AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Vi har ei på hukatte på 12 år nå som tisser inne. Det begynner å bli så ille at ho må sove på badet om natta istedenfor å gå ute. Ho tisser på alt… det er ikke noe som er gærli med henne da det er sjekket opp hos dyrlegen. Både røntgen, ultralyd og forskjellige prøver et tatt. Ei frisk pus, men ho vil ikke gå på do de andre har gått på. Hjelper ikke å ha flere kasser.. -vi har tatt helsesjekk hos dyrlegen - flere kasser - prøvd å rense doen flere ganger daglig - ho er mye ute på dagtid vinteren er værst når ho ikke vil ut på do. Jeg river av meg håret snart.. ho tisser i sofaen, senger, lekene til unga, klær osv.. jeg har begynt å lukke dører og holde ho ute fra rom, men da tisser ho i sofaen.. mer det noen som har tips? Sikkert prøvd mer, men akkurat nå husker jeg ikke flere punkter. Anonymkode: 7e155...5bb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Min katt trenger 1 do for bæsj og 1 for tiss. Er vel det som er lettest å prøve ut. Anonymkode: 267be...b23
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 De kommer alltid til å tisse på ting de har tisset på før, det sitter lukt uansett. Bare ha katten på badet hvis det funker. Eddik liker de ikke, gjerne ikke sitron heller. Anonymkode: 98f27...e28
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Jeg hadde ikke orket det der. Om ikke katten kan fikses så må en jo ta et vanskelig valg tenker jeg. Eller skal det liksom være greit at katta ødelegger møbler, ting og boligen? Anonymkode: b6ae9...034
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #5 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min katt trenger 1 do for bæsj og 1 for tiss. Er vel det som er lettest å prøve ut. Anonymkode: 267be...b23 Man kan jo ikke si til de andre kattene at de 2 doene er kunn for ho. Det går jo ikke. 😅 Anonymkode: 7e155...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De kommer alltid til å tisse på ting de har tisset på før, det sitter lukt uansett. Bare ha katten på badet hvis det funker. Eddik liker de ikke, gjerne ikke sitron heller. Anonymkode: 98f27...e28 Prøvd eddik og sitron, men ho velger å tisse der uansett.. og idag tisset ho på en kostyme til barna som jeg glemte å fjerne fra gulvet og var nok stresset på å rekke idretten enn å få ho ut før vi dro. Min feil, men irriterende. Anonymkode: 7e155...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 Cat off spray Anonymkode: ce7e5...44c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Cat off spray Anonymkode: ce7e5...44c Fungerer ikke.. ho tisset til og med oppi blomsterpotta mi, og har ikke turt å spraye på plantene.. Anonymkode: 7e155...5bb
Tvist Skrevet 12. september 2023 #9 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fungerer ikke.. ho tisset til og med oppi blomsterpotta mi, og har ikke turt å spraye på plantene.. Anonymkode: 7e155...5bb Kan det være se andre kattene hun reagerer på, er de stressende for henne? Kan du prøve å la henne være noen dager hos noen andre, for å se hvordan hun oppfører seg der? Må kanskje være familie, vanskelig å få andre til å ha en katt som markerer på besøk.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #10 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man kan jo ikke si til de andre kattene at de 2 doene er kunn for ho. Det går jo ikke. 😅 Anonymkode: 7e155...5bb Dere har flere katter? Isåfall, ha alltid én dokasse mer enn antall katter, og tøm de så ofte som mulig. Katter er ekstremt renslige og mange nekter å bruke kasser som ikke er helt rene. Anonymkode: 3eb95...cc1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #11 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere har flere katter? Isåfall, ha alltid én dokasse mer enn antall katter, og tøm de så ofte som mulig. Katter er ekstremt renslige og mange nekter å bruke kasser som ikke er helt rene. Anonymkode: 3eb95...cc1 Har flere doer, jeg har 4 stk, flere har jeg ikke plass til.. vi har 3 katter. Anonymkode: 7e155...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #12 Skrevet 12. september 2023 Tvist skrev (12 minutter siden): Kan det være se andre kattene hun reagerer på, er de stressende for henne? Kan du prøve å la henne være noen dager hos noen andre, for å se hvordan hun oppfører seg der? Må kanskje være familie, vanskelig å få andre til å ha en katt som markerer på besøk. Mulig, men vi har ingen andre vi kjenner som kan ta ho pga de har katter de å. Beste hadde vært ett hjem uten andre katter, dyr generelt. Og da må jeg spørrr på Finn om noen har mulighet. Anonymkode: 7e155...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #13 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man kan jo ikke si til de andre kattene at de 2 doene er kunn for ho. Det går jo ikke. 😅 Anonymkode: 7e155...5bb Du har flere katter og 1 kasse? Stort problem. 1 kasse pr katt. Selv om de bruker alle. Anonymkode: 267be...b23
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #14 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har flere katter og 1 kasse? Stort problem. 1 kasse pr katt. Selv om de bruker alle. Anonymkode: 267be...b23 Les litt igjennom innlegget . «Flere kasser» har ikke skrivd antall i innlegget, men vi har 4 kasser på 3 katter. Anonymkode: 7e155...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #15 Skrevet 12. september 2023 Med tanke på at dere har sjekket opp det meste, så virker det som hun ikke trives med alle. En katt tisser ikke inne, med mindre de prøver å si noe. Fikk du alle kattene samtidig? Er hun eldst eller yngst? NÅR begynte tissingen inne? Skjedde det noe konkret rundt da? Noe med deg/husstand etc? Tipset er å eliminere det som skaper stresset for henne. Anonymkode: f828c...42d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå