Gå til innhold

Dere som gir mme - hvordan får dere babyen til å sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må kanskje slutte å amme baby på 2 mnd pga. medisinske årsaker.

Problemet er bare at baby er omtrent umulig å få til å sovne på kveld/natt uten amming. Har testet med flaske, smokk osv, men kun puppen som roer. Hun sovner i bæresele, men tar jeg henne ut når hun sover og legger ned så er hun lys våken igjen😫

Dette er en såkalt klistremerkebaby som egentlig kun vil sove med kroppskontakt. Prøver jeg å la henne sovne "alene" så er det hylgråting.

Lurer veldig på hvordan det skal gå om jeg må slutte å amme. Så dere som gir mme, hvordan får dere baby til sovne? Er det vanskelig om natten? Eller venner de seg av puppen etterhvert? 😄

Anonymkode: 33af9...faa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår rutine: 

Bleie, psyjamas og pusse gommer kl 18. Legges i sengen ca 18:30. Får mat i sengen. Vi synger samme to sanger etterpå. Er hun rolig, blir vi på rommet mens vi holder henne i hånda gjennom sprinkelsengen. Er det noe igjen i flaksen får hun det om hun gir signaler.  Sovner etter ca 15-30 min. 

Er hun utrolig i senga løftes hun opp etter 5 min håndholding. Bysser og nynner rolig til hun finner roen, maks 5 min. Legger henne ned i senga, holder hånden. Gjenta til hun ikke gråter. Vurderer mer mat underveis. Pleier da å ta 30-45 min. 

Vi har flere av de gode dagene enn de dårlige. Å bytte over til MME var hardt, men verdt det. Det mest krevende var det psykiske for meg og planlegging rundt vask+sterilisere flasker, samt å ta med seg mat ut. 

Anonymkode: baa5f...533

Skrevet

Baby begynte å ta tutt etter ca 1 uke med mme.

Anonymkode: baa5f...533

Skrevet

Takk for svar😄 nå samsover vi, hun har nektet egen seng. Så vipper henne bare av meg når hun sovner på puppen. Veldig lettvint.. hun tar smokk, men ikke når hun er hysterisk. Da spytter hun den ut og leter etter puppen😫

Anonymkode: 33af9...faa

Skrevet

Får flaske og sovner til den akkurat som hun gjorde ved kveldsmåltid ved amming. 

Anonymkode: f7efe...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...