pappa betalte kjolen, så trenger jeg ikke å tenke på det iallefall. Den henger nå der og venter..... :D

Vi har en løsning på det meste da. Middag til 50 personer kommer på totalt 2500 kroner tenker jeg. Og så kutter vi desserten og tar kaker som dessert istedet. Dette fordi at kaffegjestene kommer så tidlig. Men de fleste er enige om at det er en OK måte å gjøre det på, så greit. Sånn blir det. Vi skal servere småsteik etter svigerfars oppskrift istedet for steik. Mye bedre og ikke så vanskelig å få til. Blir iallefall ikke tørr :ler: Kan faktisk lages dagen i forveien......juhuuuu.....

Vi har også vært og titta på duker og servietter idag. Fant en nydelig duk på rull faktisk, og den kjentes ut som en hvilken som helst stoffduk. Så det blir sånne. 400 kroner for 25 meter duk. Det kan man jo leve med.... he he :ler: Og servietter som skal brettes :evil: Både duken og serviettene er i en creme farge - som kjolen min, og blomstene. Ellers skal vi pynte med sølv, grønt og telys. Enkelt men stilfult. Det blir skikkelig fint. Så nå er det bare å legge seg i hardtrening med tanke på brettinga....puh. Men det er bare 6 mnd igjen, så det er bare å stå på.

Vi skal nok ro det i land på ett eller annet vis.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å få nella.....Blir festen vår for lang? Er det virkelig mulig? Nå er nesten alle innbydelsene ute og da får jeg den store skjelven..... :o Kaffegjestene kommer alt klokka 17.00, og det er jo fryktelig tidlig det da. Iallefall når jeg begynner å lese om hvordan dere andre skal ha det.......

Men vi hadde liksom planer for dette også vi da - selv om vi ikke skal følge noen tidsplan til punkt og prikke.....

17.00 - gjestene begynner å komme. Skal henge fra seg klær, skrive i gjesteboka, fotograferes av vertskapet (stakkars dem), prate litt, kanskje ta seg en røyk (som de må gjøre ute) og bordene skal ryddes og lages om til kaffebord. Vi satser på at dette tar omtrent en time.....

18.00 - gjestene går til bords, vi skal ha noen sanger, spiser kaker og prater sammen. Håper gjestene koser seg.....

20.00 - alkoholen kommer på bordet.....musikken starter med bryllupsvalsen, festen er i gang.....

22.00 - broren min har ordna med fyrverkeri som skal sendes opp klokka ti, om ikke det blir for tørt i været (og ikke minst i gresset.... :wink: )

22.20 - fyrverkeriet skal være slutt nå.....festen fortsetter.....

HJELP! Blir det for lang tid? Kommer de til å kjede seg? Vi har masse god dansbar musikk hele kvelden! Og den største bekymringen.....tar alkoholen slutt?? Vi snakker om trøndere her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...