AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #21 Skrevet 13. september 2023 Forundret.. skrev (1 time siden): Ok. Jeg vet Apotek1 har ofte andre priser på nett enn det de har i fysisk apotek, man kan ta det på klikk og hent og få nettprisen. Har du sjekket det? Dessuten så tror jeg du kan få trumfpoeng i tillegg hvis du registrerer kortet ditt hos dem. Sikkert ikke dumt om en ender opp med å betale tusenvis av kroner. Huff, jeg tror jeg hadde barbert bort alt bare for å være sikker på å gå kommet til. Dem har det! Kjøpte nix krem i tilfelle og nett koster 279kr + ca 29kr frakt og i vanlig butikk 479kr😬 Anonymkode: 7e317...bdf
Forundret.. Skrevet 13. september 2023 #22 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dem har det! Kjøpte nix krem i tilfelle og nett koster 279kr + ca 29kr frakt og i vanlig butikk 479kr😬 Anonymkode: 7e317...bdf Oi, det var en vannvittig prisforskjell! Jeg vet at noen lusemidler, ormemiddel ( sånne typiske småbarnsgreier man kanskje trenger om man har barnehagebarn), canesten, og diverse fuktighetskremer, bilsyketabletter, paracet osv er mye rimeligere på apotek1.no. og det som er spesielt er at man får også nettprisen om man tar det på klikk og hent. Det tar vanligvis en time og så er det klart. Det er jo faktisk mer arbeide for det fysiske apoteket ved klikk og hent enn hvis man møter opp på tar det ut av hylla selv.. Med litt planlegging ved å bestille før man drar til apoteket så sparer en litt penger.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #23 Skrevet 14. september 2023 Forundret.. skrev (På 13.9.2023 den 11.16): Men sies det ikke at en må ha hatt kontakt over lenger tid for å bli smittet? Har hørt at det må til med kroppskontakt i en halvtime eller no sånt. Kan en for eksempel bli smittet av å sitte lenge i et tog, buss eller flysete etter at en skabbete person har sitter der før en? Man skal/må jo vaske klær å alt mulig på minst 60 gr så vil tro det smitter av litt forskjellig da å ikke bare kroppskontakt (over 15 har jeg lest). Feks sofa ? Eller sengetøy ? Håndduk (feks tørke hender etter toalettbesøk hos noen andre) Så vil tro fly/buss/togsete også ja. Så nei umulig å si egentlig… Anonymkode: 899b4...f12
Forundret.. Skrevet 15. september 2023 #24 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man skal/må jo vaske klær å alt mulig på minst 60 gr så vil tro det smitter av litt forskjellig da å ikke bare kroppskontakt (over 15 har jeg lest). Feks sofa ? Eller sengetøy ? Håndduk (feks tørke hender etter toalettbesøk hos noen andre) Så vil tro fly/buss/togsete også ja. Så nei umulig å si egentlig… Anonymkode: 899b4...f12 Ja, det var det jeg også leste her tidligere. Var derfor jeg konkluderte at det må vel da være mulig å bli smittet på reise for eksempel. På sommerstid så er jeg folk stort sett lett kledde så det å overta ett flysete som noen smittede har vært oppi over lengre tid må jo være smittsomt..
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #25 Skrevet 15. september 2023 Symptom etter at man er blitt smittet kan ta litt tid. Viser seg oftest på hendene først mellom fingrene. Jeg har hatt skabb 2 ganger, dessverre… Utrolig kjedelig og kløen er helt grusom. Hadde det siste gang for 7 år siden. Fikk salve på resept som jeg smurte over hele kroppen. Det som er «stress» og «styr» med skabb er at alt av klær, sengetøy osv. må i «karantene» for at skabben skal forsvinne. Jeg jobber som helsepersonell og var på kurs herom dagen der de snakket om blant annet skabb. De sa at klær og sengetøy osv. bør vere i karantene i 1 uke eller mer, for å bli kvitt skabben. Da jeg hadde skabb ble jeg fortalt at man skulle fryse ned klær osv. Men det gjør bare at skabben fryser og går i dvale, og blomstrer igjen ved romtemperatur. Så ikke gjør dette, det har ikke noe for seg. Anonymkode: 9bac1...261
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #26 Skrevet 15. september 2023 Jeg merker mindre kløe nå etter en runde med salve. Synes det er rart de anbefaler frysing om det ikke holder… Blir gal. Jeg må bli kvitt dette, jeg kan ikke holde meg unna barn og barnebarn i evigheter 😬 Har vasket klær og hengt de bort, kommer til å vasker alt som kan vaskes på 60 gr på det lenge (da tenker jeg på tøy som det står 40 på men som kanskje likevel tåler 60) og sengetøy og håndduker på 90 (det er værstinger leste jeg) også være flink å la ting henge lenge etter vask. Er glad det ikke er vinter m alt ekstra av ulltøy og utetøy/luer/votter det fører med seg 🤨 Anonymkode: 899b4...f12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #27 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg merker mindre kløe nå etter en runde med salve. Synes det er rart de anbefaler frysing om det ikke holder… Blir gal. Jeg må bli kvitt dette, jeg kan ikke holde meg unna barn og barnebarn i evigheter 😬 Har vasket klær og hengt de bort, kommer til å vasker alt som kan vaskes på 60 gr på det lenge (da tenker jeg på tøy som det står 40 på men som kanskje likevel tåler 60) og sengetøy og håndduker på 90 (det er værstinger leste jeg) også være flink å la ting henge lenge etter vask. Er glad det ikke er vinter m alt ekstra av ulltøy og utetøy/luer/votter det fører med seg 🤨 Anonymkode: 899b4...f12 Skabb liker ikke ull mener jeg Anonymkode: 7e839...6eb
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #28 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skabb liker ikke ull mener jeg Anonymkode: 7e839...6eb Tar ikke sjansen mtp ull likevel jeg nei. Men vaske det på 60 gr går jo ikke. Så blir vasking og frysing samt henge vekk. Anonymkode: 899b4...f12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #29 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar ikke sjansen mtp ull likevel jeg nei. Men vaske det på 60 gr går jo ikke. Så blir vasking og frysing samt henge vekk. Anonymkode: 899b4...f12 Ja legge det vekk et par uker burde holde Anonymkode: 7e839...6eb
Sofakona Skrevet 15. september 2023 #30 Skrevet 15. september 2023 Hva med leker, jakker, tepper, sofa, stoler etc? 😨 må alt dette også vaskes på 60? Kan skabb hoppe? Om de overlever 1 uke..da høres det ut som beste hadde vært å reise bort 1 uke? Men la oss si man gjør dette og drar på hytta...kan det bli skabb på hytta etter man har smørt seg? Og etter 1 uke vil all skabb dø? Uten da vaskes.. Dette er jo største mareritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå