AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Nei, jeg er ikke 14 år. Jeg er godt voksen. Men jeg synes likevel noen ganger det kan være vanskelig å navigere de "sosiale koder" på sosiale medier. Jeg har nettopp prestert noe. Jeg har fått til og bestått et kurs jeg har jobbet en del for, og la det ut på min FB-side. Jeg har fått en del kommentarer, som selvsagt er veldig kjekt. Noen av dem er et generlt "Gratulerer" mens andre kommentarer er mer av typen "Gratulerer så mye, jeg vet du har jobbet for dette!" Er det innafor å trykke Liker på førstnevnte kommentar og Hjerte på den siste? Jeg stresser med å forskjellsbehandle noen, samtidig vil jeg vise at jeg legger merke til de som skriver noe ekstra. Anonymkode: 1e4c3...bad
Bombasi Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 (endret) Du presenterer en "problemstilling" som mange innimellom står ovenfor. Også når det gjelder bursdagshilsner. Hvem liker man og hvem hjerter man, særlig når man ønsker å vise litt ekstra til noen som legger i det ekstra. Ikke kan du kommentere de som legger i det ekstra heller, og så la være hos resten... Så jeg har gått for at enten trykker jeg liker på alle, eller hjerter på alle. Ironisk nok så sitter det alltids en eller flere som legger merke til "forskjellsbehandlingen" og tar seg nær av det. Gjerne begge veier! Noen forventer kanskje en ekstra reaksjon på det lille ekstra... Så man kan ikke gjøre alle til lags. Ja nei, godt spørsmål. Kanskje svaret er å gi faen? Altså gjør som du vil og tenker. Er tross alt din vegg og ditt innhold. Endret 11. september 2023 av Bombasi 3 1
nordlending Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det innafor å trykke Liker på førstnevnte kommentar og Hjerte på den siste? Jeg synes det. 1 2
Mariehøna Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg er ikke 14 år. Jeg er godt voksen. Men jeg synes likevel noen ganger det kan være vanskelig å navigere de "sosiale koder" på sosiale medier. Jeg har nettopp prestert noe. Jeg har fått til og bestått et kurs jeg har jobbet en del for, og la det ut på min FB-side. Jeg har fått en del kommentarer, som selvsagt er veldig kjekt. Noen av dem er et generlt "Gratulerer" mens andre kommentarer er mer av typen "Gratulerer så mye, jeg vet du har jobbet for dette!" Er det innafor å trykke Liker på førstnevnte kommentar og Hjerte på den siste? Jeg stresser med å forskjellsbehandle noen, samtidig vil jeg vise at jeg legger merke til de som skriver noe ekstra. Anonymkode: 1e4c3...bad Jeg pleier å gi alle en tommel/hjerte og så til slutt en egen melding hvor jeg sier "takk for alle hyggelige kommentarer" eller "takk til alle som" etc 😊
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 1 hour ago, Mariehøna said: Jeg pleier å gi alle en tommel/hjerte og så til slutt en egen melding hvor jeg sier "takk for alle hyggelige kommentarer" eller "takk til alle som" etc 😊 Det er hva jeg også har pleid å gjøre, men jeg har lyst å gi en spesiell oppmerksomhet eller kommentar til de som kommenterer noe ekstra. TS Anonymkode: 1e4c3...bad 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Shit.. Du legger mye i lite. Må være slitsomt 😬😬 Anonymkode: 7206c...298 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Jeg hadde ikke tenkt over, og sannsynligvis ikke registrert om du hadde trykket "liker" på min gratulerer, og hjerte på en mer utdypende kommentar. Det som ligner mest, som jeg selv har stått overfor, er bursdagshilsner på fb. Jeg får ikke voldsomt mange, så jeg har pleid å takke alle med en melding under kommentaren. Og da skriver jeg typisk "tusen takk!" til "gratulerer", og mer utdypende til dem som skriver mer utdypende. Typisk, om noen slenger på at de savner meg og at vi snart må sees, så skriver jeg at jeg savner dem også, og ja, det hadde vært veldig koselig å sees snart. Jeg pleier også gjerne å skrive på et hjerte til dem som skriver en melding med veldig mange hjerter, smileyer med hjerteøyne og sånt. Anonymkode: b6127...cb0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 Jeg har tenkt på det samme mange ganger når jeg legger ut bursdagsinnlegg om barnet mitt som fyller år. Ti mine nærmeste har jeg lyst å like med hjerte, mens bekjente/ perifere har jeg lyst å like med tommel opp, men de siste månedene har jeg bare begynt å like alt med hjerte når de gratulerer meg med mitt barns bursdag. Jeg har selv blitt såret når jeg ser at nære venner liker min kommentar med tommel, mens de liker andres kommentar med hjerte, og da tenker jeg automatisk at de sikkert ikke liker meg like godt, derfor har jeg begynt å like alle med hjerte selv om det er kunstig for meg. Anonymkode: 0e473...a96
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 Trykk liker/hjerte på alle sammen, og så svarer du de som skrev ekstra fint i privat melding. Anonymkode: f2a30...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 Er dette virkelig noe folk legger merke til? Altså om man selv "bare" får en like, mens andre får hjerte? Anonymkode: 387ef...80c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dette virkelig noe folk legger merke til? Altså om man selv "bare" får en like, mens andre får hjerte? Anonymkode: 387ef...80c Man snakker tross alt kald tommel!👍🏻 Anonymkode: 8a130...d43
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Jeg hadde gjort slik du tenker. Trykket ‘Liker’ på vanlige gratulasjonsmeldinger og hjerte eller ‘omtanke’ emoji til dem som skriver ‘det lille ekstra’ som viser at de virkelig tenker på deg og bryr seg. Anonymkode: 30317...b12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har tenkt på det samme mange ganger når jeg legger ut bursdagsinnlegg om barnet mitt som fyller år. Ti mine nærmeste har jeg lyst å like med hjerte, mens bekjente/ perifere har jeg lyst å like med tommel opp, men de siste månedene har jeg bare begynt å like alt med hjerte når de gratulerer meg med mitt barns bursdag. Jeg har selv blitt såret når jeg ser at nære venner liker min kommentar med tommel, mens de liker andres kommentar med hjerte, og da tenker jeg automatisk at de sikkert ikke liker meg like godt, derfor har jeg begynt å like alle med hjerte selv om det er kunstig for meg. Anonymkode: 0e473...a96 Såret? Anonymkode: 20af4...f34
norw Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dette virkelig noe folk legger merke til? Altså om man selv "bare" får en like, mens andre får hjerte? Anonymkode: 387ef...80c Ja, naturligvis, uavhengig av hvem som har skrevet kommentaren og hvem som har likt. Bør prøve å unngå å gi ulik respons. 1
Mariehøna Skrevet 15. september 2023 #15 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 0.14): Det er hva jeg også har pleid å gjøre, men jeg har lyst å gi en spesiell oppmerksomhet eller kommentar til de som kommenterer noe ekstra. TS Anonymkode: 1e4c3...bad I see. Kanskje du kan sende en fin gif/bilde med tekst til i privat melding 😊
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #16 Skrevet 15. september 2023 Synes det er så unødvendig ved feks bursdagshilsener å takke ulikt. Greit nok man ikke har et nært forhold til alle, men det dummeste jeg ser er når noen har skrevet en hyggelig melding å får noe så enkelt som takk eller en tommel opp tilbake. Mens gjerne med andre så trykker de hjerte eller skriver smilefjes. Jeg tenker, er det vits å vise det utad? Nei. Anonymkode: f543b...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå