AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Lillesøster er 3 mnd. og har hittil bare villet duppe oppå brystet mitt på dagtid. Hvis jeg legger henne over i babynest/seng sover hun videre i kanskje to minutter🫠 men det har gått fint, jeg var innstilt på mange kontaktdupper i begynnelsen da storebror var akkurat lik, han duppet på meg de første par månedene før vi gradvis introduserte dupp på rommet uten problemer. Problemet med lillesøster er at hun brått har begynt å nekte å sove oppå meg på dagtid. Hun vil heller ikke sove i babynest/på rommet. Vogn går greit så lenge den triller, (holder ikke å vugge på stedet) men kan jo ikke gå tur hele dagen. Med andre ord, jenta sover ikke på dagtid🫠 annet enn 10-minuttersdupper når hun har vært helt utslitt og våken i timevis (har selvfølgelig prøvd å lagt henne før hun ble overtrøtt). Dere andre som har hatt babyer som kun har duppet oppå dere i starten, når begynte de å nekte det? Og hvordan løste dere det?😅 Anonymkode: c046d...d24
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Min sov på meg i begynnelsen, men sluttet med det da verden ble for spennende. Det fungerte innimellom å amme liggende i søvn i dobbeltsenga på mørkt soverom. Ellers sov han i mange måneder kun i bæresele. Anonymkode: 661dc...468
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min sov på meg i begynnelsen, men sluttet med det da verden ble for spennende. Det fungerte innimellom å amme liggende i søvn i dobbeltsenga på mørkt soverom. Ellers sov han i mange måneder kun i bæresele. Anonymkode: 661dc...468 Ts her! Opplever det samme, hun nekter å legge ned hodet, skal bare holde det opp og se rundt seg helt til hun ikke klarer å holde hodet oppe lenger og begynner å hyyylgråte som en stukken gris. Nekter å legge hodet ned og finne roen som hun gjorde før. Bæresele er sikkert lurt men føler det blir samme som vogn, at man må være i aktivitet for at de skal sove? Anonymkode: c046d...d24
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Har du prøvd sleepytroll på vogna? 😄 den funket veldig bra på første vår, men ikke på nr. 2😅 men verdt et forsøk. Anonymkode: 1230f...147
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her! Opplever det samme, hun nekter å legge ned hodet, skal bare holde det opp og se rundt seg helt til hun ikke klarer å holde hodet oppe lenger og begynner å hyyylgråte som en stukken gris. Nekter å legge hodet ned og finne roen som hun gjorde før. Bæresele er sikkert lurt men føler det blir samme som vogn, at man må være i aktivitet for at de skal sove? Anonymkode: c046d...d24 Vår baby begynte med dette etter ca 3 mnd - da klarte hun plutselig ikke bare å sovne rett etter amming lenger, men behøver mer hjelp fra oss. Vi må stå og bysse en god stund mens hun holder hodet slik du beskriver, men saaakte men sikkert blir hun mer søvnig. Til slutt sover hun tungt og kan legges ned. Ja, vi kjenner det i armer og rygg begge to. Men alternativt har vi vogna i bevegelse - det funker også. Anonymkode: 97ee0...6b0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Baby her er 6 uker og løfter bare hodet for å kikke rundt seg hvis han ligger oppå meg. Så det blir ikke noe søvn av det. Nå er jo min en del yngre, men her funker også dagduppene kun ved konstant trilling eller vipping i stol, evt bilkjøring. Og ved trilling må det ikke være frem og tilbake eller ny asfalt, må være humpete😂 Og: kan kun stoppe når vi er heeelt sikre på at han er i dyp søvn, og det kan ta tid. Men vi lar baby aldri ha dupper på soverommet. På dagtid er det støy og lys. Da sover baby kanskje 1-3 timer om gangen, og på natten 4-5 timer Anonymkode: 69881...390
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #7 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lillesøster er 3 mnd. og har hittil bare villet duppe oppå brystet mitt på dagtid. Hvis jeg legger henne over i babynest/seng sover hun videre i kanskje to minutter🫠 men det har gått fint, jeg var innstilt på mange kontaktdupper i begynnelsen da storebror var akkurat lik, han duppet på meg de første par månedene før vi gradvis introduserte dupp på rommet uten problemer. Problemet med lillesøster er at hun brått har begynt å nekte å sove oppå meg på dagtid. Hun vil heller ikke sove i babynest/på rommet. Vogn går greit så lenge den triller, (holder ikke å vugge på stedet) men kan jo ikke gå tur hele dagen. Med andre ord, jenta sover ikke på dagtid🫠 annet enn 10-minuttersdupper når hun har vært helt utslitt og våken i timevis (har selvfølgelig prøvd å lagt henne før hun ble overtrøtt). Dere andre som har hatt babyer som kun har duppet oppå dere i starten, når begynte de å nekte det? Og hvordan løste dere det?😅 Anonymkode: c046d...d24 Ja. Jeg gikk 4 timeslange turer hver dag til faste tidspunkt. Fikk i allefall inn er ok sovemønster da Anonymkode: 818b9...f27
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja. Jeg gikk 4 timeslange turer hver dag til faste tidspunkt. Fikk i allefall inn er ok sovemønster da Anonymkode: 818b9...f27 Oi, du må ha blitt sprek😂👏🏼 Anonymkode: c046d...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå