Gå til innhold

Når Tise/Finn-kjøper trekker seg ETTER å ha betalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solgte en designerveske på Finn. Noe useriøs kjøper, mye frem og tilbake. Hun bestemte seg til slutt for å kjøpe vesken, og vippset meg beløpet for vesken + for porto. NÅ, 30 min etterpå, sier hun at hun angrer og vil heve kjøpet! Kan hun det???

Vesken er ikke sendt, da hun nekter å skrive hennes navn og adresse. Har jo mobilnr hennes i Vipps, så finner enkelt informasjonen… Har prøvd å selge vesken veldig lenge, og kjenner jeg blir overgitt.

Anonymkode: 600d6...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det stor sum?

Uansett har hun ikke angrerett.

Anonymkode: faa34...19f

Skrevet

Hadde bare sendt pengene tilbake og ALDRI mer handlet med henne. 

Anonymkode: 0ef9c...2a4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Snakk med tise/finn 

Anonymkode: b3aa2...684

• Liker 2
Skrevet

Kjøpt er kjøpt, så hvis du vil kan du nekte å heve kjøpet.

Er bare å si at du sender så fort du har adressen, hvur lenge det tar spiller ingen rolle for deg. Hun får selge den videre igjen hvis hun ikke liker den.

Anonymkode: 7334a...e17

• Liker 7
Skrevet

Pass isåfall på at beløpet går rett tilbake der det kom fra.

Man har egentlig ikke angrerett og alt det, men spør deg selv om dette er et jævla mas du gidder og konkluder at du har bedre ting å bruke tiden din på. Og blokker henne etterpå.

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror jeg hadde vippset tilbake. Sannsynligheten for at det blir trøbbel her er stor.

Anonymkode: 495a2...fd3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke vipset tilbake. 
Respektløst og bruke tiden til andre slik, at hun ombestemmer seg skal ikke gå ut over selger.

• Liker 2
Skrevet

Forresten bør du dokumentere tilstanden før du eventuelt sender så vedkommende ikke hevder at gjenstanden er i dårligere forfatning en den er.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Så lenge hun ikke har hindret noen andre i å kjøpe den så burde du jo bare vippse tilbake til henne...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil du ha rett og alle problemer det medfølger med denne ustabile personen, eller vil du bare ha fred?

Send pengene tilbake 

Anonymkode: 0ef9c...2a4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vips tilbake! Her blir det garantert bråk. Tipper hun kommer til:

1. Hevde at hun aldri mottok pakken

2. Hevde at vesken ikke er I den stand hun såg for seg / du hevdet. 

Kan bli veldig dyrt og veldig mye tull og bortkastet tid på tull bare fordi kjøper angret seg og setter himmel og jord i bevegelse for å få pengene sine tilbake! Å husk at noen er frekkere og mer utspekulert enn flatlusa 🫢 

Så vips pengene tilbake og bloker hele kjerringa sånn at du slipper å ha noe med henne å gjøre..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare vær sikker på at du faktisk har mottatt pengene, og at det ikke er scam iom hun vil du skal vippse og ombestemte seg etter 30 min. 

Anonymkode: 72d51...ea3

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare vær sikker på at du faktisk har mottatt pengene, og at det ikke er scam iom hun vil du skal vippse og ombestemte seg etter 30 min. 

Anonymkode: 72d51...ea3

Enig! 

Anonymkode: 20cb8...e08

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Solgte en designerveske på Finn. Noe useriøs kjøper, mye frem og tilbake. Hun bestemte seg til slutt for å kjøpe vesken, og vippset meg beløpet for vesken + for porto. NÅ, 30 min etterpå, sier hun at hun angrer og vil heve kjøpet! Kan hun det???

Vesken er ikke sendt, da hun nekter å skrive hennes navn og adresse. Har jo mobilnr hennes i Vipps, så finner enkelt informasjonen… Har prøvd å selge vesken veldig lenge, og kjenner jeg blir overgitt.

Anonymkode: 600d6...9a3

Jeg hadde nektet å heve kjøpet, er ingen angrefrist ved kjøp/salg mellom privatpersoner.

Anonymkode: 7f552...861

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpt er kjøpt, så hvis du vil kan du nekte å heve kjøpet.

Er bare å si at du sender så fort du har adressen, hvur lenge det tar spiller ingen rolle for deg. Hun får selge den videre igjen hvis hun ikke liker den.

Anonymkode: 7334a...e17

Helt enig i dette

Anonymkode: 7f552...861

Skrevet

Jeg ville ikke ha hevet kjøpet. Det jeg derimot ville jeg ha gjort, er å ta bilder av vesken pga tilstand (så hun ikke bruker det i mot deg), sendt vesken i posten, sagt at hun selv må prøve og selge den videre - og gitt hun en dårlig rating på Finn.

Du kan ta screenshoot av samtalen på Finn, og Vipps overføringen. Da har du i hvertfall bevis / dokumentasjon. 

Anonymkode: 0001f...da3

• Liker 3
Skrevet

Ville tatt masse bilder. Gitt beskjed til kjøper at du sender så fort du får adressen, og ikke svart på noe annet. Ville også sendt melding til finn og sagt fra om at kjøper ikke vil oppgi adresse, men at du er klar til å sende så fort du får den :)

Kjøper har ikke noe rett til å få beløpet refundert her, og dette blir ikke noe styr for deg så lenge du sender når du får adressen og veska er i den standen som beskrevet. 

Anonymkode: 5977b...2dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon, og valgt å vippse tilbake, da jeg så for meg at det kom til å bli masse drama og mas om jeg insisterte på å gjennomføre. Men så klart veldig kjedelig om det kan ta lang tid å finne en ny kjøper... 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ikke bare rett og slett være medmenneskelig og grei og vippse tilbake? Jeg skjønner ikke behover for å stå på retten en han i alle mulige situasjoner. Joda, kjøpt er kjøpt, men her har vi noen som angrer. Så lenge det ikke går ut over noen så ville jeg vippset tilbake. Irriterer meg over meg-meg-meg-fokuset mange har.

Anonymkode: fb767...991

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...