AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Er det viktig at en kjæreste stemmer ca. likt som det politisk? Det samme gjelder forsåvidt venner, bør de stemme i samme gate som deg selv? Anonymkode: ec9e0...c3b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Viktig at kjæresten stemmer samme fløy, ja. Venner er ikke like viktig. Alikevel stemmer 90% av mine venner omtrent det samme som meg. Vi ble kjent lenge før vi hadde stemmerett. Like barn leker best, kanskje? Anonymkode: 6a39b...77c 2
CAPS LOCK Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Jeg kan ikke ha noe som helst å gjøre med noen som ikke er 100 enig med meg i absolutt alt 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Jeg gir blanke i hva mannen stemmer Anonymkode: 2a2b5...388 1 1 1
Phoenix Heart Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 (endret) Ja. (svarte på overskriften) Endret 11. september 2023 av Athena Freyja 1
Forvirret23 Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Altså hadde mannen stemt borgerlig så hadde vi hatt så forskjellige verdier at det hadde ikke gått. Så ja, må stemme på samme fløy. Men vi stemmer ikke alltid likt parti 1
Sphere Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 Nei, så lenge hun ikke bedriver misjonering bryr jeg meg lite om det. 2
Topsi Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 Jeg tror jeg har venner over hele spekteret , men ville slutt veldig med noen som stemte Liberalistene, og sp er ikke høyt på listen heller 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det viktig at en kjæreste stemmer ca. likt som det politisk? Det samme gjelder forsåvidt venner, bør de stemme i samme gate som deg selv? Anonymkode: ec9e0...c3b Stemmer ikke så bryr meg ikke. Anonymkode: d6975...387
Entern Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det viktig at en kjæreste stemmer ca. likt som det politisk? Det samme gjelder forsåvidt venner, bør de stemme i samme gate som deg selv? Anonymkode: ec9e0...c3b Nei det er ikke viktig. Med mindre h*n stemte Alliansen eller MDG eller noe sånn, da er det rett ut 👉🚪 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #12 Skrevet 11. september 2023 Ja, men ikke et populistisk parti/ytre høyre eller venstre. Anonymkode: af735...97c 1
Ænema Skrevet 11. september 2023 #13 Skrevet 11. september 2023 (endret) ja. men om vedkommende skulle sutret og gnålt om hva jeg stemte og mine konservative meninger så er det rett ut. jeg orker seriøst ikke noen som ikke tåler å bli motsagt. eller folk som i tillegg blir personlig fornærmet over det også 😀 Endret 11. september 2023 av Ænema 4
Sinsiew Skrevet 11. september 2023 #14 Skrevet 11. september 2023 Mjaa, jeg kunne nok ikke vært med noen som stepper rødt, KrF eller mdg, det blir for langt fra mine verdier. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #15 Skrevet 11. september 2023 Jeg tipper at de fleste på venstresiden i politikken ikke takler folk med andre meninger, og da spesielt ikke partner. Sosialister er generelt veldig intolerante. Så å date en sosialist er dømt til å mislykkes. Det ser man bare på debattklima hvor hatsk retorikken er mot sine meningsmotstandere. Gjelder jo alle, men LO-Peggy er vel selve manifestasjonen. Blå og folk generelt i sentrum er som regel veldig liberale og tolerante. Ellers tror jeg både grønne, gule og blå velgere er mer liberale og verdsetter saklige diskusjoner og det kan bare være fint. Man blir som regel både smartere og mer sosialt moden av å kunne diskutere uten å bli amper. Referanser: Samtlige "politisk kvarter", medieoppslag samt alle former for ytringer fra sosialister i mitt personlige nettverk. Obs : jeg har ikke noe i mot noen former for politisk ståsted så lenge det ikke er ekstremisme og man klarer å diskutere saklig. Anonymkode: 4e182...aa9 6 2
AndreaJohan Skrevet 11. september 2023 #16 Skrevet 11. september 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er det viktig at en kjæreste stemmer ca. likt som det politisk? Det samme gjelder forsåvidt venner, bør de stemme i samme gate som deg selv? Anonymkode: ec9e0...c3b Problemet idag er jo nettop disse iskalde frontene, media som oppfordrer til konflikt og folk som går i strupen på hverandre over politikk. Det spiller da for faen ingen rolle hva min familie, bekjentskap eller samboer stemmer? Så lenge de ikke er ekstremister, bruker sølvfolie hatt eller maser for mye 3
AndreaJohan Skrevet 11. september 2023 #17 Skrevet 11. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tipper at de fleste på venstresiden i politikken ikke takler folk med andre meninger, og da spesielt ikke partner. Sosialister er generelt veldig intolerante. Så å date en sosialist er dømt til å mislykkes. Det ser man bare på debattklima hvor hatsk retorikken er mot sine meningsmotstandere. Gjelder jo alle, men LO-Peggy er vel selve manifestasjonen. Blå og folk generelt i sentrum er som regel veldig liberale og tolerante. Ellers tror jeg både grønne, gule og blå velgere er mer liberale og verdsetter saklige diskusjoner og det kan bare være fint. Man blir som regel både smartere og mer sosialt moden av å kunne diskutere uten å bli amper. Referanser: Samtlige "politisk kvarter", medieoppslag samt alle former for ytringer fra sosialister i mitt personlige nettverk. Obs : jeg har ikke noe i mot noen former for politisk ståsted så lenge det ikke er ekstremisme og man klarer å diskutere saklig. Anonymkode: 4e182...aa9 Ikke mitt inntrykk. Mitt inntrykk er at det er Frp, Norges Demokratene og resten av den gjengen som sutrer høyest 5 1
Gjest Inverto Skrevet 11. september 2023 #18 Skrevet 11. september 2023 Ja. Så lenge det ikke påvirker deres oppførsel på en negativ og frastøtende måte
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #19 Skrevet 11. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tipper at de fleste på venstresiden i politikken ikke takler folk med andre meninger, og da spesielt ikke partner Ja det er mitt inntrykk og. Jeg synes dette er trist og trangsynt. Vi trenger ikke mure oss inne i et ekkokammer, og vi trenger ikke mer polarisering. Vi har godt av å leve med andre meninger enn våre egne. Og vi har godt av å klare å omgås folk som mener noe annet enn oss selv. Jeg tror nok og det er de lengst til venstre som er mest opptatt av å omgi seg med andre som har samme meninger som dem selv, men generelt er det vel de mest ekstreme på begge sider av skalaen som murer seg inne. Anonymkode: ec9e0...c3b 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #20 Skrevet 11. september 2023 Just now, AndreaJohan said: Ikke mitt inntrykk. Mitt inntrykk er at det er Frp, Norges Demokratene og resten av den gjengen som sutrer høyest Sutre, ja, sikkert. Men ikke det jeg snakket om. Jeg snakket om toleransen for at andre mener noe annet enn dem selv. Norgesdemokrater har jeg ikke noe forhold til. Mulig de er mer aggressive. Det vet jeg ikke. Men har møtt INP'ere og mye annet rart. De står sterkt på hva de mener, men takler å ta diskusjoner. Sosialister gjør sjelden det. De tar alt hevd på moralsk overlegenhet og går til angrep under beltestedet rent personlig. Hver gang. Anonymkode: 4e182...aa9 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå