Gå til innhold

Hva er det fineste du har arvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett bort fra penger og eiendom, hva er det fineste/kjæreste du har arvet? 

Anonymkode: 91b08...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stakk

Anonymkode: b5659...357

Skrevet (endret)

Bunaden min. Arvestykker helt fra tippoldemor og til min egen mor i den.

Endret av Thjelp
  • Liker 1
Skrevet

Positiv innstilling til livet og økonomisk teft.

Anonymkode: df516...6ed

• Hjerte 1
Skrevet

Pianoet til bestefar. Det var det eneste han var helt bestemt på hvem som skulle ha 💜

Skrevet

Stofflageret til mamma. Kunne sagt symaskinen hennes. Men den ble like hat for meg som for henne. Og jeg reparerte mer enn jeg kunne sy. Så den er byttet ut. Men målebåndet hennes er jeg glad i. Det er slitt og det lukter fortsatt av henne. Det bruker jeg kun til nød, og mest bare lukter på det.

Anonymkode: fcd53...9b5

• Liker 1
Skrevet

Et smykkeskrin fra min mormor. 

I tillegg barndomshjemmet til min far, som ligger et sted jeg elsker. Men siden eiendom var utenom her, så må det være ting etter min mormor.

Anonymkode: 480aa...bca

Skrevet

En plante! Har lagd mange avleggere av den og den betyr så mye❤️ 

Anonymkode: 9bd8f...d85

• Liker 1
Skrevet

Et gullur i kjede til å henge rundt halsen. Mormor bestemte at det skulle gå til meg, siden jeg alltid var så fascinert av det som liten. Jeg bruker det ofte. Har ikke våget å fortelle kusinene mine hva det ble taksert til. 

Anonymkode: 8b578...118

• Liker 1
Skrevet

Jeg har arvet ett gullarmbånd fra min bestemor, bruker det daglig. En annen ting jeg ville ha etter henne var av alle ting en sleiv hun brukte i matlaging. Den er godt brukt og brukes den dag i dag. Jeg husker den fra så langt tilbake jeg klarer å huske. Den er over 50 år gammel.

Etter bestefar arvet jeg medalje og diplom for lang og tro tjeneste i en bedrift. Måtte faktisk sjekke dette nå mens jeg skrev her og fant faktisk ut nå idag at dette ble tildelt han etter hans død. Underskrevet av Kong Olav 🥰

• Liker 1
Skrevet

Brukbare tenner. 

Anonymkode: 9a1a3...f91

Skrevet

Ikke arvet men jeg fikk mormor sine perler når jeg giftet meg noen år etter hennes bortgang. Mamma hadde spart de til da fordi hun visste at det var hva mormor hadde ønsket. 

Anonymkode: 3a6d1...161

Skrevet

Noen små håndlagede ting som kun har sentimental verdi. Har ikke arvet penger, eiendom eller noe verdifult i kr.

Anonymkode: 069e0...072

Skrevet

Min mormors bunad❤️ jeg møtte henne aldri, men er vokst opp med min mors minner av henne. Jeg føler på en måte at jeg holder på minnet av henne når jeg bruker den. 

Anonymkode: 71990...feb

• Hjerte 1
Skrevet

Et maleri som hang i spisestua hos besteforeldrene mine. Motivet er fra hjembyen min, og kunstneren er forholdsvis godt kjent, så maleriet er nok verd noen tusenlapper.

Anonymkode: 89abe...185

Skrevet

Sunne gode gener.

Som også gjør at en økonomisk arv er mange år frem i tid. Heldigvis.

Anonymkode: 5aafd...4d1

Skrevet

Gifteringen til min bestemor. Hun døde da jeg var 5 år. Husker henne såvidt. Hun hadde sagt før hun døde at den ringen skulle jeg få når jeg ble 21 år. 

Anonymkode: 4e321...69c

Skrevet

Øyenfargen til farmoren min. Vi er de eneste i familien med den fargen ❤️ nå er det bare meg igjen.

Anonymkode: 3f97f...dcb

Skrevet

45 år og aldri arvet noe…

Anonymkode: 87ff8...688

Skrevet

Et smykke og ring fra min tipp tipp oldemor som kom fra Spania og forliste utenfor trøndelagskysten som ung pike på 1800-tallet 🥰

Anonymkode: 4162a...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...