AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 hjelper det å ta typ minifom etc når man først er blitt det eller er det kun forebyggende? Har IBS og sliter tidvis med det.... Anonymkode: e7c6d...477
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Beste er varige kostholdsomlegginger, og ikke akutte tiltak. Anonymkode: 93234...e1b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beste er varige kostholdsomlegginger, og ikke akutte tiltak. Anonymkode: 93234...e1b tro meg jeg prøver/har prøvd, men det er ikke så lett...Mye som spiller inn. Anonymkode: e7c6d...477
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Just now, AnonymBruker said: tro meg jeg prøver/har prøvd, men det er ikke så lett...Mye som spiller inn. Anonymkode: e7c6d...477 Jeg vet at utprøving innen kosthold kan være krevende, og man må være veldig standhaftig å følge ting over tid. Kan jeg spørre hva det er du har prøvd å utelukke/spise mer av over tid? Anonymkode: 93234...e1b
Topsi Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Jeg prøvde mimifom, funka ikke ifølge andre 😆 det som funker er imodium Comp, men da blir jeg jo helt tett
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet at utprøving innen kosthold kan være krevende, og man må være veldig standhaftig å følge ting over tid. Kan jeg spørre hva det er du har prøvd å utelukke/spise mer av over tid? Anonymkode: 93234...e1b orker seriøst ikke å ramse opp alt her, men alt fra melkeprodukter, brød, diverse frukt/grønnsaker jeg vet at jeg reagerer på. Nå har jeg blant annet ikke spist brød/rundstykker ol. på over2 mnd. da jeg vet at det er en trigger. Samme med melk og havregryn. I dag har jeg spist akkurat det samme som forrige uke, i dag er jeg helt stinn, i forrige uke helt fin. Nå var det spm i fht minifom ol jeg lurte på, det med kosten er jeg klar over og gjør så godt jeg kan der. Anonymkode: e7c6d...477
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Jeg prøvde mimifom, funka ikke ifølge andre 😆 det som funker er imodium Comp, men da blir jeg jo helt tett ja, jeg sliter også med forstoppelse så det er utelukket sliter med diare andre dager.... Anonymkode: e7c6d...477
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Har du prøvd fasting? Altså, ha lengre pause enn bare en natt. Vente med mat til lunsj og ikke spise etter middag. Det kan gjøre underverker for ibs og oppblåsthet! Anonymkode: 88814...d7a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 Hotwife skrev (2 minutter siden): Er vel bare å prøve det joda, men var ute etter erfaringer frem til jeg evt får kjøpt det. Anonymkode: e7c6d...477
Skravla Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hjelper det å ta typ minifom etc når man først er blitt det eller er det kun forebyggende? Har IBS og sliter tidvis med det.... Anonymkode: e7c6d...477 Vi-siblin Dette er et fiberpulver som har hjulpet meg masse når jeg har heftig oppblomstring av IBS/luft i magen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #12 Skrevet 11. september 2023 Ser du ikke ville ha råd utover dette produktet, men jeg ville likevel varmt anbefale akkurat denne formen for probiotika. Jeg gikk på den i flere mnd, og plutselig kunne jeg til og med spise ost igjen (med måte da). MYE bedre enn probiotikaen fra helsekosten, eneste jeg har prøvd som har fungert https://detox.no/collections/tarmhelse-fordoyelse/products/megasporebiotic-sporebiotika I tillegg, styr unna belgfrukter (bønner, linser, m.m), frøoljer, og rå grønnsaker. Spis rent kjøtt/villfisk, fullkornsprodukter gjør for mange vondt verre. Lykke til Anonymkode: ddf95...507
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #13 Skrevet 11. september 2023 Jeg kan iallfall anbefale fasting, det har funket bra for meg med min IBS/Oppblåsthet. Blir fortsatt oppblåst av og til men ikke på langt nær så ille som før. Anonymkode: e779b...db7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14 Skrevet 11. september 2023 Jeg har ibs selv og slet mye med oppblåsthet og luft. Men etter jeg begynte å følge Marit kolby med å gi tarmen hvile altså faste og spise ren mat. Har magen min blitt mye bedre. Marit kolby har også Ibs. Anonymkode: e2759...3ea
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #15 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har ibs selv og slet mye med oppblåsthet og luft. Men etter jeg begynte å følge Marit kolby med å gi tarmen hvile altså faste og spise ren mat. Har magen min blitt mye bedre. Marit kolby har også Ibs. Anonymkode: e2759...3ea Startet med faste for ca 2 mnd siden, samtidig som jeg kuttet brød og melk bla. Håper det går seg til litt etterhvert, men hadde vært fint å hatt noe i veska som hadde hjulpet når jeg føler meg gravid i 9 mnd her Vet mye hva jeg reagerer på og prøver å unngå det, men noen dager blir jeg sånn uansett om jeg spiser det jeg har tålt i 14 dager liksom... Anonymkode: e7c6d...477
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #16 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du prøvd fasting? Altså, ha lengre pause enn bare en natt. Vente med mat til lunsj og ikke spise etter middag. Det kan gjøre underverker for ibs og oppblåsthet! Anonymkode: 88814...d7a ja, startet med det for ca 2 mnd siden Anonymkode: e7c6d...477
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #17 Skrevet 11. september 2023 Jeg har slitt med oppblåsthet og forstoppelse i alle år. Fikk påvist hypotyreose, som ble behandlet, og deretter påvist fortsatt betydelig jernmangel. Har alltid vært livredd for jerntabletter fordi jeg er så forstoppet hele tiden. Begynte på en skikkelig hestekur med jern, 200mg(?) annenhver dag. Har aldri vært så jevnlig på do siden jeg ble voksen. Ryggsmerter ble også borte. Googlet og ser at dette er normalt! Helt sjokkerende spør du meg Anonymkode: 27697...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå