AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Det har begynt en ny (ung) kollega på jobb. Hun er under 18 år, og jeg er i tidlig 20-årene. Vi har fått vakter på samme dager, og vi pleier som regel å stenge stedet rundt klokken 23. Jeg har derfor tilbydd å kjøre henne hjem, siden hun bor 2-3 minutter unna meg, og det tar nesten 1 time å komme seg hjem fra jobb til hvor vi bor pga bussene går sjeldent på natta. Hun har vært veldig takknemlig for å kunne sitte på med hjem, siden foreldrene hennes ikke har lappen og kan dermed ikke hente henne. Det har gått fint å kjøre henne hjem, helt til sjefen min fikk vite at jeg pleier å kjøre henne hjem etter jobb. Han ba meg om å slutte å kjøre henne hjem siden det er upassende å kjøre en så ung kollega hjem. Jeg prøvde å forklare til han at jeg kjører hun bare hjem, og at det ikke er sånn at jeg "henger" med henne etter jobben. Men det brydde han seg ikke om. Han sa at jeg må slutte med det, hvis ikke blir det konsekvenser. I tillegg ba han meg om å la vær å si til henne at det var han som sa til meg å stoppe å kjøre henne hjem. Etter samtalen med sjefen fikk det meg til å undre på om det er rart av meg å faktisk kjøre henne hjem. Hun er bare tre år yngre enn meg, og jeg har alltid hatt et profesjonelt forhold til henne. Jeg likte ikke det sjefen min prøvde å indikere, så jeg spurte noen av de andre kollegaene mine om det er rart av meg å kjøre henne hjem etter jobb. Overraskende nok var de enige med sjefen min. De sa at jeg ikke burde kjøre hjem en så ung kollega, at folk kan tro noe annet og at det var rart osv. Jeg har så klart latt vær å kjøre henne hjem de siste ukene, og kommet med unnskyldninger som "jeg skal ikke hjem" eller "jeg skal hente noen så jeg har ikke plass i bilen" osv. Hun har vært forståelsesfull og latt vær å spørre om å sitte på de siste dagene nå. Men jeg har fått dårlig samvittighet. Hun bor jo tre minutter unna meg, men samtidig vil ikke jeg bli beskyldt for å være noe jeg ikke er. Hva tenker dere? Anonymkode: 32e7b...b5f
visp Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Herregud, dere er like unge. Selvfølgelig er det ikke rart. Og du sparer henne for utrolig mye reisetid. Veldig snilt:) 43 6
Phoenix Heart Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Syns ikke det er rart, men hyggelig gjort av deg. 23 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Det der har jo ikke sjefen noe som helst med. La henne sitte på hjem med god samvittighet. Si til sjefen at du er mer miljøvennlig når du kjører med passasjerer vs uten. Anonymkode: f3551...966 30 1
Nowayback Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 (endret) Sier litt om samfunnets utvikling når det er rart å kjøre en kollega hjem. Og aldersforskjell spiller da vel NULL rolle for om man blir kjørt hjem eller ikke. Endret 11. september 2023 av DelvisPresley 22 2
Bombasi Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 (endret) Jeg tenker at reaksjonene høres sprøtt ut. Det finnes vel ikke et eneste problem i verden med at to kolleger deler skyss på vei hjem. Skulle nesten bare mangle når situasjonen er slik den er, og du med bil tilbyr deg. Sjefen og andre kolleger burde være glad for det, for det hjelper kollegaen din. Dessuten er dette utenfor arbeidstid, så hva du/dere velger å gjøre blir opp til deg/dere. Hvis du vil bli venn med henne så er det faktisk greit det også. Høres ut som du jobber på en shady bakgårdspub i Russland med tanke på lederen og kollegaene dine. Endret 11. september 2023 av Bombasi 16
megda Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 (endret) Sjefen din har ingenting med dette å gjøre. Helt utrolig hvor frekk det er mulig å være! dette er en god gjerning av deg (uavhengig om du er tiltrukket av henne) og sjefen din burde klappe igjen kjeften sin. Ved neste skift sier så sier du at du kan kjøre henne hjem og at du ikke har gjort det i en periode fordi sjefen din mente det var upassende, men etter at du har tenkt deg om kom du frem til at han ikke har noe med ditt privatliv å gjøre. Endret 11. september 2023 av megda 16
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har begynt en ny (ung) kollega på jobb. Hun er under 18 år, og jeg er i tidlig 20-årene. Vi har fått vakter på samme dager, og vi pleier som regel å stenge stedet rundt klokken 23. Jeg har derfor tilbydd å kjøre henne hjem, siden hun bor 2-3 minutter unna meg, og det tar nesten 1 time å komme seg hjem fra jobb til hvor vi bor pga bussene går sjeldent på natta. Hun har vært veldig takknemlig for å kunne sitte på med hjem, siden foreldrene hennes ikke har lappen og kan dermed ikke hente henne. Det har gått fint å kjøre henne hjem, helt til sjefen min fikk vite at jeg pleier å kjøre henne hjem etter jobb. Han ba meg om å slutte å kjøre henne hjem siden det er upassende å kjøre en så ung kollega hjem. Jeg prøvde å forklare til han at jeg kjører hun bare hjem, og at det ikke er sånn at jeg "henger" med henne etter jobben. Men det brydde han seg ikke om. Han sa at jeg må slutte med det, hvis ikke blir det konsekvenser. I tillegg ba han meg om å la vær å si til henne at det var han som sa til meg å stoppe å kjøre henne hjem. Etter samtalen med sjefen fikk det meg til å undre på om det er rart av meg å faktisk kjøre henne hjem. Hun er bare tre år yngre enn meg, og jeg har alltid hatt et profesjonelt forhold til henne. Jeg likte ikke det sjefen min prøvde å indikere, så jeg spurte noen av de andre kollegaene mine om det er rart av meg å kjøre henne hjem etter jobb. Overraskende nok var de enige med sjefen min. De sa at jeg ikke burde kjøre hjem en så ung kollega, at folk kan tro noe annet og at det var rart osv. Jeg har så klart latt vær å kjøre henne hjem de siste ukene, og kommet med unnskyldninger som "jeg skal ikke hjem" eller "jeg skal hente noen så jeg har ikke plass i bilen" osv. Hun har vært forståelsesfull og latt vær å spørre om å sitte på de siste dagene nå. Men jeg har fått dårlig samvittighet. Hun bor jo tre minutter unna meg, men samtidig vil ikke jeg bli beskyldt for å være noe jeg ikke er. Hva tenker dere? Anonymkode: 32e7b...b5f Skulle tro sjefen din heller så fordelen med å få mer arbeidskraft til arbeidsplassen han driver. Om dere kjører sammen til jobb er ikke dette noe arbeidsgiver har noe med, heller ikke arbeidskollegaene dine. Fortsett med å være snill du, god gjerning tenker jeg. Anonymkode: d7ad0...bc1 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Hva dere gjør på fritiden har da ikke sjefen deres noe med🙄 Jeg ville fortsatt kjørt henne hjem. Tenker det er tryggere at hun sitter på med noen hun kjenner, enn å sitte på en bussholdeplass alene så sent på kvelden og gå fra bussen alene. Dessuten har man fint lov å «henge» med kollegaer på fritiden, det er ikke uvanlig å få venner gjennom jobb. Anonymkode: 72bf2...8e0 10 2
Dooley Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 (endret) Det er kjemperart IKKE å tilby henne å sitte på i den situasjonen du beskriver. Det koster deg ingenting, det har masse å si for henne. Du har gjort rett frem til du begynte å høre på sjefen og kollegene. De må jo være helt skrudd i pervers retning for å se noe galt i dette. Endret 11. september 2023 av Dooley 29
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 Tvert i mot, det er å ta ansvar å få en ung jente trygt hjem. Anonymkode: 83851...1e5 26 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #12 Skrevet 11. september 2023 Finnes ikke rart å kjøre henne hjem, og det er heller ikke noe sjefen din har noe med. At han heller vil hun skal tilbringe en time på forskjellige kollektivtransport er helt latterlig. Anonymkode: 23b8a...63e 10
baremeg Skrevet 11. september 2023 #13 Skrevet 11. september 2023 Jeg syns du er supersnill som kjører henne hjem. Mye tryggere å sitte på med deg enn å stå og vente på bussen sent på kvelden alene 12
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14 Skrevet 11. september 2023 Er dere norske? Det høres ut som dere har arabisk bakgrunn? Anonymkode: 00579...1a6 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #15 Skrevet 11. september 2023 Sjefen din bestemmer ikke over deg når arbeidstiden slutter. Sjefen din høres loco ut Anonymkode: 7e390...224 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #16 Skrevet 11. september 2023 Bare hold fingrene av fatet. PS gjelder også på firmafester og julebord. Anonymkode: c478d...8ee 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #17 Skrevet 11. september 2023 Hadde forsatt å kjøre henne hjem. Å ta buss på natta for en ung dame er da verre enn å bli kjørt hjem av en kollega, så der hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Hadde tilbudt henne skyss selv om jeg er eldre, bare latt være å si noe om de synes det er så ille. Anonymkode: 40bef...669 12
visp Skrevet 11. september 2023 #18 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare hold fingrene av fatet. PS gjelder også på firmafester og julebord. Anonymkode: c478d...8ee Hvorfor? Det er jo en stor mulighet for at noe kan skje mellom to kollegaer? Hvorfor skulle det være fyfy? 3
Rødstrupa Skrevet 11. september 2023 #19 Skrevet 11. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det har begynt en ny (ung) kollega på jobb. Hun er under 18 år, og jeg er i tidlig 20-årene. Vi har fått vakter på samme dager, og vi pleier som regel å stenge stedet rundt klokken 23. Jeg har derfor tilbydd å kjøre henne hjem, siden hun bor 2-3 minutter unna meg, og det tar nesten 1 time å komme seg hjem fra jobb til hvor vi bor pga bussene går sjeldent på natta. Hun har vært veldig takknemlig for å kunne sitte på med hjem, siden foreldrene hennes ikke har lappen og kan dermed ikke hente henne. Det har gått fint å kjøre henne hjem, helt til sjefen min fikk vite at jeg pleier å kjøre henne hjem etter jobb. Han ba meg om å slutte å kjøre henne hjem siden det er upassende å kjøre en så ung kollega hjem. Jeg prøvde å forklare til han at jeg kjører hun bare hjem, og at det ikke er sånn at jeg "henger" med henne etter jobben. Men det brydde han seg ikke om. Han sa at jeg må slutte med det, hvis ikke blir det konsekvenser. I tillegg ba han meg om å la vær å si til henne at det var han som sa til meg å stoppe å kjøre henne hjem. Etter samtalen med sjefen fikk det meg til å undre på om det er rart av meg å faktisk kjøre henne hjem. Hun er bare tre år yngre enn meg, og jeg har alltid hatt et profesjonelt forhold til henne. Jeg likte ikke det sjefen min prøvde å indikere, så jeg spurte noen av de andre kollegaene mine om det er rart av meg å kjøre henne hjem etter jobb. Overraskende nok var de enige med sjefen min. De sa at jeg ikke burde kjøre hjem en så ung kollega, at folk kan tro noe annet og at det var rart osv. Jeg har så klart latt vær å kjøre henne hjem de siste ukene, og kommet med unnskyldninger som "jeg skal ikke hjem" eller "jeg skal hente noen så jeg har ikke plass i bilen" osv. Hun har vært forståelsesfull og latt vær å spørre om å sitte på de siste dagene nå. Men jeg har fått dårlig samvittighet. Hun bor jo tre minutter unna meg, men samtidig vil ikke jeg bli beskyldt for å være noe jeg ikke er. Hva tenker dere? Anonymkode: 32e7b...b5f Dette er jo bare tull. Det er vel helt ok at hun sitter på med deg hjemover. Det har ingenting m/å være profesjonell å gjøre. Snillt gjort av deg. Dessuten er det ikke ok for en ung jente å skulle komme seg hjem v/midnatt m/buss eller annet fremk.middel. Endret 11. september 2023 av Rødstrupa 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #20 Skrevet 11. september 2023 I denne situasjonen betyr det vel ingenting om hun er 18 eller 68.. Eller kvinne eller mann. Utrolig merkelig at noen kan reagere på dette. Anonymkode: 279f9...0d9 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå