Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en gamer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en gamer og tenkte i utgangspunktet at dette ikke var et problem, han vier mye tid utenom til å være med meg og prioriterer å kommunisere og tilbringe tid når vi er sammen. Det jeg derimot stusser over er tidsbruken som går til spilling når vi ikke er med hverandre og mangelen på å ta vare på egen helse (inaktivitet). 
Er noe bekymret over at dette vil bli et problem dersom vi feks hadde blitt ett par og valgt å flytte sammen. Stort sett hele fritiden brukes til dette eller å dra på byen i helgene. 

Er dette liv laga? Føler jeg er noe dømmende og burde akseptere hans valg når det kommer til egen fritid, men jeg er i starten av 30-årene og vil ha en livspartner. Usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det

Anonymkode: a55f6...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg dater en gamer og tenkte i utgangspunktet at dette ikke var et problem, han vier mye tid utenom til å være med meg og prioriterer å kommunisere og tilbringe tid når vi er sammen. Det jeg derimot stusser over er tidsbruken som går til spilling når vi ikke er med hverandre og mangelen på å ta vare på egen helse (inaktivitet). 
Er noe bekymret over at dette vil bli et problem dersom vi feks hadde blitt ett par og valgt å flytte sammen. Stort sett hele fritiden brukes til dette eller å dra på byen i helgene. 

Er dette liv laga? Føler jeg er noe dømmende og burde akseptere hans valg når det kommer til egen fritid, men jeg er i starten av 30-årene og vil ha en livspartner. Usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det

Anonymkode: a55f6...f55

det er helt normalt å ha bekymringer og spørsmål i den tidlige fasen av et forhold. Å være åpen og ærlig med hverandre er nøkkelen her. Del gjerne bekymringene dine på en støttende måte, og lytt til hans perspektiv også. Dette kan hjelpe dere med å bli bedre kjent og finne ut om dere har en felles fremtid sammen.

Balanse er nøkkelen. Hvis din partner bruker mye tid på gaming, men dette går utover andre viktige områder i livet, som helse og forhold, kan det være lurt å ha en ærlig samtale om tidsfordeling og prioriteringer.

Være tålmodig og gi forholdet tid til å utvikle seg mens dere arbeider sammen for å forstå hverandres behov og ønsker. ❤️

Endret av Riktigper
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå er jeg eldre enn deg og ønsker meg menn som er eldre enn deg. Heldighvis er de færreste menn på min alder gamere…og godt er det. Jeg kunne aldri vært sammen med en gamer…kjenner jeg er mer enn nok irritert på avkommene mine når det gjelder gaming…😜😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan fortelle deg min opplevelse.

Jeg har alltid datet ikke gamere. Og de er konstant ute, alltid hos noen eller har besøk, du vet faen ikke hva de driver med. Og de skal alltid ut i helgene eller på ditten fotball eller datten golf. 

Så møtte jeg en gamer. Nå trenger jeg aldri bekymre meg for hvor han er eller hva han gjør eller om han har tid til meg. Og jeg digger det

Anonymkode: 2eb1d...4af

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er mann. Men det finnes kvinnelige gamere også.

nei det hadde ikke gått for meg.

• Liker 2
Skrevet

Tidligere gamer her. Som ser på det som en like bra hobby som alt annet folk driver med.

Men det hadde kommet an på balansen med tidsforbruk, hvor mye ellers vi hadde delt av interesse og emosjonell kontroll under gaming.

Men foretrekker et friluftsmenneske heller!

Anonymkode: b59dc...ede

• Liker 2
Skrevet

du holder sannsynligvis med på ett eller annet som partneren din ikke liker heller. 

men de oppretter sikkert ikke tråder her på Kvinneguiden om det...    

Anonymkode: 9796e...13b

• Liker 1
Skrevet

Et slikt forhold fungerer om begge har sine egne hobbier, feks han liker å game og du liker å se på netflix, være på KG, strikke, lese bok osv osv. Gaming er det samme som å bruke tid på tv, netflix, surfe på nett osv så gaming i seg selv er ikke noe problem. 

Men om det er slik at du er nødt til å bli sosialisert av ham ganske mye, så vil det ikke fungere. Gaming vil jo være hans alenetid fra deg, og det er mulig han har mer behov for sin alene tid enn det du har. 

Anonymkode: 9c9ef...f15

• Liker 5
Skrevet

Gamer selv som kvinne, men passer på å prioritere familien først, så husarbeid, og gaming hvis det er tid til overs (så det kan gå dager mellom hver gang faktisk). Mannen har reisejobb, så blir oftest når barna er i seng og mannen er på jobb. 

Anonymkode: 97a9e...721

• Liker 2
Skrevet

Ja, det kan jeg. Og det har jeg. Bodde sammen med en gamer i åtte år. Det gikk ganske fint. Men så hadde han og vi andre interesser utenom. Og jeg er (casual) gamer selv.

Syns det er en fin hobby, hvis man kan balansere den.

Anonymkode: 94d90...ddd

• Liker 2
Skrevet

Både min kone og jeg liker alenetid. Som oftest bruker jeg min til gaming. Men det blir jo bare en time eller to på kvelden. Kjenner meg ikke igjen i alle disse gamer-trådene på KG. Mye fordommer ute å går.

Anonymkode: 34f5d...4cb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg leste opp spørsmålet ditt høyt her og jeg svarte nei, men ble påminnet av samboer om at jeg er sammen med en gamer😅

Det finnes selvsagt forskjellige gamere. Min samboer gamer når alle pliktene er unnagjort , barna er lagt og jeg ikke er hjemme (jobber turnus). 

Men hadde min samboer prioritert spilling foran alt så hadde det vært uaktuelt. 

Vi har en løsning som funker for oss. 

Anonymkode: fff85...17d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Både min kone og jeg liker alenetid. Som oftest bruker jeg min til gaming. Men det blir jo bare en time eller to på kvelden. Kjenner meg ikke igjen i alle disse gamer-trådene på KG. Mye fordommer ute å går.

Anonymkode: 34f5d...4cb

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men bakgrunnen for mitt kommende svar er hva jeg har sett i familie, blant vennepar, kolleger.

Mange som gamer har dessverre et avhengighetsforhold til gamingen, og det vil vakke på seg. Gode ord og lovnader om at de ikke skal øke på, at de selvfølgelig vil kutte drastisk ned når de får barn osv. De fleste jeg har hørt om har erfart det motsatte, det øker, gamingen er en avhengighet og de reagerer på samme måte som andre rusavhengige når de ikke får ruse seg, det går utover forhold, familie, barn, søvn, helse.

Ts - dere bare dater foreløpig. I den fasen dere er i er det normalt å vise seg frem fra sin beste side, fordi man ønsker å gjøre seg attraktiv. I den fasen viser man også hvordan man prioriterer i hverdagen. Din prioriterer gaming så høyt at det går utover hans egen hygiene, og når han tar seg fri fra gaming - da går han på byen.

Hvordan tror du det ville være å være gravid med hans barn? Ha barn med ham?

Når man dater må man se en potensiell partner for det den er og hva den selv prioriterer og hva den viser og forteller om seg selv. Man kan IKKE tro at den potensielle partneren vil komme til å prioritere veldig annerledes eller endre seg mye fra det den er når man møtes. Det er altfor mange som brenner seg på det!

Anonymkode: 3c0e8...dc7

• Nyttig 1
Skrevet

Var sammen med en slik en. Det var greit så lenge vi ikke bodde sammen. Da spilte han jo ikke de timene vi var sammen, noe som også var ikke i hans bolig. Men da vi flytta sammen kom hans sanne jeg fram. Det var spilling, spilling og enda mer spilling. Null aktivitet og 'skyldte' på meg for å ikke være med venner, men heller spille.

Var dum og fikk en ungen med han også, men der er ingen samvær nå etter mange år. Da jeg forlot han, gikk han rett i offerrollen og saksøkte meeg og skulle ha hovedomsorgen og det var ikke måte på diagnoser han stilte på meg. Anklager om samværssabotasje kom så snart vi var ute av huset.

Så nei, gamere holder jeg meg laaaangt unna.

Anonymkode: 461ed...890

• Nyttig 1
Skrevet

Eg e ein gamer

Anonymkode: 90baa...418

• Hjerte 1
Skrevet

Absolutt ikke!!

Anonymkode: 27b2d...dad

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne aldri i verden blitt samme med en voksen som så mye som eide en playstation el.l. Er så glad min mann ikke driver med slikt. 

Anonymkode: 18d15...58d

• Liker 2
Skrevet

Ja,det kunne jeg. Var i mine yngre år samboer med en gamer. Mens hun gamet, gjorde jeg mine ting. 👍

• Liker 1
Skrevet

Det spørs jo helt på tidsbruken.

Jeg er kvinne og jeg gamer. I perioder kan jeg spille opptil 30 timer på en uke. I andre perioder kan det gå både 1 og 2 måneder der jeg ikke gamer. 

Anonymkode: 1635c...ef6

• Liker 1
Skrevet

Var sammen en i 13 år. Det var forferdelig. Så nei, absolutt ikke. Det var det eneste jeg krevde ved ny partner. 

Anonymkode: 76cde...66b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...